KristenDate på iOS og Android
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.no
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Tilbakemeldinger >> Debatt

Anonym

Falske profiler

Hei.
Jeg har flere ganger opplevd at menn med falske profiler tar kontakt.
Undersøk gjerne "ole32" og "erik60".
Veldig trist at folk gjør dette siden det ødelegger for andre, i tillegg til at man føler seg så veldig lurt og utnyttet. 
Viser side 1 av 2 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste
Anonym
Den ene profilen finnes ikke og den andre virker ekte...Men når har ikke jeg fått brev....Falske profiler er ikke lett å unngå,men så lenge folk er lettlurte,dukker de opp.
Anonym
Så kjipt. Bra du sier ifra.
Anonym
Jepp, Ole32 va falsk. Han har sletta sin profil nå ser det ut til :)
Anonym
Takk for du ga beskjed. Jeg har i dag opplevd det samme. Profilen Erik60 virket ekte. Plutselig var all kommunikasjon og profilen vekke. Kanskje han liker de fra Rogaland..  Jeg er også fra Rogaland.
Anonym
Dette har jeg også opplevd. Har rapportert vedkommende og sendt Mail til KristenDate, men ikke noe skjer ????
Anonym
Er det noen av dere som har fått brev fra "Trond Theodorsen"?
Det virker som det er noe rart med han ...
Åpne profilen til just me
De fleste jeg har fått brev fra er falske profiler. Alle er damer, 30-40 år yngre enn meg med tiltalende utseende, og vil ha kontakt pr. e-post. Fikk nylig henvendelse fra "Brenna" fra Rogaland, 40 år. Av en eller annen grunn har de fleste vært derfra. Rapporterer fortløpende, men det er jo bare å lage seg nye profiler og fortsette som før. Selv om de gjerne er lette å avsløre, er det irriterende og skuffende gang på gang å oppdage at "nytt brev" bare er humbug.
Anonym
Hvordan vet dere om en profil er falsk? Er det noen clues som avslører? Opplevd et par ganger nå at samtalen går fint og poff er profilen borte. Gjerne forholdsvis nye profiler
Åpne profilen til Family Man
Hvordan vet dere om en profil er falsk? Er det noen clues som avslører? Opplevd et par ganger nå at samtalen går fint og poff er profilen borte. Gjerne forholdsvis nye profiler

Kjennetegnet er at de ikke tar seg tid til bli kjent - alt kommer i første brevet(hva som kommer i brev 2, det vet jeg ikke). De ønsker å møte dine behov etterfulgt av en mail/nett adresse de kan nås på.
Åpne profilen til August afternoon

Det kan jeg godt fortelle deg som også andre har vært inne på.

1.De vil bli kjent med deg utenfor Kristendate ved at man legger ut en G.mailadresse.
2.ordlyden i profilteksten kan gi tegn på oversettelse i fra et annet språk.
3.den generelle ordlyden i fra den første melding man får er preget av en standarisert ordlyd som går igjen.
4.profilbilde er også et moment som kan avsløre en mulig bedrager.

Det mest verdifulle for en som står bak en falsk profil er ikke uventet opplysninger.
det er opplysninger slik som din egen E-postadresse,mobilnummer og navn.
det er derfor de driver på med "fisking" på at man ønsker kontakt med akkurat deg med den G.mailadressen.
intuisjonen kan være også til god hjelp hvis man er usikker ved en henvendelse.

Viser side 1 av 2 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste