Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 10.05.2022 av Anonym.
Tvungen dødshjelp på seniorer og alvorlig syke.
The Petition for "Mandatory Euthanasia" for Senior Citizens Under Obama Care! - YouTube

Man kan le av det, men dette er blodig alvor, spesielt på høyere utdanningsinstitusjoner rundt omkring. Jeg husker dette var SVÆRT utbredt tankegods i studietida og senere når jeg har jobbet som foreleser bl.a på universitetet(to ulike steder på Østlandet). Det var(og er) i grunn veldig mainstream, i tillegg til evolusjonisme, klimareligion osv. Litt trist at mange folk uten høyere utdanning ikke er klar over hvilke ormebol de fleste høyere utdanningsteder egentlig er (i dagens verden).

Svar på innlegg

Stigejacob
#1. Postet 10.05.2022 av Stigejacob
Er nok ikke så utbredt som det kan virke. Er nok forbeholdt visse høyere utdanningsinstitusjoners "fagmiljø", som får indokterinert noen unge tullebukker som nok vil bli voksne når de er tredve som alle andre. Det er jo en hypotetisk fornuftig måte å innrette en stamme på, når det er egoisme, mangel på empati, mangel på sjel, og latskap og grådighet råder. Men folk får barn og blir eldre, så danner de sin egen mening, og finner det galt. De fleste i vesten er ikke hatefulle sosiopater fra frankfurtskolen. Disse tankeeksperimentene døde ut med Hitler i Europa. Selv Holland har debatt og revurderinger omkring deres tilgang på dødshjelp for eldre som ikke er dødlig syke, fordi det har blitt rapportert at det har vært ganske utbredt at eldre har følt seg presset til dødshjelp av barna som vil ha arven sin. Ikke at det er gjengs, men at det er nok til at det er en utvikling som kan innskrenke loven der.
Anonym
#2. Postet 10.05.2022 av Anonym
Da tror jeg du undervurderer Frankfurterskolens(og dets like) innflytelse i akademia. Jeg kan love deg at hvis du hadde gått gjennom et lengre studie på Universitetet i Oslo f.eks. så hadde du fått deg et sjokk. Det er mye verre enn det mange aner, både blant ansatte og studenter, selv om det selvsagt ikke gjelder absolutt alle.
Jeg syns det er viktig å advare folk som ikke har bakgrunn fra slike steder.

Jeg kan f.eks. også nevne at alle(uten unntak) av de jeg studerte sammen med som gikk inn i studiet med en mer eller mindre kristen bakgrunn(iallefall oppdragelse) i dag har mer eller mindre det samme tankegodset som jeg nevnte over. Altså evolusjonister, sosialister, klimareligion, "verdens folketall må kraftig reduseres" etc etc. Og ofte fanatiske kristendoms/bibelhatere.
Stigejacob
#3. Postet 10.05.2022 av Stigejacob
Da tror jeg du undervurderer Frankfurterskolens(og dets like) innflytelse i akademia. Jeg kan love deg at hvis du hadde gått gjennom et lengre studie på Universitetet i Oslo f.eks. så hadde du fått deg et sjokk. Det er mye verre enn det mange aner, både blant ansatte og studenter, selv om det selvsagt ikke gjelder absolutt alle.
Jeg syns det er viktig å advare folk som ikke har bakgrunn fra slike steder.

Jeg kan f.eks. også nevne at alle(uten unntak) av de jeg studerte sammen med som gikk inn i studiet med en mer eller mindre kristen bakgrunn(iallefall oppdragelse) i dag har mer eller mindre det samme tankegodset som jeg nevnte over. Altså evolusjonister, sosialister, klimareligion, "verdens folketall må kraftig reduseres" etc etc. Og ofte fanatiske kristendoms/bibelhatere.
Hadde samme tankene få år fra nå, de blir borte med alder. Frankfurterskolen er ikke bra, men den har ikke dominert norsk skole på dette området. Det er en USA ting, og ikke noe for oss. Har ikke noe å si hva noen veldig negative og ondskapsfulle professorer måtte mene og indokterinere folk. Folk vokser, folk velger rett til slutt. Det er bullshit for å si det sånn. Går fint med oss nordmenn. Vi skal være glade for at vi lever her tror jeg, og ikke i USA
Anonym
#4. Postet 11.05.2022 av Anonym
Jeg kunne lagt ved et hav av sider fra de ulike lærebøkene i både videregående og på universitetet og jeg tror mange folk hadde fått helt sjokk her. Og det blir verre for hver ny utgave som kommer. Har hatt nye bøker nå i år i videregående(fysikk, naturfag osv., selv i matte(!) ) og det er enda verre enn det var. Og det var veldig ille fra før.

For å si det sånn: Jeg ville ikke sendt ungene mine avgårde på et sekulært/verdslig studie i dag. Da måtte de i så fall vært ekstremt godt forberedt på alle løgnene de kom til å møte. Tror uansett ikke det er noe godt for et menneske å komme inn i slikt miljø. Hadde jeg vært ung i dag hadde jeg satsa på noe jordbruksrettet yrke. Det var jo det Adam og Eva fikk beskjed om å holde på med fra starten så det er jo absolutt bibelsk:) Godt at det virker som flere også har fått øyenene opp for hvor viktig det er å kunne være litt selvforsynt på mat.
Anonym
#5. Postet 11.05.2022 av Anonym
Angående USA så får vi jo også legge merke til at det er California han stort sett intervjuer folk og det er jo absolutt den mest ugudelige og sekulære staten der borte. Det hører jo også med til historien. Det er bedre f.eks. i sørstater som Texas eller Florida. Alabama kunne vært et fint sted å emigrere/flykte:)
Stigejacob
#6. Postet 11.05.2022 av Stigejacob
Alabama sier du, interessant, sho nuff. Nå er det vel ikke så lett å emigrere til USA, det er strenge krav for å få visum. Om du vil emigrere til USA da. Masse nedlagte jordbrukseiendommer i midt Norge, og billigere strøm. Bare å flytte dit og sette poteter og skaffe seg noen dyr, så er du selvforsynt.
Anonym
#7. Postet 13.05.2022 av Anonym
Joda, har et veldig lite jordstykke som jeg har starta med allerede de siste par årene. Litt trening;) Poteter, kålrøtter o.l. er morro.
Stigejacob
#8. Postet 14.05.2022 av Stigejacob
Joda, har et veldig lite jordstykke som jeg har starta med allerede de siste par årene. Litt trening;) Poteter, kålrøtter o.l. er morro.
Pass deg med treningen da. Kan bli selvgod av det. Det er hovmod. Finn balansen, tren ånden mer, skal selv i gang med det, viktig å gjøre det for helsen fremfor det estetiske. Bra at du høster egne grønnsaker, Skal se på dette med kålrot, da det er en slags høytidsmåltid å koke kålrot i ti timer til det blir en forferdelig suppe, når kålrot koster 1 kr stk, så bør kanskje betale 2 kr frøet for å dyrke dem selv. Ellers er dette dyrefor spør du meg. Men om folk liker å lage denne suppen og sitte å lyve om at det smaker godt til julemiddag, så skal ikke jeg si noe på det mens jeg spiser ribbe. Plant noen gode greier også, tomat, reddiker, søtpoteter, osv. Unn deg selv god mat også.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen