Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 02.10.2025 av Anonym.
Beskrivelse av Falske lærere

- Judas' brev, vers 14-16:

Enok, den sjuende etter Adam(fra Seths' stamme), profeterte også om disse menneskene da han sa; "Se, Herren kommer med ti tusener av Sine hellige, for å holde dom over alle, og for å overbevise alle som er ugudelige blant dem om alle deres ugudelige gjerninger som de har begått på ugudelig vis, og for alle de harde ord som ugudelige syndere har talt imot Ham." Disse er slike som murrer, klager og vandrer etter sine egne lyster; og de taler store og hovmodige ord med sin munn, ved at de smigrer folk for å oppnå fordeler.

Videre kan vi lese i Enok's bok, kap.1:

1. Enoks velsignelsesord som han velsignet de utvalgte og rettferdige med, de som skal
oppleve hjemsøkelsens dag, da alle de onde og ugudelige skal utryddes.
2. Og Enok, den velsignede og rettferdige Herrens mann, begynte sin billedtale og talte
mens hans øyne var åpne, og han så et syn av den Hellige i himlene som englene
viste ham: Og jeg hørte alt av dem og jeg forsto det jeg så. Men det gjelder ikke
denne slekt, men en fjern og fremtidig.
3. Om de utvalgte talte jeg, og om dem begynte jeg billedtalen: Den Hellige og Store
vil gå ut fra sin bolig,
4. den evige Gud vil derfra trå ned på Sinais berg, han vil komme til syne med sine
hærskarer og vise seg i sin store makt fra himmelen.
5. Alle skal forferdes og vekterne bli skrekkslagne, stor forferdelse og beven vil gripe
dem inntil jordens ender.
6. De høye fjell skal skjelve, og de store høyder senkes og smelte som voks for
flammen.
7. Jorden skal briste, og alt på den forgå, og dommen kommer over alle.
8. Men de rettferdige vil han gi fred og beskytte de utvalgte, og nåde skal bli dem til
del, og alle de skal tilhøre Gud. De skal få lykke og velsignelse, og Guds lys skal
skinne for dem.
9. Og se! Han kommer med titusener av hellige for å holde dom over dem. Og han vil
tilintetgjøre de ugudelige
10. og gå i rette med alt kjød for alt som syndere og ugudelige har gjort og begått
ugudelighet mot ham.

Tydeligvis skal alle onde og ugudelige utryddes...

Og du, Enok var tippoldefaren til Noa(han med arken), og det kan jo tenkes at Noa selv hadde med sin tippoldefar's bok ombord i arken. Det er iallefall svært plausibelt siden boken faktisk eksisterer, og de var slekninger.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.10.2025 av Anonym
1.Mosebok 5:24
"

Og Enok vandret med Gud. Så ble han borte, for Gud tok ham til seg.

"

Enok var en profet, og han døde ikke. På lik linje med Elia ble også han tatt opp av Gud.

Anbefaler alle å anerkjenne Enok som en profet, og lese boken hans her:

https://hebraisktro.no/ht/Artikler_files/enoks%20bok%201-2.pdf
Anonym
#2. Postet 03.10.2025 av Anonym
1.Mosebok 5:24
"

Og Enok vandret med Gud. Så ble han borte, for Gud tok ham til seg.

"

Enok var en profet, og han døde ikke. På lik linje med Elia ble også han tatt opp av Gud.

Anbefaler alle å anerkjenne Enok som en profet, og lese boken hans her:

https://hebraisktro.no/ht/Artikler_files/enoks%20bok%201-2.pdf
Ifølge Wikipedia.org kan ikke patriarken Enok ha skrevet boken selv, den ble først til i tiden fra ca. 300 f.Kr. til ca. 300 e.Kr., da var jo Enok død for en hel evighet siden, så han kan ikke ha skrevet den selv.
Den står også at forfatteren er "anonym" men tilskrevet Enok. Ogs&
Anonym
#3. Postet 03.10.2025 av Anonym
Du kan jo velge å tro det.

Jeg tror derimot at det fantes både "penn og papir" på tiden Enok levde, og at Enok hadde både hender og fingre til å skrive med.

Wikipedia.. For noe vås.
Anonym
#4. Postet 03.10.2025 av Anonym

Jeg tror derimot at det fantes både "penn og papir" på tiden Enok levde, og at Enok hadde både hender og fingre til å skrive med.

Wikipedia.. For noe vås.
Søk selv da på internett...en rekke nettsider sier det samme + flere videoer på youtube.

Du er altfor lettlurt.
Anonym
#5. Postet 03.10.2025 av Anonym

Wikipedia.. For noe vås.
Søk selv da på internett...en rekke nettsider sier det samme + flere videoer på youtube.

Du er altfor lettlurt.
Anonym
#6. Postet 04.10.2025 av Anonym
Når man tar i betraktning hvem som "oppfant" internettet, så kan man jo spørre seg selv om hvem som er lettlurt når de siterer til de klassiske nettfellene for informasjon.
Anonym
#7. Postet 05.10.2025 av Anonym
Når man tar i betraktning hvem som "oppfant" internettet, så kan man jo spørre seg selv om hvem som er lettlurt når de siterer til de klassiske nettfellene for informasjon.
Anonym
#8. Postet 06.10.2025 av Anonym
Anonym
#9. Postet 06.10.2025 av Anonym
Anonym
#10. Postet 06.10.2025 av Anonym
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen