Øystein-Skum93 sier: Gud og Jesus må og skal bevare, trøste, styrke og hjelpe dere rikelig. Om noen kvinner vil skrive å bli kjent så er du hjertelig velkommen til det.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

HÅKON L
Opprettet 19.09.2021 av HÅKON L, mann, 27 år, Østfold.
Talenter + Gud
Vi har alle fått noen talenter hver, det kan ta lang tid å oppdage dem, det kan være ukonfortabelt å bruke dem, det kan føles betydningsløst, men vi skal tenke på at Gud oppfordrer oss til å bruke talentene våre, i lignelsen om talentene kan du lese i matteus kap 25 vers 16-30. Der kommer det frem i vers 21 Bra du gode og tro tjener! du har vært tro i lite, jeg vil sette deg over mye. Et talent kan være å blunke fort, kan være å smile i rett tid, kan være kokelere mat, spille videospill, lese bøker, være fysisk aktiv osv. Plutselig en dag trengs talentet ditt til å fremme Guds sak, det at du da har vært tro i lite, kan føre til at du kan være tro i stort.

vi er grener på vintreet, hver med sin oppgave

Joh: 15:5-8
Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i meg og jeg i ham, han bærer mye frukt, men uten meg kan dere intet gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en gren og visner. Og grenene samles sammen og kastes på ilden, og de brenner. Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. Når dere bærer mye frukt, blir min Far forherliget, og da er dere mine disipler.

How Can We Use Our Talents for God? (4:56min)

https://www.youtube.com/watch?v=N2QoY8BXNkg

Svar på innlegg

Inia
#1. Postet 20.09.2021 av Inia
Kjempefint og tankevekkende.
Så bra og kunne bruke talentet for Evangeliet og ikke kaste det bort i verden når det som du skriver her, en dag kan fremme Evangeliet istedenfor.
Men, som det blir sagt kan det også ta tid og bli det bevisst og forstå at det som er nedlagt i oss virkelig er et talent fra Gud som du kan gi videre til glede til sin neste, denne gaven. En sang, et maleri kan si veldig mye. Et vitnesbyrd i seg selv. Og som du også sier en vennlig hilsen, tålmodighet, dra i samme spann, gå den ekstra milen, ja det er så mange ting som kan være et vitnesbyrd.



Øystein-Skum93 sier: Gud og Jesus må og skal bevare, trøste, styrke og hjelpe dere rikelig. Om noen kvinner vil skrive å bli kjent så er du hjertelig velkommen til det.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16