Bamse22 sier: Treffes i Oslo på dagen i morra? Jeg spanderer :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 27.03.2016 av Anonym.
Kristendate Scandinavia


Kristendate finnes i Norge og Sverige, men vi i Norge får ikke tilgang til den svenske siden. Det er synd. Hvorfor ikke endre på dette? Legg gjerne til Island, Danmark og Finland også. De svenske profilene kan fortsatt være svenske, men søkbare for oss som har profil på kristendate.no. På samme måte kan de norske profilene fortsatt være norske, men søkbare for alle som er betalende medlemmer på kristendate.se.

Dette bør også gjelde på kristendate app.

Hvem vet, kanskje kjærligheten finnes på tvers av landegrensene?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.03.2016 av Anonym
om dette er intresant kan jo du melde deg inn i kristendate.se

evt så finnes det jo dating side som har dette tilbodet. altså dating over landegrenser
Anonym
#2. Postet 27.03.2016 av Anonym
Godt forslag. Det er andre som har nevnt det tidligere her. Mange steder i Sverige er jo faktisk nærmere for de som f.eks. bor på Østlandet enn Vestlandet. Fra Fredrikstad f.eks. kan du jo kjøre til grensa på ca. 10 min.

Det funker visst ikke å melde seg inn på Kristendate.se hvis du ikke bor i Sverige.
morthy
#3. Postet 28.03.2016 av morthy
Det kunne kanskje være en god ide med et Nordisk samarbejde inden for dating, men det må vist betyde et samarbejde med de valgte landes datingsider. Et medlemskab her på KD forudsætter vist et norsk +47 telefonnummer og hermed adresse.

Og hvordan begrænse adgangen til KD.no til kun at omfatte Norden, hvis alle telefonnumre kan bruges?

Med hensyn til om kjærligheten finnes på tvers av landegrensene? Tro mig, det gør den og det er sådanne gode erfaringer som bringer mig til netop denne datingside.

Som det fremgår er jeg dansk, og kan oplyse (set fra et erfaret dansk synspunkt naturligvis) at både transport tid og afstand fra meget af Danmark til f.eks. Oslo, mindre end den selvsamme tid eller afstand mellem Vestlandet og Oslo.

Så, uanset hvad, fordre en relation med afstand en hvis pendlerstatus (til at begynde med, samt flytbarhed formodes) og om rejsen går til og fra Oslo, Ålborg, Bergen, Malmø, Trondheim, Haugesund, København, Gøteborg osv. er vist kun et spørgsmål om minutter.
Anonym
#4. Postet 28.03.2016 av Anonym
om dette er intresant kan jo du melde deg inn i kristendate.se
evt så finnes det jo dating side som har dette tilbodet. altså dating over landegrenser
Det går ikke for nordmenn å bli medlem på kristendate.se uten svensk telefonnummer. Jeg tenkte at det ville jo være interessant for flere om de fikk tilgang til profiler i Sverige. Ingen trenger å betale to steder. Norske betaler for den norske siden, men får tilgang til svenske profiler og omvendt.

Det finnes andre sider som har dette tilbudet, men ingen kristne. Det finnes en kristen side som heter Solid Love, men den fungerer fryktelig dårlig og inneholder stort sett gamle profiler i tillegg til en haug falske. Derfor er ikke den siden av interesse.

Kristendate fungerer jo fint, men det hadde vært hyggelig om vi fikk tilgang til de svenske profilene.
Anonym
#5. Postet 28.03.2016 av Anonym
Det kunne kanskje være en god ide med et Nordisk samarbejde inden for dating, men det må vist betyde et samarbejde med de valgte landes datingsider. Et medlemskab her på KD forudsætter vist et norsk +47 telefonnummer og hermed adresse.

Og hvordan begrænse adgangen til KD.no til kun at omfatte Norden, hvis alle telefonnumre kan bruges?

Med hensyn til om kjærligheten finnes på tvers av landegrensene? Tro mig, det gør den og det er sådanne gode erfaringer som bringer mig til netop denne datingside.

Som det fremgår er jeg dansk, og kan oplyse (set fra et erfaret dansk synspunkt naturligvis) at både transport tid og afstand fra meget af Danmark til f.eks. Oslo, mindre end den selvsamme tid eller afstand mellem Vestlandet og Oslo.

Så, uanset hvad, fordre en relation med afstand en hvis pendlerstatus (til at begynde med, samt flytbarhed formodes) og om rejsen går til og fra Oslo, Ålborg, Bergen, Malmø, Trondheim, Haugesund, København, Gøteborg osv. er vist kun et spørgsmål om minutter.
"Hvordan begrense adgangen til KD i norden? For øyeblikket finnes det kun en norsk og svensk side. Norske registrerer seg i Norge, svenske registrerer seg i Sverige, som nå. Forskjellen er bare at de som betaler i Norge også får tilgang til de svenske profilene og omvendt. Hvis eierne av siden ønsker å utvide med sider i de andre nordiske landene registrerer man seg i det landet man bor.

Dette er ikke vanskelig, det handler enkelt og greit om en programvareinnstilling. KD har tidligere sagt at de jobber med saken, men siden det ikke har skjedd noe videre tenkte jeg å lufte saken på nytt :)
Anonym
#6. Postet 10.09.2016 av Anonym
Det er merkelig at ikke er slått sammen på en måte, eller i det minste at man kan melde seg på den svenske siden med et norsk telefonnummer.. Burde jo være mulig.
Anonym
#7. Postet 11.09.2016 av Anonym
Solidlove er en nædaitingside som er for kristne over landegrensene...ikke ødelegg kristendait med å få inn svenskene...mye bedre å ha det adskilt.
Anonym
#8. Postet 12.09.2016 av Anonym
Poenget er jo,som påpekt over her, at mange bor nær svenskegrensa. Fra f.eks. Fredrikstad er det jo 10 minutter å kjøre.. Og ikke minst er det ekstremt mye bedre veier i Sverige, så man kan jo kjøre videre til f.eks. Gøteborg(Sveriges nest største by) på snaut 2 timer.
Anonym
#9. Postet 12.09.2016 av Anonym
Solidlove er en nædaitingside som er for kristne over landegrensene...ikke ødelegg kristendait med å få inn svenskene...mye bedre å ha det adskilt.
Solidlove er også en side med overvekt av svenske profiler. Dessverre har SL vært plaget av fryktelig mange falske profiler, men det ser ut som at de har fått løst problemet nå. Med dagens teknologi burde det ikke være vanskelig for KD og gi oss nordmenn tilgang til å søke på svenske profiler via norsk KD og omvendt. Vi kan registrere oss her med norsk tlf.nr og de kan registrere seg der med svensk telefonnummer.

Jeg er en av de som bor nær svenskegrensen. Det tar meg ca. 1,5t å kjøre til Sverige. Nå ønsker jeg meg en kristen kjæreste primært fra mitt nærområde som er Oslo/Akershus(Romerike), men selv i dette området er det liten respons fra kvinner som ønsker å bli bedre kjent. Da må man utvide horisonten litt. Hvorfor ikke da også utforske mulighetene i Sverige?

Nå bor jeg på Romerike og går i en fantastisk menighet og vil egentlig ikke flytte på meg, men er villig til å gjøre det om kjærligheten krever det. Først må jeg finne ei som vil bli kjent med meg ;-). Kanskje finnes hun her, kanskje ikke.
Anonym
#10. Postet 04.07.2017 av Anonym
Noe nytt om eventuell sammenslåing? Som sagt her så bor jo veldig mange nordmenn nær Sverige(med ekstremt mye bedre veier enn Norge forøvrig) så det er jo mye mer praktisk å møte noen der enn mange steder i Norge.
Bamse22 sier: Treffes i Oslo på dagen i morra? Jeg spanderer :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16