Angela sier: En mann klar for serious forhold?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 22.03.2026 av Anonym.
Manglende kriterie/info i søkefunksjonen(Skilt).
Syns det er ganske merkelig at det ikke går an å luke vekk skilte i søkefunksjonen her. Altså hvilke kristne, uskilte menn eller kvinner er det som er interessert i skilte partnere liksom..? Det er iallefall ikke mange, ingen jeg kjenner iallefall. Eller med barn fra før for den saks skyld(selv om det er mulig å huke av).

Svar på innlegg

Stinus
#1. Postet 25.03.2026 av Stinus
Eg for min del bryr meg ikkje om min kommande kone er skilt eller ikkje.
mener du man som kristen skal leve i ensomhet uten å få kjenne kjærlighet igjen om man er skilt??
man veit ikkje grunnen til at det ble slik. Det finnes en historie bak at man er skilt. Den synes eg at man bør høre før man avviser
Og at man huker vekk en pontesielt partner bare fordi hun er skilt det synest eg bare er trist.!! Finnes mange jenter damer (og menn) som er skilte som fortjene å finne kjærligheten.

Som sagt eg vil ikkje utelukke nokon berre fordi hun er skilt og/eller har barn frå før.
Anonym
#2. Postet 25.03.2026 av Anonym
Man er faktisk blitt ett med ektefellen man er skilt i fra og man har stått i kirka og lovet ektefellen troskap livet ut innfor Gud. Den eneste åpningen Bibelen gir for gjengifte er hvis ektefellen er gått bort(dødd).Det virker vanskelig å argumentere mot fra Bibelen iallefall. Spiller ingen rolle om ekteskapet har vært vanskelig. Det er riktignok en grunn som åpner for skilsmisse og det er hvis ektefellen har drevet hor, men selv i det verset åpnes det ikke for å gifte seg på ny. Man leker ikke med disse tingene her. Seksuell omgang er forøvrig heller ikke bare en spesiell akrobatisk øvelse :) som mange i dette post-kristne landet tror..

Og uavhengig av dette: Det er fortsatt slik at de ALLER ALLER fleste kristne single uten barn fra før ikke er interessert i noen som er skilt eller med barn fra før. Antagelig over 90% iallefall. Av de jeg kjenner(ikke så få) er det ingen som ønsker det. Det er det siste de kunne tenke seg.

No offence mot de som er skilt selvfølgelig, men kjekt å være klar over.
Det beste skilte kan gjøre er enten å forene seg med den fraskilte ektefellen eller å forbli singel resten av livet(eller eventuelt fram til ex'en dør).
sofie777
#3. Postet 03.04.2026 av sofie777
Når man har nådd en viss alder (jeg nærmer meg 50), blir det veldig få igjen om jeg ikke også inkluderer menn som er skilt i "poolen". Ikke at det har hjulpet så ekstremt, men jeg er i hvert fall åpen for en mann som er skilt.

Det kan være at det var konen som gikk fra ham fordi han ville være kristen og hun ikke. Han var altså ikke den "skyldige" parten der. Skal han bli dømt til å være singel resten av livet? Jeg synes ikke det. Han kan jo ha blitt skilt i da han var i 20-30-årene.

Treffer han en god dame i en menighet, skal de da bare gå og se på hverandre i 40-50 år i stedet for å leve "skikkelig" MED hverandre innenfor tryggheten av et ekteskap? De kan jo bli fristet til å leve i synd, selv om de ikke bor sammen offisielt, vil du heller ha det?

Nei, jeg sier som Paulus: La dem gifte seg. Skilsmisse er ikke en synd, ikke større enn drap i hvert fall, og det er det jo tilgivelse for og man får lov til å gå videre i livet.
Anonym
#4. Postet 03.04.2026 av Anonym
Det er også verdt å advare mot at en viss andel menn som søker kvinner med barn fra før er pedofile og er interessert i disse barna seksuelt. Det er blitt avdekket i flere ulike statistikker tidligere. Jeg ser pedojegeren Aron Jahnsen også nylig var ute og påpekte det i intervju med Espen Teigen: MMA-kjempen som avslører overgripere: – Det er tusenvis av dømte som går fritt rundt
Adam
#5. Postet 03.04.2026 av Adam

Hvis du virkelig ikke kjenner noen som er åpne for det så får jeg litt inntrykk av at du kanskje holder deg i et lite lukket miljø? Dette med gjengifte er noe konservative kristne har vært svært uenige om igjennom historien. Alle som skråsikre hevder at de er veldig sikre på dette temaet tror jeg ikke har satt seg så godt inn i temaet historisk. Jeg anbefaler Mike Winger sin video om temaet. https://youtu.be/N2pC6ZikbYo?is=oNFHu-UUKzxdLL83

Adam
#6. Postet 03.04.2026 av Adam
Pedofili er en forferdelig ting. Og alle bør passe på barna sine. Men hva tror du er sjansen for at menn på kristne datingsider i Norge aktivt søker forhold med damer med barn for å forgripe seg på barna? 0,1 prosent?
JFL
#7. Postet 03.04.2026 av JFL
Hei LS82

En slik søkefunksjon på KD har nok ikke så mye verdi, da mange her inne setter statusen sin til singel, selv om de er skilt/separert, eller har levd i samboerskap.
Anonym
#8. Postet 03.04.2026 av Anonym
Vel, selv mange av de liberale jeg kjenner kunne aldri tenkt seg noen som er skilt eller med barn fra før, men blant konservative bekjentskaper er det helt unisont og det er ikke få mennesker det er snakk om.

Ja, men nå er det Bibelen som skal være rettesnoren og 1.korinterbrev er det som snakker mest om det.
Adam
#9. Postet 04.04.2026 av Adam

Hvis vi skal anslå en prosentandel basert på sosiale trender i vestlige land, vil trolig over 80–90 % av moderne konservative kristne i dag være åpne for å gifte seg med en som har vært gift før, forutsatt at skilsmissen ligger i fortiden og at vedkommende deler deres nåværende tro og verdier.

De som er kategorisk mot gjengifte (uansett årsak) utgjør i dag en veldig liten, og stadig minkende, minoritet. (Tatt fra et kjapt søk fra gemini (K.I) Tror du virkelig ikke jeg mener at bibelen skal være rettesnor? Jeg tror jeg har funnet en pastor i Oslo som har sagt at en bør holde seg enslig hvis man har skilt seg. Alle andre har sagt at det finnes bibelske grunner for å være fri til å gifte seg på nytt. Jeg anbefaler fortsatt sterkt mike winger sin video på dette.

Anonym
#10. Postet 04.04.2026 av Anonym
Vel, om det så ille (noe jeg tviler sterkt på), så er jo ikke akkurat det noe argument da Adam:) Den store hop av mennesker går jo fortapt og det er ingen tvil om at majoriteten av den såkalte kristenheten er veldig langt unna bibelsk kristendom i både liv og lære. I Noahs dager var det praktisk ingen rettferdige. Kun 8 mennesker av en befolkning som kan ha vært like stor som i dag. Det er ingen problem å vokse til ca. 8 milliarder på 1656 år, spesielt med de kullene de hadde på den tiden. Man trenger ikke ha hovedfag i matematikk(som meg) for å se det. Littegrann kunnskap om eksponentiell vekst er nok til å skjønne det. Man kan fint nå så mye som 10 milliarder på den tiden med de ideelle forholdene de hadde da. Og i Sodoma, Gomorrah, Adma,Sebojim og en annen ikke-navngitt by var det faktisk kun en rettferdig, Lot. De to døtrene kan ikke akkurat defineres som rettferdige. Peter hinter også til at Lot var den eneste i 2.Peter 2:7.(Entall på gresk. "Den rettferdige")

Ja ja, det var litt avsporing, men poenget er bare at konsensus et meget dårlig argument for noe som helst. Bibelen advarer dessuten igjen og igjen om at man ikke skal følge mengden, 2.Mosebok 23:2, Dommerne 21:25 etc.
Angela sier: En mann klar for serious forhold?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier