Da kan du umulig ha fulgt med i timen Bygdekar. Hvis en muslim har gjort noe slikt(skjer hele tiden rundt omkring i verden forøvrig) så skal det for all del dekkes over så mye som overhodet mulig. Folk må jo for all del ikke få inntrykk av at dette faktisk er koblet til islam. Dessverre er det jo slik at koranen er stappfull av drapskommandoer mot ikke-muslimer(tatt grundig opp i andre tråder her). IS, Boko Haram, Al-Qaida, Al Shabab osv. er helt mainstream i forhold til hva man har sett i HELE islams historie.(Det var nøyaktisk slik islam ble utbredt!). Kan f.eks. bare lese om Timur Lenk og hans felttog mot India og de grusomhetene og de myriadene som ble slaktet på de mest ubeskrivelige måter. Det får faktisk det IS har holdt på med til å virke som småguttestreker..
Og Muhammed selv var på ingen måte noe bedre.
Norge I dag skiller seg veldig fra Vårt Land(blodkommunist avis) og Dagen(som nå er på langt vei like ille som Vårt Land, minus enkelte greie leserinnlegg).
Der er eg nok en annen opplevelse JA. Eg ser i avisen at de beskriver gjerningsmannen som av utenlandsk opprinnelse. Avtil tilogmed med eit spesifikk beskrivelse. som til t.d. marokansk eller midtøsten ytre.
Og de blir ikkje akkuratt glansbilda verken muslimer, jøder, greker eller IS eller Taliban i avisene..
for all del. Det kan være en handling av en konvotitt(muslim), det kan være eit gjeng oppgjær
det kan være ditten og datten. Men vi er beggge enige om at det er en terror handling virker det som. :)
Blir spennande og følge med fremmover. Du får følge med på resett så skal eg følge med på VG og Dagbladet.. reknar med vi får med oss det vi vil uansett. :)
Hevenu shalom aleichem