Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Inia
Opprettet i dag kl 02:24 av Inia, dame, 65 år, Oslo.
Hva er tilgivelse
Jeg hørte nylig på et foredrag om tilgivelse. Har hørt lignende før også, men stiller bare et spørsmål om det som sies rundt dette.

Det er mange som formidler at vi skal tilgi fordi det setter -deg- fri. Så du selv slipper bære på nag og bitterhet.
Ja det er jo sant, men mangler det ikke dette med og sette den du tilgir fri også.

Hvordan da mener du.
Samtidig som jeg hører det er så fint og tilgi og gå videre med livet, mens den du tilgir kan bli overlatt til sin egen vei videre.
Ja det koster nok litt ekstra og gå veien videre med den du tilgir.
Den du tilgir ønsker kanskje en restart av vennskap tilbake til start. Der ser vi ofte at mange sier ja jeg tilgir deg, men glemmer bære opp den nedbrutte av grøftekanten.
Ikke alltid er det mulig og fortsette forbindelse. Men jeg trodde tilgivelse og var og se den andre med nye blanke ark.
Dette er selvfølgelig også individuelt, men Jesus sier vi skal tilgi hverandre. Og bære med seg et tilgivende sinn vel vitende om at ingen evner være perfekte slik heller ikke verden er perfekt etter syndefallet i Edens Hage. Om velviljen til og la seg Helliggjøre under Guds forordninger er tilstede er det mye lettere og tilgi og ønske andre godt. Vår individuelle oppgave er nok og fremfinne rett og galt, være lydhør til hva Ånden legger ned i våres hjerter. Tilgi og hjelpe der det trengs, tilgi og la den andre fly videre når det er på sin plass.
Men, jeg tror at alltid vil det motiv og rettferdighet som viser hvem som er hvem og hvem som er hva.
Da kan en også tilgi den andre etter rettferdighetens prinsipper.

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen