Jeg opplever at troende kristne damer utelukker menn som har vert skilt. Slik jeg har forstått det jeg har lest så er man fri til å gifte seg igjen hvis han er skilt på grunn av at ektefellen var utro. Er det noen her som har større kunnskap om emnet?
Kristus er VERDENS frelser:
" 16 For så har Gud elsket VERDEN at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv. 17 For Gud sendte ikke sin Sønn for å dømme verden, men for at VERDEN skulle bli frelst ved ham. "Joh. 3
"...den levende Gud, han som ER ALLE MENNESKERS FRELSER, mest de som tror." 1.Tim. 4:10
" Og han er en soning for våre (Israels) synder, og ikke bare våres, men også for HELE VERDENS." 1.Joh.2:2
"..., mest de som tror." gjelder jødene, det er de som har fått betrodd Guds ord:
: "Hva fortrinn har da jøden? Eller hva gagn er det i omskjærelsen? MYE PÅ ALLE VIS! Først og fremst at Guds ord ble betrodd dem." Rom. 3:1-2
og
"Han kunngjorde for Jakob sitt ord, for ISRAEL sine bud og sine lover. Slik har han IKKE GJORT MOT NOE HEDNINGEFOLK, HANS LOVER KJENNER DE IKKE. HALLELUJAH!" Same 147:19-20.
Dette har ikke endret seg gjennom hele Bibelen.
Når kristne damer da utelukker menn som har vært skilt så er det på grunn av kristendommens feilaktige og misfortåtte erstatningstelogi som har overtatt Israels bud og lover. vi hedninger er ikke Israel og har heller aldri fått budene og lovene. Heller ikke de lovene du Vandreren siterer i ditt innlegg. Hallelujah!