Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

HÅKON L
Opprettet 01.01.2022 av HÅKON L, mann, 27 år, Østfold.
Sabbatskoleleksa
Det er godt å komme inn i år 2022. Da får en gleden av å starte med sabbaten første Januar og leksa dette kvartalet er "The letter to the Hebrews and to us"
Her kommer første studie som du kan følge med på hvis du har lyst.

“The Letter to the Hebrews and to Us” | Sabbath School Panel by 3ABN - Lesson 1 Q1 2022 (58:30min)
https://www.youtube.com/watch?v=CJwrrxjtvIk

Ha en fortsatt god Sabbat

Hilsen Håkon Lindahn

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.01.2022 av Anonym
Til Adventister.
En kort hilsen fra bror Michael fra Judgement Hour om 2021 og 2022.

The Last Sunset of 2021 - YouTube
compaq
#2. Postet 02.01.2022 av compaq
Helligdager en vederstyggelighet for Jehova. Vi feirer ikke jul, nyttår, fødseldager

Es: 1:10-17: Hør Herrens ( Jehova) ord. I Sodoma-fyrster! Lytt til vår Guds lov, du Gomorra -folk. Kom ikke mer fram med tomt matoffer. Det er meg en vederstyggelig røkelse. Nymåne og sabbat, festlig forsamling - jeg tåler ikke høytid og urett sammen. Eders nymåner og fester hater min sjel, de er blitt meg en byrde, jeg er trett av å bære dem. Lær å gjøre det gode. Legg vinn på det som er rett, vis voldsmannen på rett vei, hjelp den farløse til hans rett, før enkens sak.
Anonym
#3. Postet 02.01.2022 av Anonym
Comaq. Hva er galt å feire disse dagene? Når får barn gaver når de ikke feirer bursdag?
compaq
#4. Postet 02.01.2022 av compaq
Du kan kjøpe gaver til barna eller venner eller familie i hele året.

Bibelen nevner ikke fødseldagsfeiringer unntagen i forbindelse med hedninger. Herodes fødseldager gaver var døperen Johannes halshugge på et fat. Pred 6:3 -7:1,8:.....Bedre dødsdagen enn den dag en ble født

Gud er ikke ansvarlig for og velsigner ikke hver enkelt fødsel. Han betrakter alle unntagen de kristne som døde på grunn av synd. Kjødelige fødsler skyldes jordiske foreldres vilje eller lidenskap. ( Sal 51:7)
Anonym
#5. Postet 02.01.2022 av Anonym
Er det mer bibelsk og gi gaver resten av året? Hvor står det?Hvilken dager er dette dere gir?
Anonym
#6. Postet 02.01.2022 av Anonym
Hva betrakter alle....og resten av stetningen
HÅKON L
#7. Postet 02.01.2022 av HÅKON L
Helligdager en vederstyggelighet for Jehova. Vi feirer ikke jul, nyttår, fødseldager

Es: 1:10-17: Hør Herrens ( Jehova) ord. I Sodoma-fyrster! Lytt til vår Guds lov, du Gomorra -folk. Kom ikke mer fram med tomt matoffer. Det er meg en vederstyggelig røkelse. Nymåne og sabbat, festlig forsamling - jeg tåler ikke høytid og urett sammen. Eders nymåner og fester hater min sjel, de er blitt meg en byrde, jeg er trett av å bære dem. Lær å gjøre det gode. Legg vinn på det som er rett, vis voldsmannen på rett vei, hjelp den farløse til hans rett, før enkens sak.
Det var ikke noe galt med høytidene i seg selv, det var når de blandet urett og høytid sammen, som var at de forkastet Guds lov, de hadde mye blod på hendene(deres gjerninger var onde). de hjalp ikke farløs, enker og undertrykte de svake, det ser vi ved at Herren råder i vers 17 i Jesaja kap 1 hva som burde gjøres i vers 10 nevnes det at de skulle lytte til Guds lov, for de hadde blitt som Sodoma fyrster/høvdinger som var kjent for sin umoral. i vers 4 står det hva de var skyldige i.

i seg selv er det ikke noe galt med fødselsdager, Jul, påske, sabbatshøytidene som nymånesabbat, den store forsonningsdagen, påske, pinse osv. F.eks Jul den har mange hedenske opprinnelser, kommer vi til Juletre så har den det, men treet i seg selv er det ikke noe galt med, Det som er galt er hvis vi begynner å tilbe treet og gjøre det til vår avgud.

Her nevnes det til høytider, men det er en forskjell mellom høytid og ukes sabbaten som en finner i de 10 bud(Guds lov).
HÅKON L
#8. Postet 03.01.2022 av HÅKON L
Nr. 2 av 13 første kvartal 2022

“The Message of Hebrews” | Sabbath School Panel by 3ABN - Lesson 2 Q1 2022
https://www.youtube.com/watch?v=F4GtZMgbEWc
HÅKON L
#9. Postet 10.01.2022 av HÅKON L
Nr.3 av 13 første kvartal 2022

“The Promised Son” | Sabbath School Panel by 3ABN - Lesson 3 Q1 2022(58:20)

https://www.youtube.com/watch?v=DmmQcAfUgu8
compaq
#10. Postet 12.01.2022 av compaq
Loven ble ikke gitt til hele menneskeheten. Jehova inngikk en pakt, en overenskomst med Jakobs etterkommere. Jesus opphevde ikke loven ved å bryte den men oppfylte og fullendte den for å avskaffe den. Gal 4:4-5: ( Jehova) Gud (utsendte) sin Sønn, født av en kvinne, født under loven, forat han skulle kjøpe dem fri som var under loven.

Ingen sabbatslov idag for ingen har myndighet til å iverksette dødsstraff for overtredelse av Sabbaten. En slik straffebestemmelse uatskillelig fra moseloven. 4.Mos 15:32,35: De traff på en mann som sanket ved på sabbatensdagen. Da sa Herren ( Jehova) til Moses: Mannen skal late livet.

De kristne blir ikke oppfordret til å holde de ti bud, men til å oppfylle kristi lov. ( Gal 6:2) Jesus gav mange befalingen og påbud og når vi adlyder dem, holder eller oppfyller vi hans lov. Jesus la spesielt stor vekt på å vise kjærlighet. ( Matt 22:36-40) Ja, påbudet om å elske andre er en kristen lov. Den danner grunnlaget for hele Moseloven for Bibelen sier: Hele loven blir sammenfattet i dette ene bud: Du skal elske din neste som deg selv.
Den lov som ble gitt gjennom Moses, de ti bud innebefattet, var en samling rettferdige lover fra Gud. Og selv om vi ikke er underlagt denne loven i idag, har de guddommelige prinsipper som lå til grunn for den, stor verdi for oss. Når vi studerer dem og anvender dem i vårt liv, vil vår verdsettelse av den store lovgiver, Jehova Gud, øke. Men vi bør spesielt studere de kristne lover og læresetninger og leve i samsvar med dem. Kjærligheten til Jehova vil anspore oss til å gjøre alt det han nå krever av oss. ( 1.Joh 5:3.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16