Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 24.01.2016 av Anonym.
Flat jord?


Okey nå kommer noe jeg ALDRI trodde jeg skulle si! Men er jorda flat eller rund som en ball?
hehe, ja du hørte riktig!!!

For Bibelen min som er en King James 88 snakker ikke om jorda som en ball som går i over 1000 kmt i ring rundt sola osv osv...

Jeg finner ingenting som støtter den teorien!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.01.2016 av Anonym
For NASA har vel aldri hatt rent mel i posen!
Anonym
#2. Postet 24.01.2016 av Anonym
Okey nå kommer noe jeg ALDRI trodde jeg skulle si! Men er jorda flat eller rund som en ball?
hehe, ja du hørte riktig!!! For Bibelen min som er en King James 88 snakker ikke om jorda som en ball som går i over 1000 kmt i ring rundt sola osv osv... Jeg finner ingenting som støtter den teorien!
Stakkars mann! At du gidder å bry deg om slikt. Man trenger ikke å finne svar på alt i Bibelen(!). Hvis du skal ha bekreftelser for alt her i verden fra den boken, så sliter du...

Husk at denne boken beskriver en liten del av verden slik den var for flere tusen år siden.
Anonym
#3. Postet 24.01.2016 av Anonym
Hehe, Jeg elsker og grave etter sannheten! Og Bibelen har forandra livet mitt!!
Jeg tror på alt hva den boka sir! gjør ikke du?

And by the way, jeg sliter ikke :)
Anonym
#4. Postet 24.01.2016 av Anonym
Jeg tror selvsagt på Bibelen som Guds Ord, men er klar over tiden den beskriver og derfor trenger jeg ikke å finne bekreftelser på alt i livet der. Mye i bibelen som beskriver hvordan skikk og bruk, moral og etikk var skrudd sammen i den tidsepoken, men det betyr ikke at vi skal kopiere det til vår tidsalder.

Faktisk så tror jeg at Gud ønsker at vi skal LEVE LIVET som mennesker, med våre feil og mangler, men sammen med han.
Anonym
#5. Postet 24.01.2016 av Anonym
Ok Remi dine ord! ser du hva du selv skriver?
Husk Jesus er den samme idag igår og for altid! Han har skapt verden og han beskriver den i en bok :)
men uansett, om ikke du liker og søke etter sannheten så er det din sak!

Men jeg elsker og søke etter alt Bibelen skriver om!
Anonym
#6. Postet 24.01.2016 av Anonym
Jeg også leser Bibelen og ber om veiledning og råd, men jeg leter ikke etter svar på alt i livet der. Det er umulig å finne svar på alt i livet i Bibelen. Hvorfor? Fordi vi lever i en moderne verden som man ikke ante noe om på den tiden Bibelen ble skrevet.

Når du da faktisk tviler på om jorda er rund fordi du ikke finner bekreftelse på det i Bibelen, så synes jeg bare at du "plager " deg selv med spørsmål som du allerede vet svaret på. For meg blir dette like dumt som at noen kristne ikke vil eie eller kjøre bil fordi de ikke finner bekreftelser i Bibelen om at det er ok.
Anonym
#7. Postet 24.01.2016 av Anonym
quote]Men er jorda flat eller rund som en ball?

Jorden er en ball som noen sitter på:)
Litt mer sammentrykt ved polene og litt mer rund ved ekvator.



(Bildet er endret pga det forrige ble erstattet med et reklame bilde)

Bibelen er vel ikke den kilden jeg går til hvis jeg skal ha informasjon om tall...
Selv om matematikken på den tiden var god (pyramidene som et eksempel)
er GPS og definering av enheter veien å gå.
Anonym
#8. Postet 26.01.2016 av Anonym
Det er ingen ting i Bibelen som tyder på at jorda er flat, tvert imot. Du har f.eks. Jesaia 40:22: Skaperen ser ned på jordens kuleformede rand. Noen overs. : "troner over jordens kuleformede rand"

Og når det f.eks står i 1.mosebok at Herrens Ånd svevde over vannene på jorden da er ordlyden på hebraisk: Herrens Ånd svever over vannene slik høna ruger på egget.

Og når Jesus snakker om sin gjenkomst i Lukas 17 så sier Han at når Han kommer tilbake skal det være som lynet som skinner fra øst til vest og i det NUET(ØYEBLIKKET) skal det være natt ett sted og dag ett annet, en bli latt tilbake og en bli tatt med. Da kan ikke jorda være flat for å si det sånn.

Det er minst 4 andre vers som indikerer at jorda er rund i Bibelen.

Man kan begynne å lure på om folk i det hele tatt leser Bibelen sin...
Anonym
#9. Postet 26.01.2016 av Anonym
Når du da faktisk tviler på om jorda er rund fordi du ikke finner bekreftelse på det i Bibelen
Bibelen bekrefter at Jorda er rund. Dette var noe man visste veldig godt i oldtida. Det var "middelalderens mørke" som satte en stopper for den kunnskapen blant annet slik at f.eks våre forfedre vikingene var redde for å seile utfor stupet av havet. Det samme kunnskapsmørket påstod at Sola gikk rundt Jorda f.eks.

Jesaja 40,22 Herren troner over jordens krets,
og de som bor der, er som gresshopper.
Han brer himmelen ut som et slør
og spenner den ut som et telt til å bo i.

Salme 97,4 Hans lynglimt lyser opp jordens krets,
jorden ser det og skjelver.

Salme 77,19 Din torden rullet som vognhjul,
lynene lyste opp jordens krets;
jorden ristet og skalv.
Anonym
#10. Postet 26.01.2016 av Anonym
hei jeg kommer med alle bibel vers senere :) jeg har ikke tid nå men det kommer :) TRUST ME!!

SØK først og fremst på hva nasa har av bevis for jorda!

and by the way, jo jeg elsker og lese bibelen min:) og ja jeg vet om alle de vers dere sikter til.

HER ER NOEN TING I FARTA. DETTE ER ALT FRA JORDAS SØYLER TIL HVELVINGEN, GODT OG BLANDA :)
DETTE ER NOE SOM FOR MEG TIL OG STILLE SPØRSMÅL!
HÅPER NOEN VIL TA EN TITT!

Isaiah 11:12, 24:18, 13:13, 48:13, 66:1

Johannes åpenbaring 7: 1, 20:8, 6:13, 20:1

1 krønikerbok 16:30

salmene 96:10, 93:1, 96:10, 19:6

1 samuel 2:8

job 9:6,11:9, 38:4, 37:3, 37:18

salmene 75:3

1 mosebok 1:6, 11:4

Matteus 5:35, 24:29, 4:18

apsotlernes gjeringer 7:49

markus 13:25

daniel 4:11

jermia 16:19
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16