Har du sett ildsjøen?
Og hvor ligger den?
Hvis helvete og ildsjøen varer i all evighet, så skulle den vel være synlig nå i vår tid også da...for det vil være et kraftig lys fra "ild", og "svovel" brenner med en kraftig intens blå flamme, i tilegg avgir svovel en kraftig lukt som råtne egg...må regne med det stiger opp mye røyk også...har noen sett den og kjent lukta?....meg bekjent ingen til dags dato!
.
Så bare for at du ikke har sett den, så eksisterer den ikke? Blir ikke det litt som når Jesus stod opp fra de døde og disiplene tvilte inntil de kunne se Ham igjen? Finnes faktisk rester av svovelhagl som Faderen sendte over Sodom, som ikke finnes noe annet sted på jorden enn akkurat der. Disse haglene brenner renere enn noe annet svovel, og er 99,9% rene. Vi finner ikke disse haglene noe annet sted enn hvor bibelse Sodom lå. Så hvordan forklarer vi kilden vi ikke kan se med det blotte øye?
Det er da mange plasser her i verden hvor det pipler opp gasser fra utspring under jordskorpen for den saks skyld, noe som indikerer kilder som avgir disse gassene. Og når de 7 seglene er brutt, så skal det ikke være fjell eller daler igjen på jorda etter så kraftige skjelv som verden aldri har opplevd tidligere. Skal ikke mye forståelse til å anerkjenne makten bak hendelsene, og hvor små sinn vi har i forhold. Jeg tror vår Far i himmelen kan gjøre hva Han måtte ønske til enhver tid, inkludert å frembringe en ildsjø til formålet beskrevet i Åpenbaringsboken
Vi har forresten forskjellig oppfating av "evig", ser det ut som. Jeg mener at alt som kastes i ildsjøen er tilintetgjort for evig etter profetien er fullendt. For hva skal man med disse stedene og lidelsene etter alt er fullendt? Da er det jo en ny jord, ingen tårer og heller ingen sorger.. så da skal ikke jeg tenke på at noen jeg elsker er fanget i et evig smertehelvete. På lik linje med at bestemor ikke skuer "ned" på meg når jeg går igjennom fæle ting her nede, og hun da skal føle smerte i himmelen. Hele det konseptet skurrer...