Greengrass sier: 17. mai i morgen! Da blir det handletur.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

flor tropical
Opprettet 27.04.2026 av flor tropical, dame, 51 år, Buskerud.
👍💕😇👍Jeg anbefaler NOAH (2026); det er mange positive detaljer, og noen svært viktige negative.
https://www.youtube.com/watch?v=rgMeoziR6cs. NOAH (2026) | Historien bak flommen | Hele filmen i 4K. Jeg anbefaler den; den har mange positive detaljer og noen svært viktige negative. Akkurat som Noah gikk også Jesus gjennom prøvelser; alle demoner og falne engler motarbeidet ham for å stoppe Guds planer, men Jesus vinner alltid. Det er derfor jeg likte👍🎬♥️👍 denne filmen.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 28.04.2026 av compaq
Den har mange positive detajer Og noen svært viktige negative???

Men jorden ble fordervet for Guds åsyn og jorden ble full av urett og Gud så på jorden og se, den var fordervet, for alt kjød hadde fordervet sin ferd på jorden. (1.Mos 6:11-12)
flor tropical
#2. Postet 28.04.2026 av flor tropical
Det jeg snakker om er denne filmen, jeg har alltid ønsket å finne en Noah-film som er annerledes. og denne har det, fordi den har det jeg har lett etter, her kan du se hvordan Noah også hadde sine prøvelser, og mirakler for mennesker fra Gud. og du kan se de falne englene og etc etc, det er derfor for meg sier jeg at den er mer komplett👍, sammenlignet med andre Noah-filmer.
compaq
#3. Postet 29.04.2026 av compaq
Filmen???

Guds åndesønner som ble ulydige, traktet etter kjønnslig omgang med menneskenes døtre. Det finnes ikke ekteskap blant englene. Deres rette bosted er i de usynlige himler. Deres plass var opprinnelig på det åndelige plan over menneskene og skulle fortsette å være der, ikke på det menneskelige plan. De ulydige ånder, som til å begynne med var Guds himmelske sønner, ble misfornøyde og var ikke lenger fullt tilfredse med bare å omgås engler. Deres attrå gikk i retning av jorden og ledet dem i fristelse.

Det er ikke slik å forstå at de bare ville besette eller usynlig ta bolig i mennesker, både menn og kvinner. Nei, de beskjeftiget sine tanker med hvor vakre menneskenes døtre var og derved framkalte de hos seg et begjær etter deres legemer, etter kjønnslig omgang med dem. De ønsker å gjøre som mennene og gifte seg med disse kvinner, som sto under englene og leve sammen med dem som deres ektemenn. Dette betydde at disse Guds sønner måtte materialisere seg, ikle seg kjødelig skikkelse.

Ekteskap mellom menneskenes døtre og englene var en unaturlig forbindelse. I likhet med Sodomas homoseksuelle innbyggere, som begjærte de to materialiserte englers legemer da disse engler besøkte Lot i menns skikkelse, begjærte disse ulydige Guds sønner kvinnenes legemer for å tilfredsstille sine unaturlige lyster. Den kristne disippel Judas identifiserer disse Guds sønner som engler der hvor han viser at også engler kan forlate en trygg tilstand og komme under dødsdom: De engler som ikke tok vare på sin opprinnelige stilling, men forlot sitt eget rette bosted, holder han i forvaring med evige lenker under tykt mørke til dommen på den store dag. (Jud 5-7)

Det ble ikke frambrakt engler som en frukt av disse ekteskap. Menneskenes døtre kunne bare føde menneskebarn, barn av sitt eget slag og da det er moren som gir avkommet dets legeme(et legeme av kjøtt og blod), ble frukten av disse unaturlige ekteskap mennesker, men de var bastarder, mennesker av overnaturlig størrelse og vitalitet, fordi de hadde engler til fedre. Det er de veldige fra fordums tid, de navnkundige. De ble kalt nephilim som betyr fellere, det vil si de som får andre til å falle, fordi de var voldsomme og brutale og undertrykte den svakere, ufullkomme menneskeslekt. Men jorden ble fordervet for Guds åsyn og jorden ble full av urett og Jehova Gud så på jorden og se, den var fordervet for alt kjød hadde fordervet sin ferd på jorden. (1.Mos 6:11-12)
flor tropical
#4. Postet 02.05.2026 av flor tropical
Akkurat som Noah gikk også Jesus gjennom prøvelser; alle demoner og falne engler motarbeidet ham for å stoppe Guds planer, men Jesus vinner alltid. Det er derfor jeg likte denne filmen.
flor tropical
#5. Postet 03.05.2026 av flor tropical
https://www.youtube.com/watch?v=AqLIonwGTR4. En elefant reddet en familie i 2024, midt i katastrofen som inntraff. Det er med i Antonio Bolainez sin video. Som i Noahs dager (Dr. Antonio Bolainez) Dyr kan føle hva som kommer til å skje.
flor tropical
#6. Postet 13.05.2026 av flor tropical
https://www.youtube.com/watch?v=D-RFyMl0uh4&t=568s. Den ukjente sannheten om flommen | Bibelen avslører at den ikke bare var ond.
flor tropical
#7. Postet 14.05.2026 av flor tropical
https://www.youtube.com/watch?v=Z957KsHiNg4&t=2s. begynnelsen og slutten. Darios Salas komplett eskatologisk kart.
Solbu
#8. Postet i går kl 15:41 av Solbu
Nå må jeg protestere på alt dette du legger ut.
Du må huske at dette er et NORSK forum, ikke spansk eller portugisisk.
Paulis sier i 1. Kor 14 angående tungetale at når man bruker et språk som tilhørerne ikke forstår så kan de ikke si takk og amen til ens takkebønn.
Jeg synes du skal slutte med å legge ut videolenker til videoer med spansk lydspråk. Det er meget få nordmenn som behersker spansk og nesten ingen her inne har noe utbytte av det.
August afternoon
#9. Postet i går kl 17:29 av August afternoon
Nå må jeg protestere på alt dette du legger ut.
Du må huske at dette er et NORSK forum, ikke spansk eller portugisisk.
Paulis sier i 1. Kor 14 angående tungetale at når man bruker et språk som tilhørerne ikke forstår så kan de ikke si takk og amen til ens takkebønn.
Jeg synes du skal slutte med å legge ut videolenker til videoer med spansk lydspråk. Det er meget få nordmenn som behersker spansk og nesten ingen her inne har noe utbytte av det.
jeg kan selv ikke spansk men man kan gå inn på innstillinger og
få f.eks en norsk tekst hvis man ønsker det.
ha en fortsatt fin dag til deg og alle:-).
flor tropical
#10. Postet i går kl 19:30 av flor tropical
Du må gå til Testo, og deretter til verktøyseksjonen, slik at du kan lese hva de sier på ditt språk. Det jeg publiserer er veldig viktig og interessant for å lære 👍👨‍🎓📖♥️😇🎓og holde seg informert.
Greengrass sier: 17. mai i morgen! Da blir det handletur.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier