Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 23.08.2026 av Roy2, mann, 54 år, Vest-Agder.
Den ergelsk King James Bibelen er Gud's ord. Grok 4 AI er enig!
Dersom du skal kommentere her må de først se og høre hele denne youtube linken.

Grok Learns KJV patterns and its conclusion will bother many.:
https://youtu.be/nLO6BQY_lj0?si

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 24.08.2026 av compaq
Tror Jesus på Gud?
Kenny
#2. Postet 01.09.2026 av Kenny
Tror Jesus på Gud?
Jesus tror på sin Far, som er Hans vilje, så forstå at Jesus og Gud er den samme, med Den Hellige Ånd, som er ånden som sørger for å opplyse vår sanne vei.

Skal vi gå dypere inn i det så må vi gå for det kristne jobber imot, de tekstene som ble fjernet fra Bibelen.

Kristne slaktet og brente alle av de som har min mening i dag, kanskje grunnet at vi avslører den falske guden de fleste følger, mens jeg står kun for det Jesus selv sier, og står kun for Jesus Kristus i dag, selv om dere ikke har fått høre alt av Jesus ord siden de har blitt sensurert fra start av til i dag... De kristne burde svare for dette, ikke vi som var utenfor....

Jeg begynner å gjøre meg klar for neste år, og håper jeg vil møte mange av dere når dette skjer. Det eneste jeg ønsker er å få sannheten ut, og mange vil følge de ordene som har blitt fjernet fra Bibelen fra Jesus Kristus munn.

Dette er åpenbaringen for mange av det som allerede er sagt, våre siste tider så vil mange våkne opp, det er det som skjer i dag om jeg ikke tar feil, vi begynner å se at verden er falsk.

Kristus er kun kjærlighet. men er du selv kjærlighet for andre rundt deg, det er spørsmålet.

Jeg lærte meg opp om alt i verden i forveien som dere vet, og derfor gikk imot mange kristne på dette forumet, og jeg håper fortsatt at dere jeg sikter til vil snu vei, for jeg er glad i dere og ønsker ikke at dere skal følge den falske veien der dere fordømmer og forkaster andre, vær så snill og snu...

Så lenge du forkaster andre så er du ikke verdig til himmelen, for vi alle er ett!
Den sanne Kristus tro har blitt omgjort til vår falske gud, mens alle følger den troen, men ikke den sanne Jesus tro.
Jeg sier det rett ut nå, slangen var kanskje det motsatte av hva du selv fikk intrykk over....

Gud gikk imot oss da vi gjorde dette, hva vil det si?

Som jeg sa om Johannnes 3:16, det er ikke nok å si at du følger Jesus Kristus, når du ikke følger ham i det hele tatt...

Jeg spør dere kristne rett ut her, mener dere virkelig at Guden som skapte oss var vår kjærlige Gud som er vår Far selv om alt var uperfekt her, skjønner hva dere mener med adam og eva som nok engang var falskt fremstilt.

Men sannheten fremstiller at Eva var vår guddomelighet, som skapte Gud's liv i Adam, slik at vi skulle ha muligheten til å våkne opp selv.
Gud har alltid gått imot at vi skulle vite av visdommes tre, forstå hvorfor?
Kenny
#3. Postet 02.09.2026 av Kenny
Alle kristne, svar meg på en ting.
Gud ofret sin sønn, men ingen i dag har mulighetehen for å kunne gjøre det samme som Ham.
Jeg føler at dere ikke forstår Ham, for ingen i vår verden har mulighet til å gjøre det samme som vår Far-
Han gjorde det ingen av oss har muligheten til å gjøre, men likevel så dømmer vi ham, det er forkastelig....

Jesus Kristus er kun kjærlighet, og de som kjenner ham består kun av kjærlighet, dette er forskjellen mellom menneskeligheten i dag siden vi består av 2 forskjeligge grupper.

Vi kristne skal jobbe for de som er fortapt, mens de falske kristne som kun jobber for seg selv eller deres egen menighet som aldri hjelper andrer for å gå sin vei, de får være, mens vi som har gått ut ifra de ønsker å hjelpe deg 100% andre som er utenfor og som virkelig viser kjærlighet strider imot det kristne samfunnet i dag.

Følg Gamle Testamentet og dere vil se at Guden som styrer de er ond, ekstremt spesielt hvis du leser de tekstene som har blitt fjernet...
AndersW
#4. Postet 02.09.2026 av AndersW
Postet i dag kl 01:27 av Kenny

Alle kristne, svar meg på en ting.
Gud ofret sin sønn, men ingen i dag har mulighetehen for å kunne gjøre det samme som Ham.
Jeg føler at dere ikke forstår Ham, for ingen i vår verden har mulighet til å gjøre det samme som vår Far-
Han gjorde det ingen av oss har muligheten til å gjøre, men likevel så dømmer vi ham, det er forkastelig....
Vet ikke hvorfor du tror "Gud ofret sin sønn"? Det vi kan lese i bibelen, er at Jesus ofret seg selv i stedet for som andre dyr for å ta bort synder.

Heb 7:27 "For offeret har han båret fram én gang for alle da han ofret seg selv."

Heb 10:11 "Alle prester står daglig og gjør tjeneste og bærer gang på gang fram de samme ofrene, som aldri kan ta bort synder. Men Jesus har for alltid båret fram et eneste offer for synder"

Syndes lønn (konsekvens) er døden. Ved å dø på korset, tar Jesus på seg konsekvensen av vår synd og vi går fri.
compaq
#5. Postet 02.09.2026 av compaq
Roy

For det første Joh 5:7 : For det er tre som vitner i himmelen, Faderen, Ordet og den Hellige Ånd og disse tre er ett. (King James-oversettelsen og Doway oversettelsen) For det annet Joh 10:30: Jeg og Faderen, vi er ett. For det tredje som Paulus sier om Kristus Jesus i 1.Tim 3:16: Gud ble åpenbart i kjødet. Og for det fjerde det velkjente skriftstedet i Joh 1:1: I begynnelsen var Ordet og Ordet var hos Gud og Ordet var Gud.

Når prestene blir spurt av sine tilhengere hvordan det er mulig at en slik forbindelse av tre i en kan eksistere, svarer de gjerne: Det er et mysterium. Noen prøver å illustrere det ved å bruke triangler, trekløvere eller figurer med tre hoder på samme hals. Men gudfryktige mennesker som ønsker å lære Jehova å kjenne og tjene ham, finner det ikke desto mindre en smule vanskelig å elske og tilbe en slik innviklet, trehode, vanskapt Gud. Etter at prestene har innpodet slike ideer i menneskene, motsier de selv i neste åndedrag ved å hevde at Gud skapte mennesket i sitt bilde. Men det er iallfall sikkert at ingen noen gang har sett et menneske med tre hoder.

Det standpunkt en sann kristen må ta, er dette: La det stå fast at Gud er sanndru, men hvert menneske en løgner. (Rom 3:4) Målestokken må være: Alt Guds ord er rent. (Ordspr 30:5) og Salme 12:7) Disse skriftstedene er tatt fra Guds rene ord, Bibelen, og derfor er det av den største betydning for oss å undersøke dem omhyggelig. La oss med dette for øye på 1.Joh 5:7: For det er tre som vitner i himmelen, Faderen, Ordet og den Hellige Ånd og disse tre er ett. (sitert fra King James-oversettelsen. I vår norske bibel finnes ikke denne tilføyelsen.

Her har vi et greit eksempel på at det er føyd noe til Guds ord, enda Bibelen uttrykkelig fordømmer dette. De er blitt tilføyd av noen som prøvde å underbygge treenighetslæren. Ettersom det er helt klart at disse ordene ikke hører hjemme i Guds Ord.
AndersW
#6. Postet 02.09.2026 av AndersW
Postet i dag kl 20:44 av compaq

Når prestene blir spurt av sine tilhengere hvordan det er mulig at en slik forbindelse av tre i en kan eksistere, svarer de gjerne: Det er et mysterium. Noen prøver å illustrere det ved å bruke triangler, trekløvere eller figurer med tre hoder på samme hals. Men gudfryktige mennesker som ønsker å lære Jehova å kjenne og tjene ham, finner det ikke desto mindre en smule vanskelig å elske og tilbe en slik innviklet, trehode, vanskapt Gud. Etter at prestene har innpodet slike ideer i menneskene, motsier de selv i neste åndedrag ved å hevde at Gud skapte mennesket i sitt bilde. Men det er iallfall sikkert at ingen noen gang har sett et menneske med tre hoder.
Tull, akkurat som din sekt ikke tror Jesus ble korsfestet og fysisk stod opp fra graven. Tror de heller ikke på Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Det bilde Johannes bruker er helt greit.

Åp 22:1 "Engelen viste meg nå en elv med livets vann, klar som krystall. Den springer ut fra Guds og Lammets trone."

Gud er Faderen, Lammet er Sønnen og livets vann er Den hellige ånd.

1 Kor 12:13 "alle fikk vi én Ånd å drikke"

Joh 7:37 "På den siste dagen i høytiden, den store festdagen, sto Jesus fram og ropte: «Den som tørster, skal komme til meg og drikke! Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som skriftordet sier, renne elver av levende vann.» Dette sa han om Ånden de skulle få"
compaq
#7. Postet 03.09.2026 av compaq
Treenighetslæren fikk mange i kirken til å trekke den slutning at hvis Jesus var Gud, da måtte Maria være Guds mor. Maria hevdet aldri at hun var Guds mor. Bibelen viser at hun fødte Guds sønn, ikke Gud selv. (Mark 1:1) Luk 1:32)

Bibelen sier at Gud alltid har vært til. (Sal 90:1-2) Jes 40:28) Siden han ikke har hatt en begynnelse, kan han ikke ha hatt en mor og Maria kunne ikke ha båret Gud i magen sin for Bibelen sier at ikke engang himmelen kan romme ham. (1.kong 8:27)
Kenny
#8. Postet 03.09.2026 av Kenny
Vet ikke hvorfor du tror "Gud ofret sin sønn"? Det vi kan lese i bibelen, er at Jesus ofret seg selv i stedet for som andre dyr for å ta bort synder.

Heb 7:27 "For offeret har han båret fram én gang for alle da han ofret seg selv."

Heb 10:11 "Alle prester står daglig og gjør tjeneste og bærer gang på gang fram de samme ofrene, som aldri kan ta bort synder. Men Jesus har for alltid båret fram et eneste offer for synder"

Syndes lønn (konsekvens) er døden. Ved å dø på korset, tar Jesus på seg konsekvensen av vår synd og vi går fri.
------------------------------------------------------------------------
Jeg vet at at Han ofret seg selv, for Ham og Jesus er den samme, men man taler på forskjellige måter siden mange ikke fortår enhver betydning eller ord.

Jesus tok våre synder og så lenge vi følger Ham, så er vi trygge i vår Far's kjærlighet, men det er mange som tror de følger Ham, men gjør alt av ondt imot de som de har rundt seg, og de klarer ikke å se det selv grunnet verden.
AndersW
#9. Postet 03.09.2026 av AndersW
Treenighetslæren fikk mange i kirken til å trekke den slutning at hvis Jesus var Gud, da måtte Maria være Guds mor. Maria hevdet aldri at hun var Guds mor. Bibelen viser at hun fødte Guds sønn, ikke Gud selv. (Mark 1:1) Luk 1:32)
At Jesus var den første som nevnte Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Samtidig som han satte seg på Guds trone og fikk all makt i himmelen og på jorden. Kan du lese her:

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn"

Åp 3:21 "jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone"

Årsaken til at din sekt ikke tror noe av dette er sant. Akkurat som de ikke tror Jesus fysisk stod opp fra graven. Er at de ikke er kristne men antikristne.
compaq
#10. Postet 03.09.2026 av compaq
Vår Herre Jesus åpenbares (ånd) fra himmelen med sin makts engler, med luende ild, når han tar hevn over dem som ikke kjenner Gud Jehova) og over dem som ikke er lydige mot vår Herre Jesu evangelium, de som skal lide straff, en evig fortapelse (evif tilintetgjørelse) bort fra Herrens åsyn og fra hans makts herlighet. (2.Tess 1:7-9)

Denne begivenheten nærmer seg med raske skritt og det får de selviske og redde til å slutte seg sammen og gjemme seg i menneskelige organisasjoner for å bli beskyttet. Det vil ikke gagne dem det minste. (Åp 6:15-17) De har en forutfølelse av at slutten er nær og de jamrer seg av frykt for å miste den begunstigede stillingen de har i verden og det de har ervervet seg på urett vis. Deres øyne skjelner hans nærvær i de trengselens skyer som omgir ham. (Åp 1:7) Det eneste mulighet for å oppnå sikkerhet er å ta imot den foraktede Konge og hans rike. Jesus ga oss denne advarsel: Men våk hver tid og stund og be, så I kan være i stand til å unnfly alt dette som skal komme og til å bli stående for Menneskesønnen. (Luk 21:36)

I dag tar rettsindige mennesker fra alle nasjoner standpunkt for Teokratiet. Den store skare av Herrens andre får hilser den nye Konge velkommen ved å ta del i forkynnelsen av Riket, akkurat som folkemengden hilste Jesus velkommen da han dro inn i Jerusalem. (Luk 19:37-40) Fariseerne ville at mengden skulle bli irettesatt den gangen og på samme måten prøver de religiøse lederne i vår tid å undertrykke budskapet og få vitnene brakt til taushet. Deres anstrengelser har slått feil og kommer fortsatt til å slå feil.

Kristus kommer før sin uforstyrrede tusenårige regjering for å legge alle sine fiender under sine føtter. Han griper den gamle Slange, Djevelen og binder ham for tusen år. Ved sitt første komme beviste han seg verdig til å få kongemakten og nå viser han at han har den, ved å rense ut religionen, gjenreise den sanne tilbedelsen av Gud og gjenopprette Guds herredomme over jorden. Han blir den nye verdens Dommer og en fyrste og hersker over folkeslag. (1.kor 15:25-26) Åp 20:1-3) Es 55:4) Hans største glede er å forsvare og opphøye sin Faders navn og herredømme og det er det også for alle dem som ikke skammer seg over hans nærvær. (Joh 17:1) 1.Joh 2:28)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen