Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 03.09.2021 av Anonym.
Erfaringer med Covid19-vaksinering.
Her er en relativt ny (og svært voksende) side på facebook der folk deler sine erfaringer fra disse injeksjonene i Norge:
Erfaringer med Covid 19 vaksinering - Norge | Facebook (Har vokst med ca. 1000 medlemmer bare det siste døgnet)

Rimelig skremmende hva folk har opplevd. Flere forteller også om rimelig friske foreldre som døde kort tid etter skuddene og selv legene sa det uten tvil var p.g.a vaksinene.

Her er noe en lege jeg kjenner littegrann skrev for noen dager siden: "Jeg opplever et gryende blodbad på kontoret, hvor alt fra rheumatisme, helvetesild, hjerteproblemer, ulcerøs colitt osv dukker opp omtrent daglig. Det er faktisk helt spektakulært med negativt fortegn. De hematoligiske symptomene ser ut til å dukke opp ca 4 uker etter vaksinasjon, og de immunologiske ca 4 måneder. Dette blir en tøff høst vil jeg tro for dette klaffer godt med at vaksinen har satt seg hos mange."

Personlig vet jeg om flere i området her også som plutselig og mystisk har dødd av bl.a hjertestans og lungebetennelse nå i juli og august. De var vaksinert og de hadde omtrent aldri vært sjuke i hele sitt liv. Kan selvsagt ikke bevise at dette var en direkte konsekvens av vaksinen, men det er nærliggende å tro. Man vet jo fra studier tilbake i 2015 at spikeproteinene vandrer rundt i kroppen til ulike organer. De blir ikke på stikkstedet. Og dette spikeproteinet er jo den desidert farligste delen av viruset.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.09.2021 av Anonym
Her er et av de siste innleggene:

Min manns datter fikk vaksine( moderna mener jeg det var) ganske tidlig( helsearbeider)
Hun er i slutten av 20 a°rene. Hun var veldig FOR a° ta den.
Jeg satt og snakket med henne pa° skype samme dagen hun hadde fa°tt den og plutselig fikk hun spasmer i armen og mistet kontrollen over bevegelsene sine.
Det var temmelig voldsomt.
Senere falt hun i gulvet, mistet bevisstheten og fortsatte med kramper.
Hun har ikke kunnet jobbe eller kjøre bil. Hun kunne ikke ta seg av datteren. Hun kunne ikke engang ga° ut av huset i begynnelsen fordi hun kunne falle om na°r som helst.
Jeg er 58 a°r, kronisk syk og uvaksinert. Jeg fikk cov tidlig i 2020. Var sengeliggende et par dager, hostet i rundt 3 uker men var aldri hos lege. Det var litt som annen influensa.
Anonym
#2. Postet 03.09.2021 av Anonym
Hvis noen føler de har fått bivirkninger av en av vaksinene så er det bare å melde inn til Legemiddelverket. Helsepersonell er pliktig til å melde inn når det er mistanke.

å slenge dritt på en Facebook-side er lite hensiktigsmessig, hvem som helst kan legge ut løgner der. Ellers ønsker jeg god bedring til de som har blitt syke, enten det er vaksinen eller noe helt annet.
Anonym
#3. Postet 03.09.2021 av Anonym
*noterer* Å fortelle historien sin, hva en selv har opplevd, er visst å slenge dritt... Hilsen generasjon nedsnødd og intolerant i toleransens navn. Sånn. Da var det registrert.

Bra innlegg, LS82. Det er så viktig at folk får fortelle hva de har opplevd og bli hørt. Dessverre tviler jeg på at den gruppa overlever lenge på fixbook.
Anonym
#4. Postet 03.09.2021 av Anonym
Og nok en gang ser at vi And we know velger bevisst å overse poenget mitt.

Poenget mitt er følgende, slike grupper har lite troverdighet. Det hadde vært null problem for meg og alliere meg med venner for å bombardere gruppen med at vi har fått de og de symptomene. Det blir bare masse påstander, og folk flest har ikke de medisinske forutsetningene for å bedømme om bivirkninger er tilfeldigheter eller en kosenkvens av vaksinen.

kan gjenta meg selv til det kjedsommelige. Har en symptomer etter hvilken som helst vaksine, ta kontakt med legen din eller Legemiddelverket slik at de kan ta en vurdering av saken. Hvem vet, kanskje du får erstatning hvis bivirkningene er store. Og ja, jeg mener at å slenge ut masse påstander om vaksiner er å slenge dritt. Gjør ting på en ordentlig måte.
Andor
#5. Postet 03.09.2021 av Andor
Her kan alle lese rapporterte bivirkninger. Og igjen forholde mellom bivirkninger og beskyttelse er så stor at det er stor gevinst og vaksinere befolkningen.Fatter ikke at dette skal være vanskelig og forstå. Ta en titt på hvilket helvete India gikk i gjennom.Dere vaksinemotstandere må leve i en drømmeverden.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner
Anonym
#6. Postet 03.09.2021 av Anonym
Ja, det er noen som ikke vil forstyrres av annet enn det våre løgnbasert massemedier spyr ut. Husk at massemedia har feil i praktisk talt alle tilfeller da. Hvis man ikke har innsett det enda så stiller jeg store spørsmål ved både det ene og det andre ved det mennesket.
Ellers så gikk jo som kjent hele verden fortapt i Noahs dager, unntatt Noah og hans familie. Samme med Sodoma, Gomorrah, Adma, Sebojim og den siste ikke-navntgitte byen rundt Sodoma i Lots dager. Kun Lot var rettferdig. Flertallsmeningen er dessverre som regel veldig feil. Det store flertallet ville til og med ha en morder løslatt(Barabbas) istedet for Jesus Kristus(til tross for alle de miraklene og gode gjerningene han hadde gjort). + et hav av andre eksempler i både Skriften og historien forøvrig.

