Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 12.11.2023 av Anonym.
Åndelig krig
For meg virker det som om mange kristne knapt innser at det foregår en åndelig kamp. Jeg var tidligere i New Age og har virkelig fått kjenne på trykket etter jeg ble kristen. Jeg har hatt mange åndelige opplevelser og blitt mye angrepet av demoner, men føler det er vanskelig å bli forstått og hørt blant kristne, man blir igrunn livredd for å bare nevne det. Jeg tror Gud har latt meg få oppleve dette for å forstå viktigheten av det å be, sette oss inn i Guds ord og ikke minst bli mer obs på hvordan fienden fungerer. For meg virker det som om veldig mange kristne lever i verden og ikke aner hvor mye de blir styrt. De ser alt av film/serier og tror de kan lytte og synge all slags musikk uten å bli påvirket. Jeg selv vokste opp i et kristent hjem som var ganske strengt på mye, men når det gjaldt tv/film fikk vi se hva som helst. Jeg så X-files, skrekkfilmer og filmer/serier med mye sex fra jeg var svært liten, og dette tror jeg har vært en inngangsport for urene ånder og feil tankegang i mitt liv. Jeg synes det er svært trist at vi ikke snakker mer om åndelig og viktigheten av bønn og egentid med Gud. Det er godt mulig at det bare er de jeg har møtt på som er slik, jeg ville bare høre litt om andre sine tanker rundt dette. Jeg savner virkelig et godt fellesskap hvor man kan være åpen om slikt og som kjenner på at de vil bli "prayer warriors" og be sammen mot satan sine planer, og virkelig ta opp korset og gjøre det Gud vil gjøre med ens liv.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 12.11.2023 av Anonym
Jeg er 100% med på det du skriver om her. Det er så lite kunnskap om åndelige ting.

Vil bare advare deg litt på forhånd om at ikke alle som skriver her inne vil være med deg på dette og du må være forberedt på å møte motstand og tildels latterliggjøring. Men, slik er jo den åndelige krigen.
Anonym
#2. Postet 12.11.2023 av Anonym
Hei Baant, ja dette blir undervurdert, noen kristene har tankegangen: hvis jeg ikke prater om demoner vil de la meg være i fred!

Men det er langt fra sannheten! Jeg har aldri vært i new age, men ble angrepet på det de kaller drømmeparalyser.. men det er ikke en drøm.

Vi velger igjennom troen hva og hvilke dører vi åpner opp, og ALT har konsekvenser.
Selv fikk jeg dåpen i den Hellige Ånd 21 mars 2018 og talte i tunger og begynte å praktisere åndelig krigføring mot satans rike!

Med stor suksse! Takk Jesus! det første er å vite, Han gjør jobben for oss, vi er bare frivillige tjenere som stiller oss til tjeneste! :)
Anonym
#3. Postet 12.11.2023 av Anonym
Jeg er 100% med på det du skriver om her. Det er så lite kunnskap om åndelige ting.

Vil bare advare deg litt på forhånd om at ikke alle som skriver her inne vil være med deg på dette og du må være forberedt på å møte motstand og tildels latterliggjøring. Men, slik er jo den åndelige krigen.
Ja, er forberedt på det.. har ikke blitt veldig imponert over hvordan folk behandler hverandre her inne til nå og hvordan man diskuterer, men så er det godt å se at det er noen her inne iallefall :) Guds folk må samlet mot sin felles fiende, ikke angripe hverandre.
Anonym
#4. Postet 12.11.2023 av Anonym
Hei Baant, ja dette blir undervurdert, noen kristene har tankegangen: hvis jeg ikke prater om demoner vil de la meg være i fred!

Men det er langt fra sannheten! Jeg har aldri vært i new age, men ble angrepet på det de kaller drømmeparalyser.. men det er ikke en drøm.

Vi velger igjennom troen hva og hvilke dører vi åpner opp, og ALT har konsekvenser.
Selv fikk jeg dåpen i den Hellige Ånd 21 mars 2018 og talte i tunger og begynte å praktisere åndelig krigføring mot satans rike!

Med stor suksse! Takk Jesus! det første er å vite, Han gjør jobben for oss, vi er bare frivillige tjenere som stiller oss til tjeneste! :)
Det er godt å høre, og det er så sant det du sier. Gjør man noe for Gud liker ikke satan det, så det er helt naturlig med litt motstand.. tenker det er mer unaturlig å ikke ha det..
AndersW
#5. Postet 12.11.2023 av AndersW
Vel, kristne verden over går i kirken for å drive ut uren ånd og fylle på med hellig (ren) ånd

Hele formålet med å stadig møte og ta i mot Jesus er å bli ren og hellig som ham.

1 Joh 3:2 Mine kjære! Nå er vi Guds barn, og det er ennå ikke åpenbart hva vi skal bli. Men vi vet at når han åpenbarer seg, skal vi bli lik ham, for vi skal se ham som han er. Enhver som har dette håp til ham, renser seg, slik Kristus er ren.

Åp 22:11 La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse.
Anonym
#6. Postet 12.11.2023 av Anonym
For meg virker det som om mange kristne knapt innser at det foregår en åndelig kamp. Jeg var tidligere i New Age og har virkelig fått kjenne på trykket etter jeg ble kristen. Jeg har hatt mange åndelige opplevelser og blitt mye angrepet av demoner, men føler det er vanskelig å bli forstått og hørt blant kristne, man blir igrunn livredd for å bare nevne det. Jeg tror Gud har latt meg få oppleve dette for å forstå viktigheten av det å be, sette oss inn i Guds ord og ikke minst bli mer obs på hvordan fienden fungerer. For meg virker det som om veldig mange kristne lever i verden og ikke aner hvor mye de blir styrt. De ser alt av film/serier og tror de kan lytte og synge all slags musikk uten å bli påvirket. Jeg selv vokste opp i et kristent hjem som var ganske strengt på mye, men når det gjaldt tv/film fikk vi se hva som helst. Jeg så X-files, skrekkfilmer og filmer/serier med mye sex fra jeg var svært liten, og dette tror jeg har vært en inngangsport for urene ånder og feil tankegang i mitt liv. Jeg synes det er svært trist at vi ikke snakker mer om åndelig og viktigheten av bønn og egentid med Gud. Det er godt mulig at det bare er de jeg har møtt på som er slik, jeg ville bare høre litt om andre sine tanker rundt dette. Jeg savner virkelig et godt fellesskap hvor man kan være åpen om slikt og som kjenner på at de vil bli "prayer warriors" og be sammen mot satan sine planer, og virkelig ta opp korset og gjøre det Gud vil gjøre med ens liv.
Hei Baant.

Helt enig med deg :-).

Bibelen sier klart at vi er i en åndelig krig, og at vi ikke skal være uvitende om det. Ef.6.10-18. Men det viser oss også hvordan vi skal stå han i mot, og bli stående etter å ha overvunnet alt.

Det er og så viktig å vite hvordan djevelen opererer,noe som aldri har forandret seg.

Han er en mester i å forkle seg.

Han kan i det ene øyeblikket fremstå som en lysets engel, for så i neste omgang vise seg som en brølende løve. 1.Peter 5.8.

Det ene øyeblikket møter han Jesus i en besatt person, for så i neste omgang å friste ham til fall ved å sitere Bibelvers.

Han vet om alle Skritstedene, men når han siterer dem så er det alltid en sannhet iblandet masse løgn.
Derfor er det kjempeviktig at vi kan Guds Ord, og får opplæring i det når vi har blitt frelst.
Det er viktig at vi holder oss nær Jesus hver dag i bønn og lesing av Ordet.
Grunnen til at folk ser det ene og det andre på Tv feks. uten lenger å være kritiske til noe av det, viser bare hvor langt de er kommet bort fra Jesus.
Han advarer om lunkenhet, så det er veldig alvorlig.
Kristenlivet handler jo om at en helliggjørelses prosess skal begynne i våre liv, etter at vi er blitt født på ny.
Derfor er også denne "nye nådeforkynnelsen" som vi diskuterer her nå under et annet innlegg veldig farlig.Den sier med andre ord at alle kan leve som de føler for og vil,fordi Jesus har tatt all synd på seg automatiskt. Også at alle mennesker vil bli frest og at det finnes ingen fortapelse/ildsjø eller helvete.
Family Man
#7. Postet 12.11.2023 av Family Man
Hei, befriende å lese innlegget ditt Baant.

Selv om jeg er godt forankret i troen, igjennom tydelig frelseopplevelse og alt det Gud har gjort i livet mitt.
Så vil jeg alltid være avhengig av søsken som ber og ser.
Vi er kalt til å være støttende lemmer på legemet, med hver vår oppgave og plass. Jesus er hode og lemmene følger hodet.

Jeg bruker ikke så mye tid med de(kristne) som ikke ønsker å ta del i den kampen vi alle kristne står i.
Men er kalt til å be for dem.(Om et lem lider så lider alle).

Kampen med alle krefter som vil plage og styre oss, vil avta når vi finner mer ut hvem vi er i Jesus Kristus.
Min vei med Herren er bønn og det profetiske. Viktig for meg å utvikle gaven til å sjelne ånder.

Heb 5:14 Men fast føde er for de voksne, for dem som ved bruk har øvd sine sanser opp til å skille mellom godt og ondt.
Anonym
#8. Postet 12.11.2023 av Anonym
For meg virker det som om mange kristne knapt innser at det foregår en åndelig kamp. Jeg var tidligere i New Age og har virkelig fått kjenne på trykket etter jeg ble kristen. Jeg har hatt mange åndelige opplevelser og blitt mye angrepet av demoner, men føler det er vanskelig å bli forstått og hørt blant kristne, man blir igrunn livredd for å bare nevne det. Jeg tror Gud har latt meg få oppleve dette for å forstå viktigheten av det å be, sette oss inn i Guds ord og ikke minst bli mer obs på hvordan fienden fungerer. For meg virker det som om veldig mange kristne lever i verden og ikke aner hvor mye de blir styrt. De ser alt av film/serier og tror de kan lytte og synge all slags musikk uten å bli påvirket. Jeg selv vokste opp i et kristent hjem som var ganske strengt på mye, men når det gjaldt tv/film fikk vi se hva som helst. Jeg så X-files, skrekkfilmer og filmer/serier med mye sex fra jeg var svært liten, og dette tror jeg har vært en inngangsport for urene ånder og feil tankegang i mitt liv. Jeg synes det er svært trist at vi ikke snakker mer om åndelig og viktigheten av bønn og egentid med Gud. Det er godt mulig at det bare er de jeg har møtt på som er slik, jeg ville bare høre litt om andre sine tanker rundt dette. Jeg savner virkelig et godt fellesskap hvor man kan være åpen om slikt og som kjenner på at de vil bli "prayer warriors" og be sammen mot satan sine planer, og virkelig ta opp korset og gjøre det Gud vil gjøre med ens liv.
Hei igjen Baant. :-)

Jeg fikk ikke plass til flere ord i det innlegget jeg først skrev, men vil si til deg at jeg håper du finner deg en menighet og et fellesskap med andre troenede som forkynner hele Guds Ord og ikke bare noen deler av det.

Det er veldig viktig å høre forkynnelse om nådegavene også, hvordan disse virker og er til hjelp for oss i kampen mot den onde.

Jeg for min del har vært heldig med at jeg alltid har tilhørt menigheter der dette du nevner, er en helt naturlig
del av forkynnelsen.

Hadde du bodd der jeg bor, så kunne jeg tatt deg med i den menigheten jeg selv går i,der ingen er fremmed for dette du nevner her eller blir skremt av å høre om feks. demoner og hvordan disse kan plage mennesker.

Men der er også masse undervisning om hvem vi er i Kristus, og at vi har fått makt over dem i Jesu navn.

Det er jo veldig viktig at det forkynnes om i menighetene vi går i, og i fellesskap med andre kristne.
Anonym
#9. Postet 12.11.2023 av Anonym
Tusen takk for gode svar, er veldig enig med dere :) Gud jobber med meg og leder meg dit jeg skal være, det er sikkert og visst! Vi har alle ulike oppgaver og kall, og det er jo det som er så spennende. Veldig fint å høre at det er normalt i enkelte menigheter også, og det er viktig å huske at det er mange bra meningheter i Norge, og mange kristne som står sterkt og trygt i Jesus. Amen!
Anonym
#10. Postet 12.11.2023 av Anonym
Tusen takk for gode svar, er veldig enig med dere :) Gud jobber med meg og leder meg dit jeg skal være, det er sikkert og visst! Vi har alle ulike oppgaver og kall, og det er jo det som er så spennende. Veldig fint å høre at det er normalt i enkelte menigheter også, og det er viktig å huske at det er mange bra meningheter i Norge, og mange kristne som står sterkt og trygt i Jesus. Amen!
Baant.

Ja,vi er veldig heldige her i Norge som har mange fine menigheter med flotte folk, som er sterke
i troen på Jesus. :-).
annonseRadio 3:16