Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 30.09.2017 av Anonym.
Flytte
Jeg vurderer å flytte på meg i løpet av 2018. Men synes det er vanskelig å avgjøre hvor i landet jeg skal slå meg ned.

Noen som har lyst til å reklamere litt for "sitt" sted? :) Så får jeg kanskje noen tips/inspirasjon, hehe. Har i grunnen ikke så mange "krav" til et nytt sted. Men jeg tenker å leie bolig, i alle fall i første omgang. Og er ikke interessert i å bruke så alt for mye av inntekta på tak over hodet. Så husleienivået spiller en rolle. Og det er vel en kjennsgjerning at det er billigere å bo på landet enn i byen, stort sett.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.10.2017 av Anonym
Det kan sikkert være mange årsaker til hvorfor man ønsker å flytte og du gir ingen årsaker i det du skriver, kun at du vurderer å flytte.

Jeg har flyttet en del i mitt liv. Er fra Vestfold og har bodd i Stokke og på Nøtterøy, som begge er flotte steder som alltid vil være "hjem" for meg. Ungdomstiden hadde jeg i Grimstad på sørlandet. Et fantastisk sted å bo og leve. I 1994 flyttet jeg til Oslo og i løpet av årenes løp flyttet jeg videre til Romerike. Nå har jeg bodd på landsbygda siden 2004 og stortrives her. Stedet jeg bor på har en flott lokal pinsemenighet og en hyggelig befolkning. Samtidig er det kun 40 minutter med tog til Oslo. Tar litt lenger tid med bil dit avhengig av trafikken. 35 minutter med bil til Oslo Lufthavn. Nærmeste byer er Lillestrøm og Jessheim. Rett utenfor Lillestrøm finner du også menigheten Oslo Kristne Senter, som er min kirke.

Ønsker man en mer alternativ kirke finnes SubChurch i Oslo.

Om jeg skal selge inn stedet jeg bor på så må det være at det er godt å leve på landet, men også greit at det ikke er langt til byene rundt. Vi har en flott mat og kulturfestival, svømmehall, kulturhus og kino, Norges beste Bluesklubb og flotte naturområder for de som liker det.

Selv har jeg vurdert å flytte flere ganger. Hjem til vestfold eller tilbake til sørlandet, men det har liksom ikke blitt noe av. Jeg har familien rundt meg her og en fantastisk menighet, noe som teller mye. I dag flytter jeg nok kun om kjærligheten skulle kreve det.

Kommunen jeg bor i heter Nes i Akershus.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16