Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Kristustroende
Opprettet i dag kl 10:13 av Kristustroende, mann, 51 år, Vestfold.
Alt rystes, og et korthus faller sammen

I 2011 fikk jeg et budskap fra Gud. Det var et alvorlig budskap om dom over den vestlige verden. Jeg forstår stykkevis og delt, og det er selvsagt at jeg kan ta feil i enkelte fortolkninger. Jeg ønsker allikevel å dele min overbevisning, fordi jeg tror dette er innsikt jeg har mottatt fra Gud gjennom mange år. Og jeg tror at dette budskapet gjelder for vår tid.

Det ble klart for meg i 2011, at den liberale verdensorden, USA, Europa og NATO skal møte rystelser som vi aldri tidligere har sett. Jeg har delt noe av dette budskapet tidligere på KD, men har blitt møtt med raseri og hat. Men nå ser stadig fler at samfunnet rystes i grunnvollene. Men hva er det Gud vil med dette? Det er klart – for enhver sann troende – at vårt samfunn har spottet Herren, og gitt seg nihilismen i vold. Vårt samfunn har glidd inn i et åndelig dekadens av arroganse og lovløshet. Dette fenomen er i bibelen beskrevet som Babylonskjøgen. Derfor vil det, i samsvar med åpenbaringen, kommen en dom over Babylon og Babylonskjøgen, likesom det kom over Sodoma og Gomorra. Men skjøgen viser – etter mitt syn - til den USA-ledede frie liberal-kapitalistiske verdensorden. Den som på alle måter har gjort seg frie og mektig ved den urettferdige Mammon, ved hjelp av teknologi og Wall Street. All slags åndelig dekadens har vokst frem fra den Babylonske kultur.

Mange vil vende om til Kristus når «fjellene» rystes. Mye av det som vi har sett som fullstendig urokkelig, skal falle! Vi anså NATO og den liberale verdensorden som vår urokkelige sikkerhet, men også dette skal falle. Vi kan samtidig se at den liberale verdensorden har fått mange fiender. Ikke unaturlig ettersom Babylon i bibelen kalles for «Jordens hammer». Det uttrykket viser til en militærmakt som knuser og slår til høyre og venstre, slik USA har gjort i mange tiår, ofte støttet av NATO. Mange vil mene at disse krigene er berettigede, men vi ser i bibelen at den som tar til sverd skal falle for sverd. For man vil måtte høste som man har sådd. Det er altså konsekvenser av vår adferd. Og jeg tror at disse konsekvensene vil vise seg mer og mer i tiden fremfor oss. Men alt ligger i Guds hender!

Så nevnte jeg Babylons fiender. Jeg anser at Gud reiser opp sterke fiender, nettopp som en konsekvens av vår ugudelighet. For i Jesaja 42 står det: «På hans veier ville de ikke gå, og de ville ikke høre på hans lov. Så utøste han over dem sin brennende vrede, og en veldig krig». Skjøgen fiender vil, ifølge åpenbaringen, legge skjøgen for hat, og ødelegge henne i samsvar med Guds plan (Åp 17.16). Det er dette vi nå ser utfolde seg gradvis, og som på et tidspunkt vil fullbyrdes. Jeg vet ikke når dette skal skje, men akkurat nå har vi anledning til å vende om fra Babylons urett, og som bibelen formaner: «Gå ut av henne mitt folk, for at dere ikke skal ha del i hennes synder». For vår sivilisasjon står for dom, og Babylons arroganse og stolthet skal rives ned på en time! Det vil – etter min fortolkning – være en rystelse som verden aldri tidligere har sett.

Svar på innlegg

RockMan
#1. Postet i dag kl 11:50 av RockMan
Veldig interessant!
Kristustroende
#2. Postet i dag kl 12:09 av Kristustroende
Veldig interessant!
Takk, og så ønsker jeg deg Guds velsignelse i denne vanskelig tid.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier