Er kristne "brødre"?
Se selv:
Rom. 9:3 "For jeg skulle ønske at jeg selv var forbannet bort fra Kristus for mine brødres skyld, mine frender etter kjødet. 4 De er jo israelitter. Dem tilhører barnekåret og herligheten og paktene og lovgivningen og gudstjenesten og løftene."
Jak. 1: "Jakob, Guds og Herren Jesus Kristi tjener, hilser de tolv stammer, som er spredt omkring. 2 Mine brødre, akt det for bare glede når dere kommer i mange slags prøvelser."
Apg. 7:23 "Da han hadde fylt førti år, fikk han i sinne å se til sine brødre, Israels barn."
2. Mos. 2:11 "På den tid Moses var blitt voksen, gikk han ut til sine brødre, og han så deres slit og slep. Han fikk da se en egypter som slo en hebraisk mann, en av hans brødre."
Apg. 7:2 " And he(Stephen/Stefanus) said, Men, breathren, and farthers. The God of glory appeared unto our father Abraham."
2. Mos. 10:6 "... Men deres brødre, hele Israels hus."
2. Mos. 25:46 ": but over dine brødre, Israels barn."
Esek. 11:15 "Menneskesønn! Dine brødre, dinebrødre, dine nære slektninger og hele Israels hus - til dem er det Jerusalems innbyggere sier..."
og mange flere eksempler kunne jeg tatt med.
"For I could wish that myself were accursed from Christ for my kinsmen (slektninger) accodring to the flesh: Who are Israelites." Rom. 9:3-4
"3 Så steg Moses opp til Gud. Og Herren ropte til ham fra fjellet og sa: Så skal du si til Jakobs hus og Israels barn ("mine brødre"):...5 Dersom dere nå virkelig vil høre min røst og og holde min pakt, da skal dere være min eiendom framfor alle nasjoner - for hele jorden er min.
6 Dere skal være ET KONGERIKE (The Kingdom of Israel) AV PRESTER FOR MEG OG EN HELLIG NASJON. Dette er de ord du skal tale til Israels barn (="mine brødre")." 2. Mos. 19.
Dette vil skje i 1000-årsriket, det jordiske riket som bare er lovet Israel ("mine brødre"). Gjennom dette presteskapet vil alle nasjoner i verden bli frelst da.
"mine brødre" - 2. Mos. 19:5-5 - ET KONGERIKE AV PRESTER FOR MEG