Davidos sier: Hva er egentlig "Jul"? Hvor kom det fra? Ble Jesus født i Desember? Sjekk ut min video i innlegget "God jul?"
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
RemiS
Opprettet i går kl 19:11 av RemiS, mann, 52 år, Akershus.
Hvorfor har dating blitt så vanskelig – også for kristne?

I dagens datingverden ser vi samme mønster overalt: Kvinner får mange likes og meldinger, mens menn får få. Menn sender meldinger, men får sjelden svar. Kvinner mottar masse oppmerksomhet, men responderer sjelden.

Det merkelige er at vi jo er på datingapper av samme grunn – enten vi er menn eller kvinner. Vi ønsker kontakt, en relasjon, en mulighet til kjærlighet. Likevel virker det som om mange ikke egentlig vil engasjere seg.

Og blant kristne er mønsteret nøyaktig det samme. Selv i kirken eller i kristne miljøer finner vi sjelden kjærligheten, og kristne datingapper endrer ikke på det. Kvinner får masse interesse uten å svare, menn får knapt noen interesse i det hele tatt.

Da må vi spørre: Hvorfor er vi der, hvis vi ikke viser interesse tilbake?

Hele poenget med en datingapp er jo å møte et menneske man ikke kjenner fra før – ta initiativ, svare, være åpen for muligheten til at noe kan vokse.

Hvis vi ikke våger å skrive, ikke svarer, og ikke gir noen en sjanse, så er det kanskje ikke appene som er problemet… men hvordan vi bruker dem.

Kjærligheten finner vi ikke ved å vente.
Den kommer når to mennesker faktisk våger å møte hverandre.

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet i går kl 19:32 av Andor
Ja det ser ut til at det er meget bra for helsen at en ikke er ensom. Jeg er dessverre i en situasjon der jeg må være meget forsiktig med og innvolvere meg med et nytt bekjenskap.

https://www.abcnyheter.no/livsstil/dette-er-like-ille-som-a-royke-15-sigaretter-om-dagen/922917
RemiS
#2. Postet i går kl 19:52 av RemiS
Ja det ser ut til at det er meget bra for helsen at en ikke er ensom. Jeg er dessverre i en situasjon der jeg må være meget forsiktig med og innvolvere meg med et nytt bekjenskap.

https://www.abcnyheter.no/livsstil/dette-er-like-ille-som-a-royke-15-sigaretter-om-dagen/922917
Heldigvis er det ikke slik at det å være singel er synonymt med å være singel. Man kan fylle liv og hverdag med mye som gir livet innhold, mening og glede.
Andor
#3. Postet i går kl 20:05 av Andor
Heldigvis er det ikke slik at det å være singel er synonymt med å være singel. Man kan fylle liv og hverdag med mye som gir livet innhold, mening og glede.
---------------------------------------------------------------------------
Helt klart blir man sittende og sture er det helt klart ikke bra,så det er viktig og ha et sosialt aktivt liv,da tar man også lettere på at man er singel.
BEC
#4. Postet i går kl 20:06 av BEC
Så trist å høre Andor!!
Davidos sier: Hva er egentlig "Jul"? Hvor kom det fra? Ble Jesus født i Desember? Sjekk ut min video i innlegget "God jul?"
Skriv Skriv her Skriv i megafonen