Mathilde sier: Ønsker alle på KD en strålende helg ☀️🥰
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet i går kl 22:20 av Roy2, mann, 54 år, Vest-Agder.
Bortrykkelsen av de kristne i 2026.
Jesus døde og stod opp igjen fra de døde i år 33 etter at Jesus ble født her på jorden og tidsberegningen begynte. Da ville det gå 2000 år fra Jesu død og oppstandelse fra de døde til Jesus kommer tilbake. Da vil Jesus komme tilbake i 2033. For å finne ut når de kristnes opprykkelse vil skje, må vi trekke fra 7 år med trengsel fra 2033 fordi de kristne vil bli opprykket før trengselsperioden. 2033 minus 7 år = 2026. De kristnes opprykkelse ser ut til å skje i 2026.

Svar på innlegg

Tangen
#1. Postet i dag kl 00:01 av Tangen
Den Gregorianske kalender er feil når man daterer tidspunktet for Kristi fødsel ifølge romerske kilder, som f. eks Josefus. Kong Herodes, som beordret jødiske pjokker under 1 år drept for å sikre at Messias blei drept, døde ifølge romerske kilder rundt år 4 f. Kristus, altså med tanke på den nåværende kalenderen. F. eks, den jødisk-romerske historikeren Josefus nevner at det fant sted en delvis måneformørkelse kort tid før Herodes døde, fulgt av den jødiske påskefeiringen (passover). Astronomiske beregninger viser at denne formørkelsen var synlig i Judea natt til 13. mars i år 4 f.Kr.

Så hvis man skal anta at du har rett i din påstand om en kristen bortrykkelse på tidspunktet etter Kristi fødsel må man vente 4-5 år til. Kom også i hug at det er stor uenighet om bortrykkelsen skjer før eller etter trengselstida (de 7 årene, eller eventuelt 3,5 år), og også hvem som faktisk bortrykkes og ikke. Dette er ikke så enkelt som du framstiller det. Ingen kristne kommer til å bli opprykket i 2026. Det er min påstand, og dersom noen leser dette i 2027 vil de se at jeg har fått rett
Tangen
#2. Postet i dag kl 00:17 av Tangen
Regnefeil pluss/minus: Bortrykkelsen skulle allerede ha skjedd rundt år 2023 (etter trådstarterens mening) med tanke på Herodes død ifølge romerske kilder.
Roy2
#3. Postet i dag kl 05:11 av Roy2
Hei Tangen, men bortrykkelsen av de kristne har enda ikke skjedd. Det eneste rette årstallet som bortrykkelsen av de kristne kan skje er 2026 som jeg viste i mitt regnestykke ivertfall at det er nøyaktig 2000 år siden Jesus døde og sto opp igjen fra de døde i 2033 så trekker man fra 7 år som trengselstiden vil vare som for øvrig vil være den verste perioden i menneskehetens historie for de som opplever den og ikke er frelst og kommer med i bortrykkelsen når den skjer. Ut fra det regnestykket så må bortrykkelsen av de kristne skje i 2026 og etter det så må trengselstiden på 7 år begynne i 2026 og slutter i 2033 altså i 7 år som Bibelen forteller at trengselstiden vil vare. Så det gjelder for alle mennesker som enda ikke er frelst å ta imot frelsen nå med en gang. Ikke vent til i morgen.

Det kristne evangeliet er da. Have you trusted the blood?: https://youtu.be/qJT7RbMGGJw?si
Tangen
#4. Postet i dag kl 09:35 av Tangen
Jeg skjønner hva du mener, men regnestykket ditt krever jo at årstallet for Jesu død er nøyaktig 33 e.Kr., og at den Gregorianske kalenderen er "timet" riktig i forhold til når han faktisk blei født. I tillegg kreves at teorien om en bortrykkelse før trengselen er riktig, og at kristne vil rykkes bort rett før trengselens begynnelse. Denne teorien er veldig problemematisk etter min mening, men går ikke inn på det. Det er også uenighet om trengselens lengde. Sjøl heller jeg mot at den varer i 3,5 år (eller litt kortere), men at en periode på 3,5 år går forut som kalles "tiden for fødselsveene" ifølge Jesus i Matteus 24 mm. Disse 2 periodene blir mao. tilsammen 7 år.

Som jeg sa så er det mye som tyder på (flere ting i forhold til Herodes sin regjeringstid) at Jesus i virkeligheten blei født i år 4 eller 5 FØR vår tidsregning. Alt annet likt, og hvis det stemmer døde han i år 28 eller 29 e. Kr., ikke år 33. Hvis vi bruker ditt regnestykke med å legge til 2000 år og så trekke fra 7 år (den antatte lengden på trengselen) havner vi i steden i 2021 eller 2022, mao. burde de kristne alt være bortrykket. Men i dag er det 4,5 måneder igjen til året er omme, så vi får se.

Det er jo heller ingenting som tyder på at den store trengsel kan begynne i år. Kriteriene er ikke oppfylt. Les Matt. 24, men også mange andre steder i Bibelen som beskriver trengselen. Noen eksempler: Antikrist hersker ikke ennå. "Ødeleggelsens styggedom" står ikke i et nybygd tempel i Jerusalem. Vi har ingen verdenskrig. Krigen i Ukraina er stor, men den er ingen verdenskrig, men antakelig bare en slags forløper hvor man ser ulike allianser, det samme med Iran-krigen.
Roy2
#5. Postet i dag kl 09:59 av Roy2
Hei igjen, jeg vil anbefale at du ser og hører på denne youtube linken. The 7000 year rapture resurrection intersect in 2026 & beginning Daniel's 70th week!: https://youtu.be/jr8mmB8hEaA?si
Mathilde sier: Ønsker alle på KD en strålende helg ☀️🥰
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen