Remi sier: God sommer til alle kjærlighetssøkende mennesker her inne. Håper vi alle møter potensielle kjærester i løpet av sommeren
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.06.2025 av Anonym.
Kristen og lesbisk
Hei

Jeg er en kristen jente/dame som antageligvis er lesbisk. Har ikke utforsket det pga troen min. Kjenner jeg undertrykker disse følelsene, og det er vel ikke så sunt i lengden. Er en veldig ordentlig person. Har absolutt ikke noe ønske om å "surre rundt" men det hadde vært koselig med en kjæreste. Å bli sammen med en mann er helt uaktuelt for min del, og det hadde blitt feil for mannen også. Har en sjelden gang fått følelser for jenter/damer. Skjer det i fremtiden vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Må jeg leve uten kjæreste resten av livet, eller åpner bibelen for gjensidig forpliktende forhold mellom to av samme kjønn?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.06.2025 av Anonym
Takk for hyggelig svar, Remi. Jeg har tolket/forstått bibelen dit hen at jeg ikke kan ha kjæreste (men legger meg ikke opp i hva andre gjør). I det siste har jeg lurt på om min tolkning/forståelse er riktig. Litt synd å gå hele livet uten jente/dame kjæreste, også kunne jeg hatt det. Men redd for å gjøre feil, ønsker å leve mest mulig etter bibelen.
Anonym
#2. Postet 20.06.2025 av Anonym
Takk for svar, Fri!
Anonym
#3. Postet 20.06.2025 av Anonym
Takk for svar, Salvationforall2!

Regnet med å få ulike innspill og syn på temaet, ja.
Anonym
#4. Postet 20.06.2025 av Anonym
Hei Edlihal!

Takk for hyggelig svar. Ja håper å finne en menighet etterhvert.
Anonym
#5. Postet 21.06.2025 av Anonym
1) om du har sett nivået på hva folk får seg til å skrive (og hva slags kilder de lenker til) er jeg overrasket over at du bruker tid på å poste her

2) gun på med hva som føkes rett for deg og drit i hva andre mener om det.
Hei VandremedJesus

Er ikke hva andre mennesker tenker om meg som er problemet. Det jeg bryr meg om er å leve mest mulig i tråd med bibelen, og hva Gud tenker om meg. Men takk for støtten.
thomas85
#6. Postet 29.06.2025 av thomas85
Hvorfor er alle svar slettet?
thomas85
#7. Postet 29.06.2025 av thomas85
Men er liten tid igjen da:) Så om du må ofre det å ha kjæreste, så blir det verdt det til slutt:)
Mange ofret mye for tro, og vi lar jo vær å gjøre ting fordi det ikke er det Gud og bibelen ber oss om:)
Salvationforall2
#8. Postet 29.06.2025 av Salvationforall2
Men er liten tid igjen da:) Så om du må ofre det å ha kjæreste, så blir det verdt det til slutt:)
Mange ofret mye for tro, og vi lar jo vær å gjøre ting fordi det ikke er det Gud og bibelen ber oss om:)
"Men er liten tid igjen da :)" skriver du. Hva mener du med det?

"Mange ofret mye for å tro, og vi lar jo vær å gjøre ting fordi det ikke er det Gud og bibelen ber oss om:)" skriver du. Hva er det Gud og Bibelen ber deg gjøre da?
Salvationforall2
#9. Postet 29.06.2025 av Salvationforall2
Hvorfor er alle svar slettet?
Ja her har KD tydeligvis tatt grep, nå bør de forklare seg! Sensur?
thomas85
#10. Postet 29.06.2025 av thomas85
"Men er liten tid igjen da :)" skriver du. Hva mener du med det?

"Mange ofret mye for å tro, og vi lar jo vær å gjøre ting fordi det ikke er det Gud og bibelen ber oss om:)" skriver du. Hva er det Gud og Bibelen ber deg gjøre da?
Liten tid igjen til Jesus kommer tilbake:)

Handler ikke om meg, men vi er jo kalt til å være set apart og ikke følge verden.
Det betyr vel at de fleste troende har ofret noe.

Men på svarene og spørsmålet til trådstarter virker hun til å være en som ser etter riktig vei:)
Remi sier: God sommer til alle kjærlighetssøkende mennesker her inne. Håper vi alle møter potensielle kjærester i løpet av sommeren
Skriv Skriv her Skriv i megafonen