Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Davidos
Opprettet 22.08.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Hvorfor burde du knuse SMART-telefonen din?
Her er de ferskeste oppdateringene i internasjonale nyheter hva skjermtitting og scrolling gjør med dere:

https://youtu.be/WOCEEf0gClo?si=2u17W58uLDdemSGc

Og her er en Norsk video som forklarer hvilken teknologi som brukes, og hvorfor det er bibelstridig å bruke den!:

https://youtu.be/pMUTfo2QnBQ

Nyhetsreportasje om hare, ekorn og rådyr med utvekster som følge av kraftig stråling, finner du HER:

https://youtu.be/Zv9IYF4SwxM?si=uoLETA9WyOBgyMwR

H
er er enda en video, som går i dybden av programmeringen vi alle gjennomsyrees av i hollywood. Den er laget av såkalte "black Israelites", så den konsentrerer seg mest om det melinerte miljøet i Amerika, alikevel er de inne på noe svært viktig som også Einar Flydal berører; STRÅLING

https://youtu.be/9C_i82waFlk?si=McRfKcZyGqferXNp

Svar på innlegg

Salvationforall2
#1. Postet 22.08.2025 av Salvationforall2
HA-HA! RENE KOMISHOWET! BRA DU HAR SANS FOR HUMOR; DAVIDOS! Har ikke ledd så mye på lenge!

Det er mye penger i gode komiserier!

Håper du kommer med flere slike, helst mange, i en hel serie, og opplys oss hvilket nummer i din nye komiserie du sender til enhver tid!
Davidos
#2. Postet 22.08.2025 av Davidos
HA-HA! RENE KOMISHOWET! BRA DU HAR SANS FOR HUMOR; DAVIDOS! Har ikke ledd så mye på lenge!

Håper du kommer med flere slike, helst mange, i en hel serie, og opplys oss hvilket nummer i din nye komiserie du sender til enhver tid!
Min sønn har blitt kvitt sinneproblemene sine siden han har redusert skjermtid betraktelig. Når du scroller så forer du hjernen din med dopamin vet du, og da blir du ikke bare utslitt men også avhengig. Dette er jo en kjensgjerning.

Men for all del, forkast denne sannheten som du forkaster alle andre.
Salvationforall2
#3. Postet 22.08.2025 av Salvationforall2
Min sønn har blitt kvitt sinneproblemene sine siden han har redusert skjermtid betraktelig. Når du scroller så forer du hjernen din med dopamin vet du, og da blir du ikke bare utslitt men også avhengig. Dette er jo en kjensgjerning.

Men for all del, forkast denne sannheten som du forkaster alle andre.
Hvorfor "scrollet" du bort en setning i det jeg skrev?

Hadde du hatt den minste peiling på hvordan psykiatrien oppsto, så tenker jeg du hadde sagt noe annet. Jeg skal ikke belære deg i din uvitenhet her.

Jeg har hatt 2 kjekke gutter gående hos meg i flere år fra de var små, begge med smarttelefoner. De hadde ikke det minste tegn til noen som helst mental lidelse, og jeg var imponert over alt de hadde lært seg med disse telefonene, kunnskap som da jeg var på deres alder og gikk på skole ikke kunne drømme om å få. Og nå er det kommet nye undersøkelser som viser at selv elever på barnetrinnet som er svært så uoppmerskomme og ikke følger med i timene, og av den grunnhar fått diagnosen ADHD og blir medisinert, likevel får mye kunnskap og læring ved bruk av smarttelefoner. Det er altså ikke smarttelefonene som skaper diagnoser, men et skolesystem hvor alle må tilpasse seg systemet hvor skolen er til for elevene og ikke omvendt. I dag er disse to kjekke guttene en del år eldre, og er bare fantastisk flotte typer! Jeg har mye glede av dem.

Jeg er selv skilt og kjenner godt til alle vanskeligheter skilsmissebarn kan få. Du har selv lagt ut om din eks og din sønn her på KD. Det å være et skilsmissebarn kan være uhyre frustrerende, fordi loyaltiteten til begge foreldre er like stor, barn tar ikke parti, og ofte vil de klandre seg selv og tro det er dem selv det er noe galt med og at det er deres skyld at forldra skilte seg. Dette er en stor belastning for et barn å leve med og kan manifistere seg som sinne, de kan oppleve seg selv som en trykk-koker, og blir trykket for stort, må det på ett eller annet vis slippes ut, da kommer det gjerne som sinne. Det trenger ikke ha noe som helst med skjermtid å gjøre. Forstår vi ikke hvordan barn har det, så kan man i verste fall miste all kontakt med dem. Jeg ville aldri ha nevnt et eneste ord om min sønn og eks i et offentlig forum. Ser man demoner i alt og alle på høylys dag, bør en kanskje tenke seg om, det kan visst se ut som det gir dopaminer og skaper avhengighet det også, spør du meg. Det er mye gleder ved å være et menneske, og et medmenneske.
Davidos
#4. Postet 22.08.2025 av Davidos
Jeg leser sjelden noen av setningene dine, og jeg har ikke idiot-telefon.

Og vi skal vitne for andre dersom det kan lede dem ut av villfarelse, så det er en god ting.

Og uansett så er vel livene til dine barn mer eksponert enn mitt siden du sikkert lar dem ha FB og Instagram, TikTok osv... Da kan du jo like godt bare sette et kamera i hus som viser på storskjerm utenfor veggene dine.

Og dersom du ikke forstår hva jeg snakker om, eller igjen unnlater å se video før du kommenterer, så kan du vel like greit "scrolle" videre ;-)
Inia
#5. Postet 22.08.2025 av Inia
Livet er kort,
timene i døgnet til kvalitetstid utenom tidsklemma

burde være fylt med gode samtaler, øyekontakt, tid til å samle egne tanker, lytte, se den andre, forstå,

frihet,

Hvis dette fortsetter er det snart mere øyekontakt og få med menneskets best venn.
Davidos
#6. Postet 22.08.2025 av Davidos
Livet er kort,
timene i døgnet til kvalitetstid utenom tidsklemma

burde være fylt med gode samtaler, øyekontakt, tid til å samle egne tanker, lytte, se den andre, forstå,

frihet,

Hvis dette fortsetter er det snart mere øyekontakt og få med menneskets best venn.
Amen!

Min sønn og jeg sitter faktisk å har den gode samtalen akkurat nå, men jeg tar meg tid til å svare på din kommentar da den var et lyspunkt i kommentarfeltene her inne.

Tenker også at Jesus kommer før den tiden hvor vi ikke kommuniserer med hverandre lenger ;-)
August afternoon
#7. Postet 22.08.2025 av August afternoon
Her omtales noe av risikoen ved skjermbruk.
les gjerne;

https://einarflydal.com/2025/06/06/vi-har-rett-mens-fhi-er-i-bakleksa-om-autisme-og-skjermbruk/#more-84691

https://einarflydal.com/2025/07/24/spedbarn-utsatt-for-hoy-straling-hjemme-er-i-fare-for-utviklingsforsinkelser/#more-85109
Andor
#8. Postet 22.08.2025 av Andor
Amen!

Min sønn og jeg sitter faktisk å har den gode samtalen akkurat nå, men jeg tar meg tid til å svare på din kommentar da den var et lyspunkt i kommentarfeltene her inne.

Tenker også at Jesus kommer før den tiden hvor vi ikke kommuniserer med hverandre lenger ;-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Husk at det er meget viktig at du ikke presser sønnen din,men bare veileder han etter Guds ord.Det er mange som har blitt presset og til slutt har de tatt totalt avstand,og tilogmed endt med selvmord. Det viktigste er veiledning og bønn for din sønn,og om han skulle gå bort i fra troen i ungdomen så be for han,da er det mye større mulighet for at han kommer tilbake.
Davidos
#9. Postet 23.08.2025 av Davidos
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Husk at det er meget viktig at du ikke presser sønnen din,men bare veileder han etter Guds ord.Det er mange som har blitt presset og til slutt har de tatt totalt avstand,og tilogmed endt med selvmord. Det viktigste er veiledning og bønn for din sønn,og om han skulle gå bort i fra troen i ungdomen så be for han,da er det mye større mulighet for at han kommer tilbake.
Jeg deler det jeg velger å dele, og det jeg deler definerer verken min sønn eller meg. Dere kjenner oss ikke og kan ikke komme frem til de konklusjonene dere viser til, ut ifra de få tingene dere vet om oss. Men alikevel presterer noen av dere å faktisk fortelle meg HVEM jeg ER. Det sier så mye mer om dere enn hva det gjør om meg.

Gudekomplekset trenger frem i lyset... Den som tror han vet alt med sikkerhet i sin gange, er intet annet enn stolthetens manifestasjon, og det fører bare til fall.

Man kan ikke definere et annet menneske med så lite kunnskap om det mennesket man definerer som dere har, for da blir det bare til fordømmelse. Og om dere vil ha en såpass privat samtale som dere hinter til her, så må dere nesten ta kontakt på en annen måte.

Det er en ting å gi dere gode eksempler på hva skjermbruk resulterer i hos mange barn, men det åpner ikke opp for dialog med dere her på forumet om privatlivet vårt.

Jeg deler det jeg anser som nyttig for andre, men det er ikke en invitasjon til dere å legge dere borti verken oppdragelsen eller forholdet mellom min sønn og meg. Og dere som er oppi åra burde vite bedre, men gang på gang later dere til å praktisere det motsatte.
Davidos
#10. Postet 23.08.2025 av Davidos
Her omtales noe av risikoen ved skjermbruk.
les gjerne;

https://einarflydal.com/2025/06/06/vi-har-rett-mens-fhi-er-i-bakleksa-om-autisme-og-skjermbruk/#more-84691

https://einarflydal.com/2025/07/24/spedbarn-utsatt-for-hoy-straling-hjemme-er-i-fare-for-utviklingsforsinkelser/#more-85109
Einar er en bra kar! Han vet meget mye om stråling, og er verdt å lytte til.

Mange tenker han er sprø, men det er bare for at de ikke vet bedre, eller er redde for det han forteller. Da er det ofte lettere å latterliggjøre og gå til personangrep.

Jeg husker på jobben jeg hadde i Bodø i 2018, hvor vi rullet ut smart-målere i regi av forsvaret. Det var 100-vis av sider i taushetskontraktene våre, og vi ble fortalt at vi ikke måtte høre på Einar Flydal på kontoret. Faktisk så gikk ledelsen så langt at de latterliggjorde ham så vi ikke skulle lytte til hva han sa... Mange av montørene ble veldig stråleskadet en periode, og var helt bleike i huden, ja nesten grønnaktig. De var ofte borte fra jobb de stakkars gutta som jobbet i felten.

Hadde jeg visst hva jeg vet i dag om stråling og 5g, så ville jeg aldri tatt den jobben.

Smart-telefonen fungerer som en antenne for disse singnalene, og alle blir påvirket i en eller annen grad. Ja, faktisk så er det oppdaget at folk som prater mye i mobilen på øret utvikler merkelige utvekster fra hodet som ligner på horn. Noe av det samme ser vi i dyreriket nå i Colorado USA, der de utløser sterke signaler for å manipulere vær og vind. Harer, ekorn og rådyr er filmet og rapportert med store utvekster på lik linje med mennesker som snakker mye med bobilen inntil øret.

Også er jo mobilen en krystallkule/et orakel, og det gjør alle som eier en til heks og trollmann. Og det liker ikke Faderen at vi legger lit til....
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen