Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Jazzflow13
Opprettet 13.02.2023 av Jazzflow13, dame, 60 år, Vestfold.
Hva er kjærlighet …
Hvis jeg vil finne kjærlighet så først jeg må finne den inni meg selv.., finne den følelsen, den varmen, denntskknemligheten, finne den sola i ditt eget hjertet som ståler og varmer og vil jeg dele den med en annen.., vil varme en annen med den varmen fra sitt hjertet - sant eller ikke?... Kjærlighet det er ikke noe man finne eller får, der er noe msn har og msn " produserer" det i hjertet sitt og man får masse "overproduksjon " i tonnevis så man vil bare dele den ut helt gratis.. - sant eller ikke?

Svar på innlegg

Jazzflow13
#1. Postet 17.02.2023 av Jazzflow13
Ingen vil si noe om kjærlighet...?? Kommentere eller si sin egen mening..??
Anonym
#2. Postet 18.02.2023 av Anonym
Ikke helt lett å forstå hva du mener.
En del mennesker er helt ute av stand til elske noen og bruker påtatt kjærlighet til å utnytte andre.
Så har du de som har elsket en annen av hele seg og gitt alt og mer til og blitt skuffet. Så skuffet at man ikke tar sjansen en gang til eller tviler sterkt om man klarer å elske sånn en gang til.
Hele livet går, man blir mer og mer fortvilet og lurer på hvorfor man ikke finner en å dele den kjærligheten man har.
Svært få vil åpne seg, redd for avslag om man viser følelser.
Man åpner konto på som på kristendate, for nå skal man finne kjærligheten. Man finner fort ut at det finnes stort sett kyniske personer.
Med det mener jeg svært mange er innpå kun for å få bekreftelse eller setter kravene så høye på den man søker etter at ingen kan leve opp til det. Bare se på profilene så skjønner du hva jeg mener
Det tar ikke lang tid til så er man like kynisk som dem man fikk kontakt med i første omgang.
Sånn går dagene, ukene og årene.
Man kan finne ekte kjærliget på kristendate............ om man........ min hemmelighet
Inia
#3. Postet 18.02.2023 av Inia
Tenker og erfarer at for å finne ekte kjærlighet må en også finne ekte Sannhet.
Sannhetsprinsipper som bærer riktig vei.

Anonym
#4. Postet 18.02.2023 av Anonym
Hei. Kjærlighet handler for min del veldig lite om følelser. Forelskelse er for meg ein følelse, men kjærlighet handler om tilknytning (som kjærlighet til familie) og det å velge å elske (når det gjeld romantisk kjærlighet). Tiltrekning, respekt og forelskelse kan danne eit grunnlag for at ein vil velge å elske også når følelsane ikkje speler på lag kvar einaste dag. Eg trur kjærleik handler meir om kva du gjer enn kva du sei og kva du føler. Men det er nok store individuelle variasjonar.
Jazzflow13
#5. Postet 20.02.2023 av Jazzflow13
Først og fremst takk for at Du sier din mening. Enig med alt du sier. Det er trist at noen leker med andres føleleser, utnytter, er kyniske, eller bruker de til å få mate sin ego osv. Ja, man må holde seg våken for å ikke gå i den fella. Man merker vel at noen snakker ikke fra hjertet, men er ute etter noe annet. Det betyr ikke at man skal bli som de. Jeg nekter bare å bli som de, vil ikke være med på noen spill som jeg føler at er ikke bra og holder meg unna ten type folk. Har tro på at det fins forstatt mennesker med godt hjerte og gode intensjoner. Ikke uten grunn jeg kalder meg kristen fordi jeg tror på det gode, på kjærlighet, respekt, på ærlighet osv. Syns det er viktig å snakke om kjærlighet og alle de verdiene som Jesus lærte oss om for at de verdiene ikke forsvinner fra denne verden.
Jazzflow13
#6. Postet 20.02.2023 av Jazzflow13
Først og fremst takk for at du sier din mening. Ja, enig med deg, sannhet er en " søster " til kjærlighet. Uten sannhet kan ikke leve kjærlighet, så de går hånd i hånd. Men folk er redde for sannhet og er redde for kjærlighet, det var jeg før også, men jobbet mye med helbrede denne skaden og jeg føler at gjort meg fri fra det og det er så deilig??
Jazzflow13
#7. Postet 20.02.2023 av Jazzflow13
Ps. Hehe.. har du lyst å fortelle om din hemmelighet..???
Jazzflow13
#8. Postet 20.02.2023 av Jazzflow13
Først og fremst takk for at du sier din menig. Enig, å elske - det må være bevisst valg, bevisst valg av ord, handlinger, måten å være på, utrykke seg på osv. Å vise kjærlighet at et bevisst valg for livstil, det er et budskap. Ja det er individelt for hver og en hvordan man kan eller vil vise kjærlighet. Det sies at det fins 5 språk bland folk å vise kjærlighet på :
- gjennom ord, - gjennom berøring, - gjennom tjenester ( handlinger), gjennom gaver, - den siste glemte hva det er..(?) Derfor er viktig å finne partner som bruker det samme måte å vise kjærlighet på slik at begge forstår det kjærlighets språket. Det er kanskje mest grunnleggende "språket " da, men finnes selvfølgelig også mange andre ting som skal mache, som ja - tiltrekning, som du sier, energi nivå ( frekvenser), verdisetting kommunikasjon egenskaper og hvor i livets løp man er.
Anonym
#9. Postet 20.02.2023 av Anonym
Alle kan kalle seg kristne når man er på kristendate. Selv ateister kaller seg kristne her inne. Det sikreste er å slenge rundt seg med bibelvers, for da er man kristen da.

Som kvinne så kan man velge og vrake, gå på date hver dag hele året. Er mann mann så må man spille sine kort riktig, gjør man ikke det så faller man igjenom i første kontakten.
Hadde kontakt med en her inne på kristendate, hun ble interessert og ja hun ville møtes. Vi var på date, praten gikk greit, hadde de samme oppfattninger og holdinger i livet. Da vi skulle ta farvel, sa hun " jeg har hele dagen fri" Jeg tok høflig farvel, hun ble noe forfjamset, har ikke pratet mer siden.Det var noe hun sa, ikke noe om gammel kjærlighet, penger, rus, utseende, sykdom eller om meg, det var.....

Alle kvinner har en mur som man har bygget rundt seg av føleser og forventinger. Man må forsiktig å ta ned en og en mursten fra byggverket som kvinnenen har.
Om du hadde fått vite min hemmelighet, da hadde vi vi hatt kontakt og du ville ha møtt meg og...... vel da hadde du blitt min. Du hadde blitt vil forelsket, så forelsket at du ikke ville ha gitt slipp på meg.
Om jeg har høye tanker om meg selv tenker du nå, tvert i mot, det er Jesus som gir meg styrke. Alt jeg har fått i livet har jeg fått fra Ham.

Inia
#10. Postet 20.02.2023 av Inia
Du er inne på noe noe viktig når du nevner -hvor i livets løp man er-.
Iallefall dersom den flotte kjærligheten skal vare, den mellom mann og kvinne.
Ellers nevner Paulus i brevene mye om kjærligheten brødrene og søstrene trenger tilstrebe seg til hverandre og Guds Ord. I det ligger det jo en stor skatt, for størst av alt er kjærligheten så den må jo være drivkraften i alt vi tar oss fore.
Var det kanskje blikket du tenkte på som den siste i de 5 måter og vise kjærlighet på.
For den kan vise seg i blikket til den som ser på deg når det er kjærlighet med i bildet i relasjonen.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16