Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Morsomme ting > Debatt

Inia
Opprettet 14.01.2022 av Inia, dame, 63 år, Oslo.
Fra naturens egen hage
Jeg kom over denne og ble veldig berørt.
Tilfeldig, jeg tror ikke det. Enda et vitnesbyrd fra Skaperen.
Jeg kan ikke annet enn å smile fra hjertet i takknemlighet og glede.

Ja hva snakker jeg om.
Må gjøre det slik, da jeg ikke kan legge til linker.

Youtube:Valnøtt som ser ut som en hjerne, bønner som ser ut som en nyre.

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 14.01.2022 av HÅKON L
Her er linken

Valnøtt ser ut som en hjerne, bønner ser ut som en nyre (3:45min)

https://www.youtube.com/watch?v=G2m7qJVRExI
Anonym
#2. Postet 14.01.2022 av Anonym
"Gud sa: «Se, Jeg har gitt dere hver plante som setter frø og som finnes på jordens overflate, og hvert tre som gir frukt med frø i. De skal være til mat for dere." - 1. Mosebok 1:29

Inia
#3. Postet 14.01.2022 av Inia
Ja der kom linken opp. Takk Håkon.
Interessant og se koblingen mellom Skapeverket og Skaperen selv.
Har Han lagt det så synlig tilrette, kan vi med frimodighet bytte ut våre ferdigretter med disse ingrediensene.

Anonym
#4. Postet 17.01.2022 av Anonym
Og Gud dannet vitamin E.

Vitamin E er et fellesnavn på stoffene tokoferol og tokotrienol. Disse finnes i 8 forskjellige former som alle har vitamin E-virkning på kroppen.

Den mest aktive form er den såkalte d-alfa-tokoferol som sammen med beta-tokoferol er det vi hovedsakelig finner i kosten. Tokoferol er en såkalt antioksidant. Vitamin E beskytter kroppens celler mot å bli brutt ned av skadelige stoffet fra fettstoffskiftet.

Vitamin E er fettløselig. Vitamin E stimulerer immunforsvaret, og enkelte undersøkelser tyder på at store mengder kan redusere risikoen for blodpropp. Det siste kan blant annet skyldes vitaminets evne til å hindre oksidering av kolesterol i blodet.

Forsøk har vist at vitamin E kan stimulere kroppens immunsystem og hemme blodets evne til å koagulere (størkne). Fakta om vitamin E - Nettdoktor

Diverse mattyper med vitaminet E : Mandler, Hasselnøtter, Pinjekjerner, Avakado, Spinat, Bladbete, Kiwi, Mango, Brokkoli og Oliven.



Anonym
#5. Postet 19.01.2022 av Anonym
Og Gud dannet vitamin D.

"Vitamin D er anerkjent som viktig for immunforsvaret, benbygningen og musklene.

Vitamin D omdannes til biologisk aktive vitaminer i lever og nyrer. Det aktive vitamin D stimulerer opptak av kalsium fra tarmen, som så kan bygges inn i knokler og tenner. Vitaminet sørger også for å holde kalsium tilbake i nyrene, slik at det ikke skilles ut. Kalsium er et livsviktig grunnstoff som har betydning for mange prosesser i kroppen.

Ved siden av vitamin D gjennom kosten, kan kroppen også produsere vitamin D om den utsettes for sollys. Om sommeren, når solen står høyt, danner huden mye vitamin D.


Syv av ti nordmenn har et for lavt innhold av vitamin D om vinteren, så hva kan man da spise mer av?

Laks, Egg, Sopp, Melk/Mandelmelk, Appelsin, Spinat, Havregryn etc...



Anonym
#6. Postet 27.01.2022 av Anonym
Har dere hørt fra mennesker/verden at man må spise kjøtt for å bli sterk og holde seg frisk?
At man må få i seg proteiner fra kjøtt?
At hvis du kun spiser plantebasert, så blir man syk og svak?

Hvis dere tror dette, så ta en titt på hva Guds plantebaserte diett gjør med oss mennesker :

The Game Changers | Documentary (bitchute.com)
Tangen
#7. Postet 27.01.2022 av Tangen
Har dere hørt fra mennesker/verden at man må spise kjøtt for å bli sterk og holde seg frisk?
At man må få i seg proteiner fra kjøtt?
At hvis du kun spiser plantebasert, så blir man syk og svak?
Så du er vegetarianer PåDenneKlippen, eller veganer?

Spiser du f.eks egg og fisk, eller kun plantebasert?
Anonym
#8. Postet 27.01.2022 av Anonym
Så du er vegetarianer PåDenneKlippen, eller veganer?

Spiser du f.eks egg og fisk, eller kun plantebasert?
Byttet diett i 2018. Spiser ikke lengre kjøtt. Byttet ut mye av de usunne tingene som Brus, Potetgull, Nugatti, Sukker etc. Men, drikker melk og spiser av og til noen egg. Jeg vet ikke i hvilken kategori jeg er? :) Bare vet det funker, siden jeg ikke har vært syk siden 2018. Så du dokumentaren?
Inia
#9. Postet 28.01.2022 av Inia
Tror det er bedre med noen, et eget utvalg av sunne produkter fremfor mange forskjellige matvarer hvor er mye salt tilført. Har fått opp øynene for cashewnøtter. Disse er sunne og ikke viste jeg at de kunne erstatte kjøtt f.eks. siden de har mye proteiner i seg.
Et egendefinert godt måltid:
1 glass sitronvann
1 håndfull cashewnøtter
1 tomat
1 Advokado
2 egg evnt. litt kylling eller fisk
1 eple og 1 gullerot riflet opp og blandet sammen i småbiter.
noen tørkede aprikos og 1 banan til dessert.

Velkommen til bords.

Anonym
#10. Postet 28.01.2022 av Anonym
Ja, jeg ble litt overrasket av dokumentaren. Som f.eks. der de viser en kar som alltid brukte 10-20 minutter på en tauøvelse da han hadde en kjøtt diett, og da han byttet til kun plantebasert, så klarte han 60 minutter.

Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16