Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 04.02.2024 av Anonym.
"Vi må gå inn i Guds rike gjennom mange trengsler."
Apg. 14:22

Det foregår nå en heftig debatt her på KD om hvordan vi skal komme inn i Guds rike, etter mitt syn en svært forvirrende og feilaktig debatt.

I Apg. 14:22 står det helt klart: "Vi må gå inn i Guds rike gjennom mange trengsler. "

Uten unntak gjelder dette ALLE "vi" det er talt til.

Og uten unntak alle de det er talt til, "gå inn i Guds rike gjennom MANGE trengsler", ikke bare gjennom én.

Her er det overhodet ikke noe unntak for NOEN av dem dette er talt til! Bibelordet her er klinkende klart!

Selv kjenner jeg ingen kristne som har "MÅTTET GÅ GJENNOM MANGE TRENGSLER", ikke en eneste en. Åh jo...kristne i Kina og andre steder i verden blir forfulgt i dag! kommer ofte som svar.

Nei, det gjelder ALLE "vi" det er talt til, står det i Apg. 14:22! UTEN unntak!

Og når Guds ord vitner om "trengsler" er det ikke akkurat "småtterier".

Hvilke "mange trengsler MÅ" kristne i Norge og andre fredfylte land gå igjennom?

Det undrer jeg meg på.

Som sagt, selv har jeg ikke måttet gå gjennom en eneste trengsel og kjenner heller ikke andre kristne som har gjort det.

LIKEVEL sier Paulus at vi "ER (allerede) satt i hans elskede Sønns rike" (Kol. 1:13)...og han nevner ikke ett eneste ord om trengsel, da kan vel IKKE dette være det samme "Guds rike" som i Apg. 14:22? Tror du det, da har du ikke forstått Bibelen.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.02.2024 av Anonym
Er nok ikke enig i din PS.

Men ut fra ditt syn, hvordan forklarer du da ut fra Guds ord Apg. 14:22?
Anonym
#2. Postet 04.02.2024 av Anonym
Uten å gå inn på Daniels profeti, så spør jeg deg også: Hvordan forklarer du da Apg. 14:22?
annonseRadio 3:16