dagen sier: Gjør noe godt i dag – for deg selv og kanskje for noen her inne også. God 1. mai!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Debora
Opprettet 15.04.2025 av Debora, dame, 49 år, Oslo.
HVORFOR FUNGERER IKKE FORHOLDET? HVA GJØR VI GALT? #2.

(Begynnelsen er i den 1-ste delen)

Det finnes en viss formel som folks skjebner dannes etter:

- Hvis du ikke er trygg på deg selv, vil du date en person som devaluerer deg, manipulerer og sammenligner deg med de andre.

– Hvis du har opplevd et oppmerksomhetssvikt, vil partneren ofte ignorere deg og dine behov. Det er vanskelig for deg å si "nei" til andre.

– Hvis du er en redningsmann/kvinne, mest sannsynlig vil du finne en problematisk person med avhengighet.

– Hvis du har frykt for ensomhet, vil du velge den første personen du møter, til og med en overgriper, det viktigste for deg er å ikke være alene.

– Hvis du er redd for nære/intime relasjoner, så vil du være omgitt enten av gifte mennesker, eller din kjæreste skal være boende i en annen by eller i et annet land.

– Hvis du har en engstelig tilknytning, vil partneren ofte være på avstand, men savne deg. (Han skal jobbe som en sjømann, lastebilsjåfør, eller en forretningsman/kvinne som har hyppige forretningsreiser).

– Hvis du har en frykt for å bli avvist, vil partneren din forsvinne og så dukke igjen uten forklaring. I denne tilfellen vil du også ha problemet å si "nei" til folk.

- Men hvis du lærer å takle hovedsmerten og frykten din, vil den riktige personen dukke opp i livet ditt for å skape en familie med deg.

Konklusjonen er - før vi bygger et nytt forhold, må hver av oss forstå hvorfor det forrige forholdet fungerte ikke, og hvor er den svake lenken som må jobbes med for å unngå å tråkke på samme rake igjen.

Jeg har taklet mine barndomstraumer når jeg studerte psykologi, art-terapi og sjelesorgtjeneste. Det var en lang helbredelsesprosess, og det tok noen år for å bli kvitt plagene mine. Jeg fortsetter å jobbe videre for å bli en bedre versjon av meg selv.

Ønsker dere alle å møte sjelevennen deres her og å bygge sunne og kjærlige forhold.

God påske alle sammen! =)

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
dagen sier: Gjør noe godt i dag – for deg selv og kanskje for noen her inne også. God 1. mai!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen