Salme 65:3 og Apgj 10:34-35: Du som hører bønner. Alle mennesker kommer til deg. Gud gjør ikke forskjell på folk. Men han tar imot enhver som frykterr ham og gjør rett, hva folkeslag han enn tilhører.
Nasjonalitet, hudfarge eller økomiske forhold har ingen betydning. Det som teller, er ens hjertetilstand og livsførsel.
Lukas 11:2: Når dere ber, skal dere si: Far. La ditt navn holdes hellig. Retter du dine bønner til Faderen, som Bibelen sier har navnet Jehova.?
Joh 14: 6,14: Jesus sier: Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. Hvis dere ber om noe i mitt navn, vil jeg gjøre det. Ber du i Jesu Kristi navn fordi du erkjenner at du som et syndig menneske har behov for at han går i forbønn for deg?
Hei.
Jesus sier selv i Johannes 14:12-14 at vi kan be til ham, og at han vil gjøre det vi ber ham om,
dersom vi gjør hans gjerninger.
"Sannelig, sannelig sier jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene jeg gjør.
Og han skal gjøre større gjerninger enn disse, for jeg går til min Far. 13 Og hva som helst dere ber om
i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. 14 Om dere ber meg om noe
i mitt navn, så skal jeg gjøre det!"
Jeg selv ber både til Jesus, Faderen og Den Hellige Ånd. Ikke at jeg er kroneksemplet på en troende,
men jeg opplever positiv respons fra hver enkelt når jeg kommer med lovprisning til dem.
Ellers syns jeg det er lite passende det du spør om han ber, fordi han erkjenner at han er et syndig menneske.
Paulus skriver riktignok at alle mennesker har syndet og mangler Guds ære. Paulus (Saul) selv vendte seg til troen,
etter å ha forfulgt kristne på voldelig vis. Han ble møtt med disse ordene av en annen kristen: "Saul, min bror."
Selv om mannen visste om disse onde tingene Paulus hadde gjort.
Videre, sier Jesus at det er større glede i himmelen over én synder som omvender seg, enn over 99 rettferdige.
Ikke for å kalle forfatteren av innlegget for "synder" - det er vi alle. Husk også på at Jesus selv sier at det finnes
"gode trær" og "dårlige trær". Han snakker også om ulikt hjertelag hos mennesker.
(fortsettelse følger)