NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Morsomme ting > Debatt

Anonym
Opprettet 16.11.2021 av Anonym.
Litt humor i galskapen vi har fått... :))
En AP-politiker døde og kom til St.peter.
- Goddag, sa AP-politikeren. - Ja, jeg regner jo med at jeg vil komme til himmelen....
- Tja... sa St.Peter, - akkurat det er litt usikkert. Vi har så liten erfaring med politikere, skjønner du, for det kommer nesten aldri noen hit. Vi vil gjerne ha deg, men det vil Djevelen også, så derfor har vi gjort en avtale.
AP-Politikeren så litt redd ut, så St.Peter fortsatte:
- Nå skal du være ett døgn i helvete. Etterpå får du et døgn i himmelen, og deretter må du velge hvor du vil være i all evighet.
St.Peter fulgte AP-politikeren til en heis. Den gikk nedover lenge, lenge.
Til slutt stoppet den foran en stor port, og der sto Djevelen for å ta imot AP-politikeren.
- Kom inn, for helvete! ropte Djevelen. - Her blir det liv... rai,rai!
Plutselig sto AP-politikeren på en diger golfbane hvor mange av hans tidligere kolleger befant seg. Banen var perfekt, det var deilig varmt, og små demoner serverte kjølige drinker.
Etterpå var det tid for lekker mat og vakre kvinner. AP-Politikeren kunne bare velge og vrake, men brått var døgnet over, og han måtte tilbake inn i heisen.
Han var full av tanker da han kom til himmelen. Her fikk han også en varm velkomst. Han ble kledd som en engel og fikk en nydelig harpe.
Resten av dagen svevet han fra sky til sky.
Han hørte fuglene synge og spiste de deiligste frukter som ble servert av yndige engler.
Om kvelden fikk han vondt i magen av all frukten han hadde spist. Englene spilte fortsatt på hver sky og han var mektig lei av lovsang og harpemusikk.
Til slutt dukket St.Peter opp.
- Nå har du vært et døgn på hvert sted, sa han. - Hva velger du?
- Dette hadde jeg aldri trodd, sa AP-politikeren, - men helvete passer nok absolutt best for meg.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 16.11.2021 av Anonym
- Dette hadde jeg aldri trodd, sa AP-politikeren, - men helvete passer nok absolutt best for meg.
St.Peter prøvde å overtale ham til å bli, men politikeren ville ned til golfbanen og de vakre kvinnene.
Da heisdøren gikk opp, fikk AP-politikeren se flammer og svovel. Det stinket der, og folk gråt og vred seg i smerte overalt.
- Men... spurte AP-politikeren. - hvor er golfbanen? Hvor er drinkene, maten og
damene?
- Å, dèt... gliste Djevelen. - I går drev vi valgkamp. Idag har du stemt på oss!
Anonym
#2. Postet 17.11.2021 av Anonym
Hehe fin den :) viktig med humor oppi alt det alvorlige som diskuteres her også :)
Reflektert
#3. Postet 11.12.2022 av Reflektert
He he, den var skikkelig god!??
annonseRadio 3:16