Forum > Religion og tro > Debatt

Andor
Opprettet 11.09.2021 av Andor, mann, 59 år, Akershus.
Kan ånden bli frelst i Dødsriket på Herrens dag ?
Hva sier Bibelen om dette?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 11.09.2021 av Anonym
Nope... Ikke ut av hva Bibelen sier i dag, men det er lov å håpe
Andor
#2. Postet 11.09.2021 av Andor
Hva står det i 1 Korinter 5 da?
Blodskam og hor
5Rett ut sagt: En hører om hor blant dere, og det i en form som ikke engang hedningene tåler, nemlig at en mann lever med sin fars kone. 2 Og likevel er dere stolte! Dere burde ha kjent sorg og vist bort fra dere den som har gjort dette. 3 For jeg, som er fysisk fraværende, men nærværende i ånden, har alt felt min dom over den som har gjort dette, som om jeg selv var til stede. 4 Når dere samles i vår Herre Jesu navn, når jeg er til stede i ånden og vår Herre Jesu kraft er med oss, 5 da skal dette mennesket overgis til Satan slik at kroppen hans blir ødelagt, men ånden kan bli frelst på Herrens dag
Anonym
#3. Postet 11.09.2021 av Anonym
Håper du har rett, for jeg ønsker det selv for de som allerede har falt på feil side .
Anonym
#4. Postet 11.09.2021 av Anonym
1 Kor. 5
Det betyr at selv om man blir støtt ut av fellesskapet kan man omvende seg og bli frelst. Alt på denne siden av døden.
Er nok mange som ifølge bibelen (bl.a hor) skulle vært støtt ut, men som ikke blir det...bruden må rense seg....
Anonym
#5. Postet 11.09.2021 av Anonym
Hva står det i 1 Korinter 5 da?
Blodskam og hor
5Rett ut sagt: En hører om hor blant dere, og det i en form som ikke engang hedningene tåler, nemlig at en mann lever med sin fars kone. 2 Og likevel er dere stolte! Dere burde ha kjent sorg og vist bort fra dere den som har gjort dette. 3 For jeg, som er fysisk fraværende, men nærværende i ånden, har alt felt min dom over den som har gjort dette, som om jeg selv var til stede. 4 Når dere samles i vår Herre Jesu navn, når jeg er til stede i ånden og vår Herre Jesu kraft er med oss, 5 da skal dette mennesket overgis til Satan slik at kroppen hans blir ødelagt, men ånden kan bli frelst på Herrens dag
Det er flere oversettelser. En sier at han ble overgitt til Satan til kjødets ødeleggelse. Kjødet kan bety syndenatur. Da ble han i så fall overlatt til Satan, for at synden i han skulle knekkes - den gang - for at han senere skulle frelses for evigheten.
Andor
#6. Postet 11.09.2021 av Andor
1 Kor. 5
Det betyr at selv om man blir støtt ut av fellesskapet kan man omvende seg og bli frelst. Alt på denne siden av døden.
Er nok mange som ifølge bibelen skulle vært støtt ut, men som ikke blir det...bruden må rense seg....

Det kan diskuteres slik det står,jeg er ikke sikker her,bare så det er sakt.
Anonym
#7. Postet 11.09.2021 av Anonym
Interessant å snakke om. Bra tråd.
Andor
#8. Postet 11.09.2021 av Andor
Men det står ingen steder i Bibelen at ånden går til helvete,bare kroppen og sjelen.Det står svært lite om ånden,bare at den går tilbake til Gud.
Anonym
#9. Postet 11.09.2021 av Anonym
Men det står ingen steder i Bibelen at ånden går til helvete,bare kroppen og sjelen.Det står svært lite om ånden,bare at den går tilbake til Gud.
Alle de som ikke følger Gud's ord går til helvete dessverre, det repeteres vel ofte i Bibelen.
Anonym
#10. Postet 11.09.2021 av Anonym
Det står ånd i verset, men det må her bety sjelens frelse.
annonseRadio 3:16