Carol47 sier: In this dating journey, hold on to God and His promise no matter how hard, or how rainy it gets for joy is coming in the morning...
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Roy2
Opprettet i dag kl 09:34 av Roy2, mann, 54 år, Vest-Agder.
Hei, hva synes dere om dette sjekketrikset?
La oss forestille oss at vi er på en restaurant. Der ser jeg en attraktiv kvinne. Våre blikk møtes og vi holder blikk kontakten i 5 sekunder, og vi begge smiler litt til hverandre. Så vender hun blikket vekk. Så vender også jeg mitt blikk vekk fra henne. Så går det noen få minutter så møtes være blikk igjen, og vi ser på hverandre i 7 sekunder, og vi begge smiler litt til hverandre. Så vender hun blikket vekk fra meg. Noe jeg også gjør.

Så går det 1 minutt så vinker jeg til henne og sier kom bort til meg, og hun kommer bort til meg å setter seg på motsatt side av bordet av der jeg sitter, og jeg begynner å si. Hei der, og hun sier hei.

Jeg sier: Du, la oss ta en håndbak. Noe hun i utgangspunktet er skeptisk til, men hun går fort med på det. Så begyner vi handbaken med klar ferdig gå! Jeg presser hennes hand/arm langsomt ned til bortflaten, og sier what is this og begge ler. Så tar vi håndbak runde 2. Der jeg presser hennes hand/arm raskere ned til bortflaten, og begge synes jo det også er litt morsomt fordi det er en uvanlig måte, og jeg vil påstå en morsom måte å møtes på, og det kan løse opp, og man er ikke lenger så nervøs fordi dette er jo første gang vi møtes. Så tar vi håndbak runde 3. Der lar jeg henne vinne med vilje. Så spørr jeg henne bare for å prøve og være morsom etter 3 runder med håndbak. Kan ikke du synge bæ bæ lille lam? Så ler vi av det om hun synger den sangen eller ikke er ikke viktig, men jeg mener dette kan være en god måte å bryte nervøsiteten på når en singel mann møter ei singel kvinne for første gang. Hva synes du?

Svar på innlegg

Inia
#1. Postet i dag kl 11:31 av Inia
I utgangspunktet det blir for dumt, bedre og vise hva styrke en har i sitt hjerte og sinn.

Tenk om dette hadde vært en dame som hadde trent styrketrening og var god i håndbak. Mannen ville blitt sittende igjen med en flau følelse. Da hadde hun i det stille fortalt deg at det er hun som vil være hode i forholdet.

En mann må nok bevise sin styrke gjennom Guds prinsipper i hvordan et ekteskap skal være. Samspillet og ulike rollemodeller vi er tildelt fra unnfangelsen av.
Men, ok en artig historie.
Roy2
#2. Postet i dag kl 12:16 av Roy2
Ja, men dette var bare for at stemningen skulle bli god og nervøsiteten bli mindre første gangen man møtes. Som regel er gutter/menn sterkere enn jenter/kvinner da. Ja det er Bibelsk og rett at kvinnen i et ekteskap skal underordne seg mannen. Det er rett og Bibelsk. Men dersom det skal fungere så må kvinnen gjøre det frivillig. Dersom mannen tvinger kvinnen til å underordne seg mannen vil det ikke fungere, og det er ikke Bibelsk. Det som dessverre mange mennesker ikke forstår i dag er at dersom kvinnen i et ekteskap underordner seg mannen vil mannen elske henne enda høyere, og mannen vil faktisk gjøre mere for kvinnen fordi man kommer inn i en god og Bibelsk spiral. Jesus har jo også skapt kvinnen feminin og mannen maskulin så det er helt naturlig at kvinnen skal underordne seg mannen. Men det er det antikristne Feminismen som har ødelagt så mye godt mellom mann og kvinne. Det er viktig at kvinnen og mannen snakker sammen i et ekteskap. Kvinne i et ekteskap kan selvfølgelig si hva hun mener til mannen og gi han råd og hjelpe han, men det er mannen som skal bestemme slik at det ikke blir kaos og maktkamper i et ekteskap, men ryddige forhold som Bibelen støtter opp om.

Jeg er veldig overbevist om at hadde de menneskene som er gift i Norger fulgt de Bibelske rettningslinjene for mann og kvinne ville det ha vært langt færre skillsmisser, og langt lykkeligere ekteskap mellom mann og kvinne.

Inia jeg vil også skrive at dersom det er ei kvinne som er fysisk sterkere enn mannen i et ekteskap så er det Bibelsk og rett at hun skal underordne seg mannen i et ekteskap like mye som hvilken som helst annen kvinne i et ekteskap.
Carol47 sier: In this dating journey, hold on to God and His promise no matter how hard, or how rainy it gets for joy is coming in the morning...
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen