- Judas' brev, vers 14-16:
Enok, den sjuende etter Adam(fra Seths' stamme), profeterte også om disse menneskene da han sa; "Se, Herren kommer med ti tusener av Sine hellige, for å holde dom over alle, og for å overbevise alle som er ugudelige blant dem om alle deres ugudelige gjerninger som de har begått på ugudelig vis, og for alle de harde ord som ugudelige syndere har talt imot Ham." Disse er slike som murrer, klager og vandrer etter sine egne lyster; og de taler store og hovmodige ord med sin munn, ved at de smigrer folk for å oppnå fordeler.
Videre kan vi lese i Enok's bok, kap.1:
1. Enoks velsignelsesord som han velsignet de utvalgte og rettferdige med, de som skal
oppleve hjemsøkelsens dag, da alle de onde og ugudelige skal utryddes.
2. Og Enok, den velsignede og rettferdige Herrens mann, begynte sin billedtale og talte
mens hans øyne var åpne, og han så et syn av den Hellige i himlene som englene
viste ham: Og jeg hørte alt av dem og jeg forsto det jeg så. Men det gjelder ikke
denne slekt, men en fjern og fremtidig.
3. Om de utvalgte talte jeg, og om dem begynte jeg billedtalen: Den Hellige og Store
vil gå ut fra sin bolig,
4. den evige Gud vil derfra trå ned på Sinais berg, han vil komme til syne med sine
hærskarer og vise seg i sin store makt fra himmelen.
5. Alle skal forferdes og vekterne bli skrekkslagne, stor forferdelse og beven vil gripe
dem inntil jordens ender.
6. De høye fjell skal skjelve, og de store høyder senkes og smelte som voks for
flammen.
7. Jorden skal briste, og alt på den forgå, og dommen kommer over alle.
8. Men de rettferdige vil han gi fred og beskytte de utvalgte, og nåde skal bli dem til
del, og alle de skal tilhøre Gud. De skal få lykke og velsignelse, og Guds lys skal
skinne for dem.
9. Og se! Han kommer med titusener av hellige for å holde dom over dem. Og han vil
tilintetgjøre de ugudelige
10. og gå i rette med alt kjød for alt som syndere og ugudelige har gjort og begått
ugudelighet mot ham.
Tydeligvis skal alle onde og ugudelige utryddes...
Og du, Enok var tippoldefaren til Noa(han med arken), og det kan jo tenkes at Noa selv hadde med sin tippoldefar's bok ombord i arken. Det er iallefall svært plausibelt siden boken faktisk eksisterer, og de var slekninger.