En god venn av meg delte denne videoen med meg ( https://www.bitchute.com/video/TBZQUNoChppH )og jeg vet ikke om det faktisk er Clint Eastwood sin historie, men historien er god og det han sier er sannt.
Mange kjenner kanskje til Joel Osteen, en av de største pastorene fra megakirken i USA. Han er en av dem som driver en kirkebissniss, og er ikke en sann kristen, selv om han er pastor. Leder mange bort fra sannhet og sann kristen tro. Luller folk inn i søvn,gir dem en god følelse og ikke omvendelse. Falskt håp. o.l Gud er ikke en spillmaskin, der du putter på penger og ut kommer velsignelse i bøtter og spann. Vi har en del av det i Norge også, ikke like svært og synlig. Men fremgangs budskapet har vi også her, og på kristen tv. Mange av desse tilhører også NAR. (New apostolic reformation) Dem forkynner 90% riktig, og lurer inn 10% løgn. Bibelen sier at om bare litt av "deigen" er syrnet, så syrner det hele deigen.
1.Kor,5-6 "6..... Vet dere ikke at en liten surdeig syrer hele deigen? Rens derfor ut den gamle surdeigen, så dere kan være ny deig, siden dere jo er usyret."
Kirken/menigheten man går i må altså forkynne ett rent budskap, ikke gå på komprimi der. For da vil du bli forført og tro på en løgn når du er uoppmerksom. Rask lurer dem inn noe som ikke er bibelsk. Det er veldig enkelt å bli forført idag i dagens menigheter og kirker. Og for den saks skyld prekener på nett. Alt må prøves.Alt er ikke fra Herren, eller Guds ord selv om det virker som det. Og da er det urent som surdeigen, og det må vi ta avstand fra. For desse som har fokynt ett urent og falskt budskap skal en gang dømmes for det. Og de som tar del i det,spesielt pastoren,men og medlemmene som deltar vil komme under samme dommen.(Nå fannt jeg ikke hvor det stod i farten,men det står ett sted i bibelen, om noen husker så limer jeg det inn her) Så det er jo alvolig! Jeg husker når jeg leste akurat det, så gjorde det noe med meg, og jeg begynte å prøve det jeg tok inn. Dette kan jo være en OPS! OPS! for den som ønsker å leve rent og Hellig for Jesus....for uten Helliggjørelse skal ingen se Herren. (Heb. 12-14)