Forum > Religion og tro > Debatt

armagadon
Opprettet 20.01.2022 av armagadon, mann, 73 år, Hordaland.
Voldtekt versus abort.

Voldtekt versus abort.

Alt liv på denne jord er hellig, og det helligste er mennesket. Mennesket er på toppen av næringskjeden og troner høyest i den evolusjonære pyramiden. Hvorfor? Fordi Gud skapte mennesket i sitt bilde. Mennesket er av gudeætt.

Hvis en kvinne blir voldtatt og blir gravid er det mest naturlig å tenke at abort i et slikt tilfelle blir rettferdiggjort. Men hvem er det da som må lide for overgriperens forbrytelse? Er det ikke det uskyldige fosteret? Men hvis barnet fikk leve, ville ikke det faktum overskygge forbrytelsen?

Så kan en spørre seg; ville moren da måtte leve med påminnelsen av voldtekten hver gang det så på barnet etter at det var født? Og ville barnet fått en dårligere oppvekst av den grunn? Aldri i livet. En mor vil alltid elske sitt barn høyere enn seg selv.

Jeg kunne gråte blod.

SV har vedtatt på sitt landsmøte å programfeste at kvinnen skal ha full rett til sin egen kropp og dermed også kunne avgjøre selv at abort kan foretas på embryo inntil 22 uker gammel. Da veier fosteret ca. 430 gram og er ca. 28 cm. lang, lungene er funksjonsdyktige og noen barn som fødes på dette tidspunktet kan overleve. Dermed blir mitt spørsmål: Hvor går grensen for SV sitt syn på menneskeverd?

I en spørreundersøkelse Sentio har utført for Klassekampen mener 38 % av de spurte at grensen for abort bør utvides til 18. eller 22. uke.

Abort er et moralsk anliggende og hører derfor til innenfor livssynsdebatten, og jeg gjør spørsmålet om abort inntil 22 uker til et religiøst anliggende ved å rope til Herren, min Gud: Tilgi kvinnene, for de vet ikke hva de gjør, men tilgi ikke SV, for de vil sanke kvinnestemmer og vet så forbannet godt hva de gjør.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.01.2022 av Anonym
Hvabom noen gjorde deg noe skikkelig vondt(voldtekt) og det ble barn av det. Hadde du da ikke tenkt på hvor tungt det var at dette barnet kom til verden? En påminnelse hver dag på det som hadde skjedd. Tenk om barnet lignet voldtektsmann? Ja d er å ta liv men det er og noe å ta hensyn til mor opp i dette og.
Anonym
#2. Postet 20.01.2022 av Anonym
Så, du dreper ett uskyldig barn fordi faren var en idiot. Særiøst kvinne??

Bruk hodet og hør fornuften...
Anonym
#3. Postet 20.01.2022 av Anonym
RockMan sett deg inn i hvordan det er å føde et barn på denne måte. Bruk hode og fornuft selv
armagadon
#4. Postet 20.01.2022 av armagadon
Jeg forstår godt at dette er et veldig kontroversielt emne, men jeg setter det på dagsorden likevel for det ufødte livs skyld. For jeg tror ikke et øyeblikk at moren ville bry seg så mye om foranledningen der hun ligger på klinikken med det født barnet i armene sine. Jeg tror bestemt at mor alltid vil elske sitt barn høyer enn seg selv.
Anonym
#5. Postet 20.01.2022 av Anonym
Si det på dommens dag..
Anonym
#6. Postet 20.01.2022 av Anonym
Er sykt vanskelig tema. Vi har ingen rett å dømme andres avgjørelser
Anonym
#7. Postet 20.01.2022 av Anonym
Jo faktisk, det er mord
Anonym
#8. Postet 20.01.2022 av Anonym
RockMan du setter deg ikke inn i hvordan mor har det i dette etter en voldtekt.
Anonym
#9. Postet 20.01.2022 av Anonym
Det rettferdiggjør fortsatt ikke mord,frøken.
Fullfør settninga: det er rett å drepe et barn når????
Anonym
#10. Postet 20.01.2022 av Anonym
....når mor er brutalt voldtatt...
annonseRadio 3:16