Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
August afternoon
Opprettet 23.02.2022 av August afternoon, mann, 56 år, Nordland.
Om og omkring krisen i Ukraina.
I gårdagens DocTV-live så blir det satt fokus på det som skjer i Ukraina(73.55 min..).

https://www.document.no/2022/02/22/doc-tv-live-er-ukraina-en-avledningsmanover-for-innforing-av-tyranni-i-vesten/

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet 23.02.2022 av Andor
Er det mulig?? Hvor langt ut på viddene enkelte folk er nå om dagen bare de får spre antivestlig propaganda. Nå vare gjenstår at trumpeten blir president i 24 så er skandalen komplett. Det russland har gjort er helt likt det hitler gjorde i sin tid.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/23/195827429/trump-roser-putins-taktikk-i-ukraina
Anonym
#2. Postet 23.02.2022 av Anonym
August afternoon
#3. Postet 23.02.2022 av August afternoon
Er det mulig?? Hvor langt ut på viddene enkelte folk er nå om dagen bare de får spre antivestlig propaganda. Nå vare gjenstår at trumpeten blir president i 24 så er skandalen komplett. Det russland har gjort er helt likt det hitler gjorde i sin tid.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/23/195827429/trump-roser-putins-taktikk-i-ukraina[/quote]

Heisann og trivelig at du også så på DocumentTV-live.

hvordan det vil gå med Presidentvalget i 2024 i USA vil bli spennende å se,også valget senere i år.
jeg er ikke enig med deg anngående likheten med det Russland har gjort til nå og
det Hitler styret med i sin tid.

Tyskland i perioden 1933-39 var ikke nevneverdig truet av noen land mens Russland i
perioden ca 1990-2022 har sett at både NATO og EU har krabbet nærmere og nærmere sin grense.
hvis man tenker seg at Ukraina ble medlem i NATO og gjerne også i EU hvordan hadde det sett ut da..?

Vi kan se for seg at NATO/USA hadde utplassert f.eks kort/mellomdistanse-raketter nordøst i Ukraina
som ville ha nådd Moskva på ca 5 min og de nærmeste faste utskytninger i Russland på ca 7 min.
det er bl.a det Putin har i tankene og hvorfor han handler slik han gjør i dag.

Ville noe slikt ha vært betryggende..?
antivestlig propaganda...?
synes du ikke det er rart at det er kun i fra "antivestlige" medier at man får vite hva som skjer

i f.eks i fra Canada der det nylig er blitt unntakstilstand grunnet fredelige demostrasjoner fra truckerne..?
massemediene i Norge støtter Justin Trudeau og er selvsagt tause og de ryggløse på Løvebakken det samme.
jeg er selvsagt i mot krig som de fleste men "krigen" for ytringsfrihet,menneskerettigheter m.m er jeg for.

Les gjerne dette;https://steigan.no/2022/02/sanksjoner-kan-ikke-gjenerobre-det-som-tapes-i-krig/
Stigejacob
#4. Postet 23.02.2022 av Stigejacob
Noen ignorerer historien de har lært seg på skolen, Andor er jo gammel nok til å kunne om den kalde krigen, og også nesten gammel nok til å huske cubakrisen. Den er en ekvivalent til dette, hvor USA nå forsøker å gjøre med Ukraina og flere land, det Russland gjorde med Cuba.

Og det er lagsport, og ønske om å være mest PK, som noen ser på som en medalje. Virtuesignalling. Veldig synd, men sånn er jo de mest høylytte på venstresiden, modus operandi er sån, og å være uærlige om saker. Alle som levde i forrige årtusen husker jo hvordan vesten i praksis tok en rekke utbryterland fra Sovjet, som nå er medlem av EU. Og at dette vil lede til NATO medlemskap og raketter siktet mot Russland nærmere og nærmere, bit for bit. De ignorerer også at Ukraina har forsvarsavtale med Russland.
Andor
#5. Postet 23.02.2022 av Andor
Heisann og trivelig at du også så på DocumentTV-live.

hvordan det vil gå med Presidentvalget i 2024 i USA vil bli spennende å se,også valget senere i år.
jeg er ikke enig med deg anngående likheten med det Russland har gjort til nå og
det Hitler styret med i sin tid.

