Ravn sier: Les gjerne innlegget mitt: Et ydmykt rop om hjelp I håp om at Gud sender hjelp gjennom mennesker🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Bønnegruppe > Debatt

Ravn
Opprettet i dag kl 09:24 av Ravn, mann, 37 år, Akershus.
Et ydmykt rop om hjelp I håp om at Gud sender hjelp gjennom mennesker🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Jeg skriver dette innlegget i stor fortvilelse, i håp om at Gud kan bruke denne plattformen til å hjelpe meg gjennom det som har blitt en svært vanskelig og tung periode i livet mitt.

Jeg sitter i dag med en sluttfaktura fra banken på litt over 700 000 kroner etter salget av boligen min. Denne må betales svært snart. Hvis den går til inkasso, vil det påløpe en inkassorente på 12,5 %, noe som vil gjøre en allerede svært vanskelig situasjon enda tyngre.

Svar på innlegg

Ravn
#1. Postet i dag kl 09:25 av Ravn

Bakgrunnen er at jeg nylig solgte leiligheten min etter flere år med alvorlig mistrivsel på grunn av mobbing og belastende konflikter med flere naboer og styret i borettslaget. Situasjonen ble etter hvert så belastende at jeg ikke lenger klarte å bo der. Det endte med at jeg flyttet før jeg fikk solgt. Det var en svært tung beslutning å ta, men det gikk så hardt utover den psykiske helsen min at jeg rett og slett ikke maktet mer.

Ravn
#2. Postet i dag kl 09:26 av Ravn

Samtidig har boligmarkedet på Østlandet vært krevende det siste året. Leiligheten lå ute for salg i omtrent ett år før den ble solgt, og dessverre med et stort tap. Fordi boliglånet var høyt, ble jeg sittende igjen med en restgjeld på litt over 700 000 kroner.
Jeg har ingen økonomisk mulighet til å håndtere en så stor gjeld alene. Derfor ber jeg nå ydmykt om hjelp. Hvis noen har mulighet til å bidra, enten med en gave eller på annen måte, vil det bety enormt mye. Ethvert bidrag, stort eller lite, blir tatt imot med stor takknemlighet. 🙏🏻🥰

Ravn
#3. Postet i dag kl 09:26 av Ravn

Jeg kan også legge frem dokumentasjon på gjelden og situasjonen min for dem som ønsker det.

Det koster meg mye å skrive dette innlegget.
Jeg kjenner på mye skam over å måtte be om hjelp, og jeg skulle inderlig ønske at jeg hadde klart å holde ut til jeg kunne selge boligen på et bedre tidspunkt og fått en høyere pris. Men slik ble det dessverre ikke.

Jeg håper og ber om at det finnes noen gode mennesker der ute som har mulighet til å hjelpe meg.

Må Gud velsigne dere og gjengjelde all godhet dere viser. 🙏🏻❤️

Ravn
#4. Postet i dag kl 09:34 av Ravn
Jeg måtte dele det opp, for innlegget var for langt siden det er en maksgrense på 4000 tegn.
Ravn sier: Les gjerne innlegget mitt: Et ydmykt rop om hjelp I håp om at Gud sender hjelp gjennom mennesker🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen