KristenDate på iOS og Android
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.no
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Politikk og samfunn >> Debatt

Åpne profilen til L82

Kanskje på tide å skrinlegge disse injeksjonene nå?

Viser side 1 av 4 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste
Åpne profilen til Karmøy85
Nei, det synes jeg ikke

https://www.nettavisen.no/nyheter/disse-fhi-tallene-tar-av-pa-sosiale-medier-hvem-ble-innlagt-siste-uke/s/12-95-3424205808

D
e minsker sannsynligheten for alvorlig sykdom/død, gjennomsnittsalderen på innlagte som er ikke er vaksinert er mye lavere enn på de innlagte vaksinerte. Vaksinerte er kortere tid innlagt.

men de burde vært mer effektiv mot smitte. Samtidig så kan det hende at enkelte vaksinerte har vært for uforsiktig pga de tror livet er helt normalt igjen.

når det gjelder artikkelen om Gibraltar så sitter jeg med noen tanker.

1. Enn kan ikke bare se på smittetallene. Hvis de blir alvorlig syk, dør så fungerer ikke vaksinene godt nok. Hvis de bare blir syke så er det ikke så farlig. 

2. Kan det tenkes at nedstengningen skyldes at de er et så lite land, at det skal veldig lite før sykehusene blir overbelasta.
Åpne profilen til Andor
Hvorfor tror du folk dør som fluer i de landene med liten vaksine dekning ? Flere land med store problemer pga folk er foret med konspirasjoner og tull. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/G3O9AV/skyhoeye-doedstall-i-ukraina-vaksineskepsis-faar-skylden

Les også her.

https://www.tv2.no/a/14369524/
Åpne profilen til Thomas8
Nei, det synes jeg ikke

https://www.nettavisen.no/nyheter/disse-fhi-tallene-tar-av-pa-sosiale-medier-hvem-ble-innlagt-siste-uke/s/12-95-3424205808

Over er svaret til en masterstudent i forhold til utregningen. I tillegg brukte de ikke gjennomsnitt som du sier, men medianen. Det er vesentlig forskjell på dette for å få ned alderen??
De lurer dere med alt. 
Lett å trikse med tall, og lærte selv på Universitet hvordan man kunne manipulere statistikk dit man vil. 

Åpne profilen til L82
I Storbritannia dør det nå langt flere fullvaksinerte enn uvaksinerte | steigan.no

Ca. 80% av de døde fra Covid i Storbritannia er fullvaksinert.  Godt at Steigan fikk med dette. Dette virker mer og mer som ADE spør du meg.  Eller mer treffende: Antibody mediated virus enhancement. Det var det vi så i alle tidligere dyreforsøk med mRNA vaksiner.. 
Åpne profilen til L82
Karmøy, jeg syns det er verdt å legge merke til at hverken Phizer, Moderna eller A-Z garanterer noe annet enn mildere symptomer ved eventuell infeksjon, iallefall de første månedene. Redusert dødelighet sier de ingenting om ,og nå ser vi flere og flere tall som viser at dødeligheten faktisk er høyere blant vaksinerte...
Hei Thomas 

FHI har ikke skrevet at 12 av 100 000 innlagte på sykehus er uvaksinerte. Men de har forsøkt å få fram at hvis Norge hadde hatt 200 000 innbyggere hvor det var 100 000 av hver så ville tallene vært slik. Det står veldig godt beskrevet i artikkelen fra Nettavisen.
L82

det kan godt være at det dør flere vaksinerte enn uvaksinerte. Men du må se bakom tallene. Viruset er farligst for de eldste, så selv om vaksinene gjør at du får et lettere forløp så vil det være det noen som stryker med. Over 90 % av de eldste er vaksinert, dermed vil det dø flest av de. Det er sjelden at en 40/50 åring stryker med uansett vaksinestatus.

jeg føler uansett at vaksinene er dokumentert godt nok.

i begynnelsen av pandemien døde de eldre som fluer på sykehjem. Det var nesten umulig å besøke noen som bodde på sykehjem. Etter vaksinen er det færre dødsfall.

andor kom med gode poeng til deg i sitt innlegg.

kan også fortelle at et ektepar jeg kjenner fikk korona. Begge ble nokså syk, spesielt mannen (overvektig, 50 årene ingen sykdommer. Begge var fullvaksinert, men fikk beskjed av legen at han ville nok endt på sykehuset hvis han ikke hadde tatt vaksinen.

jeg vil anbefale eldre å ta 3 dose, men unge trenger ikke mer enn 2 doser var det jeg fikk beskjed når jeg var hos lege nylig. Det ville være bedre for meg å få korona enn å ta en 3 dose, så lenge jeg har grunnbeskyttelsen
Åpne profilen til L82
Andor, det der har de mast om i lang tid, også i forhold til Russland. "Mydighetene og leger skylder på lav vaksinedekning osv." Men hvor i huleste er dataene som angivelig beviser dette!!?  Jeg har iallefall ikke klart å oppdrive noe skikkelige tall fra hverken Russland, Ukraina eller Tyskland(og jeg har lett etter det).   At en lege i Tyskland sier at de fleste er uvaksinerte på hans sykehus betyr ikke mye, spesielt når denne legen er så uttalt vaksinepositiv som han er i artikkelen..   Forøvrig kjenner jeg flere fra Ukraina som jeg senest snakket med forrige uke, og de sa at dødstallene var totalt overdrevet. Både for vaksinerte og uvaksinerte forøvrig. De kjenner flere som jobber på de største sykehusene der.

Vis meg tallene. Storbritannia har vært voksne og ærlige nok til å presentere oppdaterte tall nå og der er altså 80% av de døde fullvaksinert, til tross for at bare rundt 68% er fullvaksinert...   

Klarer du å oppdrive noe tall som beviser hva du påstår så kan vi prate Andor, men ikke bare legg ved noe flåsete artikler fra dusteaviser som VG og tv2. 

Og hvis lav vaksinedekning generelt må være "grunnen" til at mange dør av covid(uten bevis som alltid) hvorfor dør nesten ingen i afrikanske land(der vaksinedekningen er desidert minst i verden). Nesten ingen er jo vaksinert der nede..
Jeg forstår godt at det blir opptøyer. Korona er en utfordring, men det nytter ikke med diktatur.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/rEVgem/35000-demonstrerer-mot-coronatiltak-i-brussel
Viser side 1 av 4 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste