naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 02.10.2021 av Anonym.
Hvordan finne seg en kone?
Noen som har noen bibel vers eller personlig erfaring?
Fri diskusjon for å gjøre det lettere å finne kjærligheten
Hva er moderne
Hva er tradisjon
Hvordan er det best å møtes etc.
Mye man kan snakke om
Gud er god og Gud velsigne alle sammen
I Jesu navn

Svar på innlegg

Tangen
#1. Postet 02.10.2021 av Tangen
Ja, hvordan finne seg en kone hadrian? Jeg legger til et lite tegn og spør: "Hvordan finne seg èn kone"?

"Tog du`an", som de sier i Kristiansand?
Anonym
#2. Postet 02.10.2021 av Anonym
Følg Jesus Kristus og gjør det Han ber oss om å gjøre, så vil Han sørge for at du møter den du skal stifte ditt liv i lag med for evig og alltid. Han leder oss til den riktige, og ikke alle de falske som vil prøve seg. Stol på Ham, og du vil finne henne, om det er det du skal, kun Gud vet ;)
Andor
#3. Postet 03.10.2021 av Andor
Noen som har noen bibel vers eller personlig erfaring?
Fri diskusjon for å gjøre det lettere å finne kjærligheten
Hva er moderne
Hva er tradisjon
Hvordan er det best å møtes etc.
Mye man kan snakke om
Gud er god og Gud velsigne alle sammen
I Jesu navn

Her,Filippinske damer er stort sett kristene,her burde du finne deg en kone.

https://www.asiandating.com/no/landing/paid?ovchn=GGL&ovcpn=Norwegian+Norway&ovcrn=filippinske%20jenter&ovmtc=b&ovraw=g&ovtac=PPC&gclid=EAIaIQobChMI94Cw5NKt8wIV6EeRBR3BLAH1EAAYASAAEgJ0gvD_BwE
Anonym
#4. Postet 03.10.2021 av Anonym
Kenny2
Spot on!..)

Matt 6,33
"Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg"

Det gjelder nok også en kone/mann.
Anonym
#5. Postet 03.10.2021 av Anonym
"Her,Filippinske damer er stort sett kristene,her burde du finne deg en kone.
https://www.asiandating.com/no/landing/paid?ovchn=GGL&ovcpn=Norwegian+Norway&ovcrn=filippinske%20jenter&ovmtc=b&ovraw=g&ovtac=PPC&gclid=EAIaIQobChMI94Cw5NKt8wIV6EeRBR3BLAH1EAAYASAAEgJ0gvD_BwE"

Da ville jeg nok heller satsa på russiske eller øst-europeiske kvinner av nogenlunde samme rase og kultur. Raseblanding er fordømt opp og ned og i mente i Guds Ord fra perm til perm. Selv en 10-åring som leser Bibelen fra perm til perm ser det veldig tydelig. Interessant å merke seg at Gud ikke engang godttok at jødene skulle beholde barna(bastardene) de hadde fått med de fremmede kvinnene i Ezra 10. De måtte også sendes bort.
Anonym
#6. Postet 03.10.2021 av Anonym
Det bibelen snakker om er troende vs ikke troende.
Jeg kan ikke se at rase er noe tema.
Nok om det.
Anonym
#7. Postet 03.10.2021 av Anonym
Begynn med én. Full stop.
Anonym
#8. Postet 04.10.2021 av Anonym
Jeg tror ikke vi skal gjøre det vanskeligere enn det er ;-). Bibelen gir oss ikke noen oppskrift på hvordan vi skal finne ei kone. Det må vi fikse selv, men vi kan selvsagt be Gud og Den Hellige Ånd om veiledning. Ingenting galt med det og jeg tror at Gud kan lede oss i riktig retning.

Når det er sagt, så tror jeg at svaret er:

Kvinnen som skal bli din/min kone, er der ute et sted. Hun kan være i Norge, Skandinavia eller et annet sted i verden. De fleste av oss her inne ønsker å finne ei som deler vår tro. Da kan det være lurt å engasjere seg i en kirke eller kristen organisasjon. Være sosial og snakke med folk. Eller man kan være aktiv her på Kristendate eller andre datingsider, sende/svare på meldinger, treffes over en kaffekopp på kafe, gå en tur osv. Vi må faktisk våge å bli kjent med nye kvinner.

Noen av oss har sikkert også kvinnelige venner som vi ikke har tenkt på som konemateriale, men det kan hende at kona er nærmere enn vi tror ;-).

Jeg tror ikke at vi finner kona ved å be om at Gud skal peke henne ut for oss. Om det kom en kvinne bort til meg å sa at Gud har sagt at vi skal gifte oss, så hadde jeg blitt veldig skeptisk. Jeg tenker at om Gud hadde sagt det, så hadde han nok sagt det til oss begge og ikke kun den ene av oss. Kona kommer heller ikke på døra. Vi må ut å finne henne. Vi må date og kanskje til og med date flere kvinner før vi finner den vi leter etter.

Siden vi er her har vi ikke funnet henne. Ønsker derfor alle menn lykke til i jakten på kjærligheten.
Anonym
#9. Postet 04.10.2021 av Anonym
Da ville jeg nok heller satsa på russiske eller øst-europeiske kvinner av nogenlunde samme rase og kultur. Raseblanding er fordømt opp og ned og i mente i Guds Ord fra perm til perm. Selv en 10-åring som leser Bibelen fra perm til perm ser det veldig tydelig. Interessant å merke seg at Gud ikke engang godttok at jødene skulle beholde barna(bastardene) de hadde fått med de fremmede kvinnene i Ezra 10. De måtte også sendes bort.
Hvor i all verden har du det ifra? I det Gamle Testamentet står det noe om at jøde skulle gifte seg med jøde, men etter Jesu død og oppstandelse er vi i en ny pakt. Så, jeg ser ikke helt hvordan du kan si at Gud fordømmer raseblanding.
Anonym
#10. Postet 04.10.2021 av Anonym
Det bibelen snakker om er troende vs ikke troende.
Jeg kan ikke se at rase er noe tema.
Nok om det.
Jødene hadde regler for det meste og har vel det fortsatt. Vi er ikke jøder. Bibelen omtaler ikke-jøder som hedninger.

Når det gjelder troende/ikke troende, så er det ikke nok kristne menn og kvinner på jorda til at det finnes en til hver. Derfor må noen av oss velge en/ei som ikke deler vår tro, om vi ikke skal leve resten av livet som singel. Bibelen anbefaler at vi finner oss en livsledsager som deler tro og verdier, men den pålegger oss ikke.
naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16