Tyskland i perioden 1933-39 var ikke nevneverdig truet av noen land mens Russland i
perioden ca 1990-2022 har sett at både NATO og EU har krabbet nærmere og nærmere sin grense.
hvis man tenker seg at Ukraina ble medlem i NATO og gjerne også i EU hvordan hadde det sett ut da..?

Vi kan se for seg at NATO/USA hadde utplassert f.eks kort/mellomdistanse-raketter nordøst i Ukraina
som ville ha nådd Moskva på ca 5 min og de nærmeste faste utskytninger i Russland på ca 7 min.
det er bl.a det Putin har i tankene og hvorfor han handler slik han gjør i dag.

Ville noe slikt ha vært betryggende..?
antivestlig propaganda...?
synes du ikke det er rart at det er kun i fra "antivestlige" medier at man får vite hva som skjer

i f.eks i fra Canada der det nylig er blitt unntakstilstand grunnet fredelige demostrasjoner fra truckerne..?
massemediene i Norge støtter Justin Trudeau og er selvsagt tause og de ryggløse på Løvebakken det samme.
jeg er selvsagt i mot krig som de fleste men "krigen" for ytringsfrihet,menneskerettigheter m.m er jeg for.

Les gjerne dette;https://steigan.no/2022/02/sanksjoner-kan-ikke-gjenerobre-det-som-tapes-i-krig/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nå er Ukraina et suveren stat som blir angrepet og okkupert av en gal mann som drømmer om og sammle sovet igjen. Det at putin er redd for at Ukraina skal bli med i Nato er hans egen skyld,han har forandret seg drastiskt til en despott som nå kan starte den tredje verdenskrig.Bare cyber hacker trafikken i fra russland har kostet mye over 100 milliarder de siste årene bare i USA. Gift drap på Alexander der de har brukt radioaktiv stoff som ente i at han måtte gravlegges i en bly kiste.Drap på 50-60 jornalister og advokater. Et gift angrep til på Britisk jord som ente nesten på at uskyldige liv ikk tapt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/g57eB/ble-forgiftet-av-radioaktivt-materiale

Når det gjelder Canada er jeg heller ikke enig,der gjelder Rom 13 som er klinkende klar.Mange tror det blir så mye bedre i 1000 års rike,sannheten er at det blir diktatur der mennenskene skal bli styrt med jernstav.
August afternoon
#6. Postet 23.02.2022 av August afternoon
Til Andor:

Jeg skal selvsagt ikke prøve å overbevise deg men heller oppfordre deg til å lese denne
artikkelen som jeg kom over i formiddag som tar for seg flere sider på hvorfor denne konflikten er
blitt skapt og det viktigste...det historiske momentet.

Det Justin Trudeau kneler for er et selvbilde og et system der frihet etterhvert blir fremmedgjort.
den ideologi han tilhører har ikke plass til verken bibel eller Gud..det har vi i en årrekke også sett i Norge.
Håpet er at de tunge skyene som nå er over Canada vil løse seg opp og at eliten vil ta fornuften fangen.

Les gjerne her;https://steigan.no/2022/02/pa-den-gale-siden/
Stigejacob
#7. Postet 23.02.2022 av Stigejacob
Til den som omgår beleilig historiens realiteter, og viktigheten av maktbalanse for en stabil verden, med friheter. Når det er vestens mest autoritære ledere, fra de mest autoritære landene, som dikterer resten av EU som et diktatur, da er det ikke bra. Frankrike og Tyskland har forent Europa i hat mot EUs onde regime. Det er vår fiende, ikke vår handelspartner Russland. Og så vil du jo også skjønne veldig enkelt, at for MI5, CIA, eller hva det måtte være for regime som gjør drittjobben for USA, så er det jo enklere for vestlige land å gi russiske regimekritiske journalister gift og radioaktiv stråling enn for Putin. Vil man ha en grunn til å skape sanksjoner, som pressmiddel for noe, så er det enkleste og billigste å forgifte en russiske journalist i eksil.

Far fetched at Putin alltid gjør dette når USA truer dem med ditt og datt, for å bli sanksjonert av hele vesten. Litt påfallende at det alltid er radioaktiv stråling, og spesielle gifter fra Russland, som så blir smuglet gjennom 25 land med stor fare for de involverte, i stedet for å skaffe noe lokal gift eller radioaktivt materiale der. Ville Putin sende en beskjed til sitt folk om å snakke mot regimet, da er det bedre tider å gjøre det på, og pravda vil videreformidle meldingen så alle forstår det. Det holder med en kule, eller at folk detter av bygninger, russiske journalister tar poenget. Det er noe med timingen som er feil her, er alltid en avhopper i eksil som ikke har vært relevant på åresvis, som blir tatt, for å sette i gang sanksjoner og trusler om krig mot Russland. MSM må bestemme seg for om Putin er klodrik eller einstein, kan han spille internasjonal sjakk eller ei.

Uansett, Macron snakker ikke for Europa, han snakker ikke engang for Frankrike og trenger mer livvakter enn noen europeisk leder, fordi hans folk hater ham så veldig, noe som er tilfellet med alle franske presidenter. Han har jo halvparten av Putins oppslutning, om det. Tør ikke lenger møte sitt folk på gata for hilserunder for fotografene, siden den siste iscenesatte eventen av sånn art, endte med at en godkjent person gav ham en på tygga. Frankrige og Tyskland har drevet å angrepet Europa på tur, i 1 000 år. Helt siden romerriket ble oppløst egentlig, og nasjonstatene deres ble startet.
Anonym
#8. Postet 23.02.2022 av Anonym
pray for ukranina
Stigejacob
#9. Postet 23.02.2022 av Stigejacob
pray for ukranina
Hva betyr det? Status quo? Splittet land, som styres av de mest korrupte politikerne i verden? Som alle hater? Må du ikke da i så fall be om at folket på krim får gå tilbake til Russland, fra landet som ble gitt i fødselsgave til en dårlig venn av en tidligere russisk diktator. De sier jo de er russiske, og ikke vil bli styrt av disse korrupte lederne som skaper rekordinflasjon for dem, og som er så korrupte at IMF sliter med å godkjenne kriselån til dem når folket har det helt forferdelig. Det er vel større oppslutning fra den gjengse ukrainer at presidenten kaster pil på europa og asiakartet med solbriller på kveldstid, så blir de en del av landet pila treffer. Heller enn at de fortsetter med prosjekt ukraina. Ukraina har aldri vært et fungerende demokrati, og vil aldri bli det, feilslått eksperiment.
Anonym
#10. Postet 24.02.2022 av Anonym
Hva betyr det? Status quo? Splittet land, som styres av de mest korrupte politikerne i verden? Som alle hater? Må du ikke da i så fall be om at folket på krim får gå tilbake til Russland, fra landet som ble gitt i fødselsgave til en dårlig venn av en tidligere russisk diktator. De sier jo de er russiske, og ikke vil bli styrt av disse korrupte lederne som skaper rekordinflasjon for dem, og som er så korrupte at IMF sliter med å godkjenne kriselån til dem når folket har det helt forferdelig. Det er vel større oppslutning fra den gjengse ukrainer at presidenten kaster pil på europa og asiakartet med solbriller på kveldstid, så blir de en del av landet pila treffer. Heller enn at de fortsetter med prosjekt ukraina. Ukraina har aldri vært et fungerende demokrati, og vil aldri bli det, feilslått eksperiment.
Hva med litt nestekjærlighet ovenfor et lidende folk... Og da særlig de kristne i Ukraina, som ofte kommer dårligst ut der nede.
Tror du virkelig det ikke er korrupsjon i Norge eller Vatikanet eller hva som måtte være ditt utopiske regime....
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16