Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

flor tropical
Opprettet i går kl 16:58 av flor tropical, dame, 51 år, Buskerud.
Jehovas vitner og mormoner. Bibelene deres er falske👎.
Jehovas vitner og mormoner. Bibelene deres er falske, og det samme er religionen deres, det de gjør og tror på. https://www.youtube.com/watch?v=7-RtcW57Kfo&t=6s. https://www.youtube.com/watch?v=RDg1nJGTGrg&t=3s. Amando Alducin. https://www.youtube.com/watch?v=bFxkk6yu_ZI. https://www.youtube.com/watch?v=_-pJ1RAvCMo&t=1156s. Armando Alducin. Det er trist at så mange mennesker blir lurt. Jeg leste Reina Valera-bibelen min, selv om den ble oversatt av to katolikker; min bibel er ikke katolsk. Og min bibel er eldre enn Jehovas vitners og mormoners. Det betyr at bibelen min er pålitelig, at den er universell – at det ikke er en privat oversettelse. Og du har den også på norsk, men studieversjonen er bedre👍📖🎓👨‍🎓 fordi den forklarer ting bedre. De av oss som tar imot Jesus er fri fra all synd; det er å bli født på ny. Jehovas Ånd – Jesus – kommer inn i våre hjerter. Som Jesus sier, det er det levende vann; det er glede, det er lykke, det er å føle seg lett. Han besøker vår ånd, fyller oss med seg selv, gir oss styrke til å be mye, søvnigheten forsvinner, og vi er veldig glade. Og når det skjer, skjer det når vi ber, er ordentlige og er klar over alt, fordi Gud Jesus er orden; det er den sanne Ånd. Og når man blir født på ny, handler det om å ikke synde hver dag, ikke med våre sinn, ikke med hva vi gjør, ikke med hva vi sier. Jeg snakker ikke om perfeksjon, men å prøve så mye som mulig, og det gleder Gud Jesus. Jesus fortalte dette til Peter da han ikke ville at han skulle vaske føttene hans, fordi føttene representerer synd – det jordiske – mens vi er i dette livet. Derfor, hvis dere Jehovas vitner og mormoner virkelig ønsker å være frie, så følg ikke sekter. 👎 Det finnes også andre sekter, hvor trist, hvor trist, for noen mennesker ønsker virkelig å følge Jesus, men de er fengslet idet de følger menneskers lære.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet i går kl 18:26 av compaq
New World Translation oversettelse av Bibelen som er foretatt direkte fra hebraisk, arameisk og gresk til et moderne engelsk av en komite som består av salvede vitner for Jehova. Medlemmene av denne komiteen sa følgende om sitt arbeid: Vi som har laget denne oversettelsen og som frykter og elsker Bibelens guddommelige Forfatter, føler et spesielt ansvar overfor ham når det gjelder å overbringe hans tanker og uttalelser så nøyaktig som mulig. Vi føler også et spesielt ansvar overfor de søkende lesere som er avhengige av en oversettelse av den høyeste Guds inspirerte Ord for å oppnå evig frelse.

Det er verdt å merke seg at New World Translation ikke er den eneste bibeloversettelsen som gjør dette. Guds navn forekommer i oversettelser av de kristne greske skrifter til hebraiske i vers hvor det er sitert direkte fra de inspirerte hebraiske skrifter. Oversettelsen The Emphatic Diaglott (1864) inneholder navnet Jehova 18 ganger. Oversettelser av de kristne greske skrifter til minst 38 andre språk enn engelsk bruker også Guds navn i en eller annen form. Et eksempel er det norske bibelselskaps madagassiske oversettelse som flere steder bruker formen Jehovah.

Det at Jesus Kristus la så stor vekt på sin Fars navn, tyder på at han selv brukte det hyppig. Slik skal dere da ber. (Matt 6:9-15)

Vår Far i himlene, la ditt navn bli helliget. La ditt rike komme. La din vilje skje som i himmelen, så også på jorden. Gi oss i dag vårt brød for denne dagen og tilgi oss vår skyld, som vi også har tilgitt våre skyldnere og før oss ikke inn i fristelse, men fri oss fra den onde.

Jeg har gjort ditt navn kjent for de mennesker du gav meg av verden. De var dine og du gav meg dem og de har holdt ditt ord.(Joh 17:6,26)
flor tropical
#2. Postet i går kl 19:02 av flor tropical
Hvis du virkelig ønsker å bli frelst, følg Jesus, ikke en mann som oppfant den sekten.
compaq
#3. Postet i går kl 22:47 av compaq
Jehova gjorde det klart overfor Israel hvilket ansvar de hadde med hensyn til å avgjøre stridsspørsmålet. Hvem er den sanne Gud. Han sa: Dere er mine vitner og min tjener som jeg har utvalgt for at dere skal kjenne meg og tro på meg og innse at jeg er Gud. Før meg er ingen gud blitt til og etter meg skal ingen komme. Jeg, ja jeg alene, er (Jehova) foruten meg er det ingen frelser. Det er jeg som har forutsagt dette, har brakt frelse og gjorde det kjent, jeg og ingen fremmed gud hos dere. Dere er mine vitner..... Jeg er Gud (Jes 43:10:12)

Jehovas folk Israel utgjorde følgelig et folk av vitner. De kunne på en ettertrykkelig måte bekrefte Jehovas rettmessige overherredømme. På grunnlag av tidligere erfaringer kunne de med overbevisning kunngjøre at Jehova er sitt folks store Befrier og de sanne profetiers Gud.

I midten av det femte århundre vår tidsregning var de hebraiske skrifter fullført og dermed var profetiene nedskrevet. Nå måtte Messias komme og oppfylle dem. Guds største vitne. Jesus påtok seg ydmykt og med iver dette oppdraget, selv om det innebar at han måtte forlate det himmelske hjem hvor han hadde vært sammen med sin Far lenger enn noen annen. (Joh 8:23,58) (Fil 2:5-8) Hva var hans motiv. En inderlig kjærlighet til Jehova og et oppriktig ønske om at hans navn måtte bli renset for all vanære. (Ordsp 8:30-31) Det var den hellige ånd som gjorde det mulig at Jesus ble født på jorden ved hjelp av den hellige ånd overførte Jehova Jesu liv fra himmelen til jødiske jomfruen Marias morsliv. (Matt 1:18) (Luk 1:26-38) Jesus ble dermed født inn i Israels nasjon. (Gal 4:4)

Da Jesus ble forhørt av den romerske statholderen Pilatus sa han: Til dette er jeg født og til dette er jeg kommer til verden at jeg skulle vitne om sannheten. Det var Guds sannhet, åpenbaringen av Jehovas evige hensikter. (Joh 18:33-36) Som det trofaste vitne var Jesus i høy grad en forkynner av Guds himmelske rike. Et vitne som var trofast til døden. En Herre, en tro.(Ef 4:5) Da apostelen Paulus skrev disse ordene under inspirasjon, fantes det bare en kristen tro.

Menigheten var imidlertid ikke uforberedt på frafallet. Som menighetens Hode hadde Kristus sørget for å advare den. (kol 1:18) Hvor skulle disse falske lærerne komme fra.Omkring år 56 sa apostelen Paulus til tilsynsmennene i Efesos. Blant dere selv skal menn stå fram og tale forrengte ting for å trekke disiplene bort, etter seg selv. (Apgj 20:29-30) Ja de skulle komme fra menigheten. Slike egoistiske frafalne ville ikke være tilfreds med å vinne sine egne disipler, de ville prøve å trekke disiplene, det vil si Kristi disipler, bort. Men etter at apostlene var døde og den organisasjonsmessige oppbygning var blitt svekket, ble slike klare læresetninger fordervet. Hedenske læresetninger som treenighetslæren, helvete, sjelens udødelighet infiltrerte den kristne lære. Snikende påvirkningen fra gresk filosofi men de fikk dem fra eldre kulturer i gamle egyptiske og babylonske religioner. I dag finnes det imidlertid en mangfoldighet av trossamfunn, sekter og kultuser. (www.gudsnavnet.no)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier