Angela
Opprettet 07.02.2024 av Angela, dame, 39 år, Rogaland.
Vennskap mellom mann og kvinne.
Del 1.

God dag kjære venner, bekjente og fremmede, alle.

Dette spørsmålet handler om å gi råd mening, handler om en mann en av mine bekjente som er en hjerteknuser av kvinner og som tror at han lever den rette livsstilen med det og at han ikke er skyldig i det og at ingenting må endres i hans holdning og vennskap mot kvinner.

Hvis en mann ringer en kvinne hver dag, som han mener og sier er bare hans venn og ikke kjæreste, han ringer henne hver dag eller 2-3 ganger i uken, regelmessig poenget, skriver tekstmeldinger, går sammen på turer, tar vakre bilder, spiser sammen på en restaurant og betaler for maten hennes, gir komplimenterer henne, gaver, etter møte forteller henne hvor mye han likte møte med hu at det var veldig hyggelig å møte henne og at han gleder seg til å møte igjen så snart som mulig.

Han har faste kvinner som han ringer hver kveld etter 21.00, 22.00 og til og med etter 23.00, for han ønsker å snakke med de, høre stemmen, noen ganger se på kameraet....gir henne komplimenter og ros, spor hvordan går det...følger med henne på forskjellige områder, til veterinær, til lege, andre møter, går med henne på klub drikker alkohol sammen...

Hva tror du, er en slik mann skyldig hvis jenta han gir så stor oppmerksomhet til plutselig blir forelsket i ham?

Og når henne forventer det samme av ham, sier han at han beklager, men vi er bare venner...

Er dette riktig gjøre alt for å vokse dyrke opp følelser i jenter men ikke gjøre mer en det, bare le de elske han men han skal bare glede seg fordi han har mange damer som elsker han og gråter på grunn av han...?

Er det riktig for en mann som er kjekk, pen og galant person til å vise til henne høflighet, oppmerksom ( fortsetter i neste innlegg DEL 2 og DEL 3 )...KAN DERE SVARE ETTER DERE HAR LEST ALLE 3 DELER? TAKK.

Svar på innlegg

Angela
#1. Postet 07.02.2024 av Angela
DEL 2

Er dette riktig gjøre alt for å vokse dyrke opp følelser i jenter men ikke gjøre mer en det, bare le de elske han men han skal bare glede seg fordi han har mange damer som elsker han og gråter på grunn av han...?

Er det riktig for en mann som er kjekk, pen og galant person til å vise til henne høflighet, oppmerksom og på alt annet vise kjærlighet i ord og prat men når kvinner ofte faller for han, eller gjør synd på grunn av ham og er ofte forelsker seg og såret da de ønsker noe mer, da han bare sier unnskyld men vi er bare venner, de har til og med tillatt tanker om selvmord, og to av dem er havnet på sykehus på grunn av hans elegante spill og løgnen,

er det riktig at han ikke setter grenser av kvinnelige venner slik at han ikke blir en snublestein og en årsak til et knust hjerte og til et knust liv, gråt og smerte et knust hjerte?

Vi vet at noen kan forelske deg så hardt at uoppfylte forventninger skader bein og hjerte, sier Bibelen.

Noen kan forelske seg så sterkt at en person ser ikke videre live uten hans nærvær, en andre er havnet på et sykehus.

Vi vet at noen andre i live folk begår selvmord på grunn av ulykkelig kjærlighet. Jeg sier ikke at det er normalt, men det skjer. Skal vi som er kristne ta ikke hensikten til kvinnens hjerte, tanker og følelser?

Skal en mann som er veldig kjekk og en galant «hjerteknuser» være ansvarlig for å la en kvinne bli forelsket i ham og bryte livet hennes med uoppfylte forventninger? DEL 3 i neste kommentaren.

Har han provosert og er han skyldig som ikke kjenner noen grenser?

En som ikke har sans for hva som kan og ikke kan gjøres for de kvinnelige venner?

Vil en mann ringe en kvinne hver dag og etter klokken 21- 22.00 på natta hvis han er bare venn og har ingen andre interesser i henne, underbevisste eller skjulte planer for henne?

Hvordan skal en kvinne tolke slik mans oppmerksomhet?

Hene i minstefall mener og tenker at han "går etter henne" har interesse som for kjæreste eller framtidens kone!)

Neste DEL 3 nede i neste kommentaren.
Angela
#2. Postet 07.02.2024 av Angela
DEL 3

Henne i minste mener og tenker at han "går etter henne" har interesse som for kjæreste eller framtidens kone!

Skulle en mann som allerede på forhånd vet at han ikke kommer til å gifte seg med henne og som høylytt har erklært at han elsker frihet og kalt ekteskapet et fengsel og et kjedelig hundeliv, bør en slik mann holde seg unna hyppige møter med en kvinne som han ikke kommer til å gifte seg for ikke å gi henne falske forhåpninger, følelser og smerte for hjertet?

Jeg spør fordi jeg vet at det allerede er mange knuste hjerter, minst 3 som han knuste...som jeg vet om 100% og når han ringer meg hver dag eller et par ganger i uken, bare for å snakke, sier jeg til han ikke ring meg så ofte fordi jeg ikke er jenta di, ikke ring andre så ofte heller, fokuser mer på vennskapet til menn og ikke inviter hjem kvinner og ikke gå hjem til en kvinne som du ikke vil falle i synd med, spesielt med alkohol..
Kan dere gi noen råd?

For han forstår ikke at det å bruke det og bevisst komme nær en kvinne du ikke skal elske og gifte deg med er uansvarlig bruk, jeg mener at du ikke skal leke sånn med kvinners følelser.

Hva tror dere er en bevisst grense for en kristen mann som ikke skal gjøre noe seriøst med denne kvinnen, hvilke avstander og grenser, tidsrommet i samtalee bør han observere i vennskapets hyppighet og intensitet med kvinner som liker han som en mann?

Kvinner plages med ham, håper på ham og går ulykkelige på grunn av hans vakre galante karakteren.

Hva kan dere anbefale?

Takk, tusen takk i forhånd for mening og råd.
Simen51
#3. Postet 10.02.2024 av Simen51
Hei !

Det er åpenbart at den mannen kun er interresert i sex og p gjøre jentene kåte
Har du ikke sans for det,skal du gi han klar beskjed og at venskap ikke er aktuelt.

Vil du ha sex,skal du være ærlig og si det.

Lykke til
Simen51