Forum > Fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 18.07.2011 av Anonym.
Bok-tips!
Er det flere her på Kristendate som er glad i å lese bøker? :) Jeg tenkte vi kunne ha en tråd her på forumet hvor vi kan anbefale hverandre litteratur :)

Og så kan vi jo fortelle hverandre hvor vi pleier kjøpe bøker, hvis dere vil? Litt kjekt å høre :)
Går dere i bokhandelen, eller bestiller dere fra nettet? Kanskje dere hører på lydbøker? Eller laster ned bøker via de nye firkantede boksene jeg ikke husker navnet på, hehe :)

Selv bruker jeg for det meste nettsiden www.bokkilden.no De har som regel de bøkene jeg søker etter :)
Hvis jeg ikke finner en bok der, pleier jeg bestille via www.barnesandnoble.com som er en amerikansk nettside. Har brukt dem i flere år, og er veldig fornøyd med dem :)

Jeg vil begynne med å anbefale to veldig gode bøker (etter min mening, da:):

*The Shack/Skuret av William P. Young.

*Heaven is for REAL -a little boy`s astounding story of his trip to heaven and back. av Todd Burpo with Lynn Vincent.

Dette er to bøker som for meg har vært veldig styrkende i forhold til dette med tro på Gud.

Si gjerne ifra om du har lest dem :)

Og del dine bok-tips med oss andre :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.07.2011 av Anonym
Jeg leser alt som er skrevet av Karen Kingsbury. Jeg får bøkene mine gjennom Den Kristne Bokklubb (hermon forlag)
Anonym
#2. Postet 18.07.2011 av Anonym
Jeg foretrekker for det meste å lese bøkene på iPad'en. Kjøper e-bøker på Amazon eller andre steder. Leser mest på engelsk for tiden. Hjemme er det bøker i alle hyller og massevis av esker, men ingen ting er mer praktisk enn å ha alle bøkene med seg på den lille fantastiske iPaden. Har sikkert 3-400 bøker på den til en hver tid. Batteriet varer svært lenge også. Lydbøker hører jeg kun på når jeg kjører langtur med bilen.

Desverre er det foreløpig lite utvalg av norske e-bøker på grunn av momsproblematikken. Det lønner seg ikke for norske forlag å satse på dette enda, så det tar sikkert litt tid før det store utvalget også kommer på norsk, men det har begynt å komme.
Anonym
#3. Postet 18.07.2011 av Anonym
Jeg vil advare mot "The Shack". Den inneholder til dels skremmende vranglære. Her er en kort gjennomgang av noen av bokas påstander: http://www.leadingtheway.org/site/PageServer?pagename=sto_TheShack_13heresies
Anonym
#4. Postet 18.07.2011 av Anonym
Jeg har egentlig bare lest to bøker og en bokserie som har interessert meg nok til å holde ut :P

"Mannen med arret", las jeg når jeg var liten. Ser forsåvidt ikke for meg at den er så stor interesse nå tildags.

"Villdyret" er en kristen bok om en god og sann historie. Finner den bl.a. her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3745564&rom=MP

"Wheel of Time" ("Tidshjulet" på norsk"): Fantastisk bokserie ala Ringenes Herre, bare enda bedre. Bok 13 tror jeg skal komme ut nå i vinter. Gjennomsnittelig ~700-800 sider per bok.
Anonym
#5. Postet 06.01.2012 av Anonym
Anbefaler boken "Nicky Crus: Gjenglederen". Rosa pappomslag. Vet hva drap er, har sonet med narkofolk og andre som har drept. Boken har jeg lest flere ganger, og hver gang er den like sterk. Den kan være vanskelig å få tak i, for 9. opplag kom på Filidelfiaforlaget i 1984. ISBN er 82-534-0329-1. Ønsker sterkt tips om slike bøker da de for meg er svært oppbyggende.
Anonym
#6. Postet 06.01.2012 av Anonym
För dom som kan engelska så finns faktiskt boken om Nicky Cruz på Kindle.
DEt är Amazon.com e bok version.

Sven
Anonym
#7. Postet 06.01.2012 av Anonym
Takk for info.
Anonym
#8. Postet 07.01.2012 av Anonym
Jeg har allerede kommet med forslag om en "litteraturgruppe", men det blir vel litt på siden. Synes dette høres ut som en interessant idé for oss bokormer :)
Anonym
#9. Postet 16.12.2012 av Anonym
Her er det mykje godt lesestoff.
Kan også leses gratis på nette

  • Romerbrevets budskap
  • Veiledning til fred
  • Husandaktsboka
  • I syndsforlatelsens rike
Carl Olof Rosenius

http://www.arven.net/

Rom 3, 23-24
Anonym
#10. Postet 16.12.2012 av Anonym
Hjertelig enig i den anbefalingen cato.
Svært verdifullt og nyttig innhold i de bøkene der..
annonseRadio 3:16