De jeg har snakket med som har tatt vaksinen har hovedsakelig argumentert med at det er så "sinnsykt" farlig med Covid og folk blir så fælt syke av det og at de gjerne vil fortsette å reise. For det første: overlevelsesraten for dette viruset er ekstremt høy. Det er ikke nevneverdig høyere enn en vanlig influensa.I beste fall en hard influensa. Dessuten er ikke akkurat frykt en god grunn for å gjøre noen ting. Folk som lever i frykt finner seg stort sett i både det ene og det andre av tullete ting. Når det gjelder reising så vil jeg nesten si at det er enda dummere. Hvis man tar en slik eksperimentell injeksjon(er) for å kunne reise utenlands så må jo utenlandsreise ha blitt en slags avgud for det mennesket.. For min del har jeg ikke noe problem med å la være å reise utenlands. Det er noe jeg syns jeg har gjort nok av allerede.(mye i ungdommen). Det er ikke noe spesielt mye mer å se i andre land. Norge har dessuten en av de fineste naturene i verden så her er det bare å sette seg på sykkelen,bilen, båten eller toget:) Eller ta en spaserstur i skogen for den saks skyld(Guds store katedral).
Anonym
#7. Postet 03.09.2021 av Anonym
Neida, her kan en ikke være personlig å fortelle sin historie, uten å bli kritisert.
trist lesing og ingen aksept for andre meninger.
Anonym
#8. Postet 03.09.2021 av Anonym
Det er ekstremt alvorlige beskyldninger du kommer med her LS82, tenker på det om massemedia. Er det document og resett som har fortalt deg det? Jeg sier ikke at mediene alltid har rett, men de har mye større troverdighet enn diverse nettsteder som dere kommer med.

når det gjelder dekningen av korona så har de dekket pressekonferansene til myndighetene slik at vi får informasjon, de har hatt uttalelser fra smittvernseksperter. De har fortalt om folk som har lett sykdomsbilde pga korona, de har fortalt om de som har hatt vanskelig sykdomsbilde. De har kommet med statistikk. At du føler de tar feil er ikke det samme som at de lyver. Det er bare å ta kontakt med journalistene du er uenig med, men jeg vil jo anbefale deg å argumentere saklig med de og ikke kalle de tullinger.

påstanden din om korona er like farlig som influensa viser bare at du ikke har forstått alvoret. Grunnen til smittvernstiltakene og vaksineringen var å forhindre død og alvorlig sykdom hos de mest sårbare. I tillegg til å unngå overbelastning på helsevesenet siden ingen var immune når viruset kom. Du må huske det at influensa er de fleste immun for, mener å huske at vi får det ca hvert 10 år. I tillegg kan jeg informere om at finnes forskere og leger som mener det er 3 til 4 ganger så farlig. Husk hvordan de døde som fluer på sykehjemmene før vaksineringen.

kommentaren din om reising var direkte usmakelig. Det at du trives med å være i Norge, er ikke det samme som at alle må være lik deg. For noen er reising en livsstil, de har gjerne har valgt bort unger eller andre ting for å reise. Da forstår jeg godt at de er opptatt av å vaksinere seg. Husk også at det er mange som har godt av å være i varmen deler av vinteren, jeg er en av de.

ellers kan jeg opplyse deg og andre vaksineskeptikere at det er ikke slik at vi som valgte vaksinering ikke tenkte selv. Jeg har ivertfall brukt tid i bønn med Gud før vaksineringen, jeg leste meg opp på argumentasjonen til begge sider. Og jeg kan si at det var forskning.no, sykepleien.no, dagensmedisin, who og fhi som fikk meg til å ta vaksinen, ikke nrk eller tv2 (så ikke døm massemedia)
Anonym
#9. Postet 03.09.2021 av Anonym
Neida, her kan en ikke være personlig å fortelle sin historie, uten å bli kritisert.
trist lesing og ingen aksept for andre meninger.
problemet er ikke at folk forteller sin egen historie, men de har ikke den medisinske bakgrunnen til å si om bivirkningene skyldes vaksinen eller ei. I tillegg blir slike sider ensidige. La oss si at 8 av 10 som tar vaksinen ikke får bivirkninger, men 2 av 10 får det. Hvem tror du melder seg inn på en slik Facebook-side. Jo, nettopp de som får bivirkninger og da blir det skeivt bilde. De som har tatt vaksinen uten bivirkninger har gått videre i livet.

det blir akkurat som hvis du hadde laget en Facebook-side om NAV. De som er fornøyd har lite å fortelle, men gjett om det hadde blitt mye skriverier fra de som har dårlig erfaring.

nei, fortell heller historien til fastlegen din eller Legemiddelverket. Får du ikke medhold der finnes det dyktige advokater
Anonym
#10. Postet 03.09.2021 av Anonym
Og nok en gang ser at vi And we know velger bevisst å overse poenget mitt.

Og her ser vi nok en gang at Karmøy vet hva andre tenker og deres intensjoner.

Poenget mitt er følgende, slike grupper har lite troverdighet.

Fordi de sier noe annet enn narrativet du har kjøpt?

Det hadde vært null problem for meg og alliere meg med venner for å bombardere gruppen med at vi har fått de og de symptomene.

Hvorfor i all verden skulle voksne mennesker gjøre det på tull?

Det blir bare masse påstander, og folk flest har ikke de medisinske forutsetningene for å bedømme om bivirkninger er tilfeldigheter eller en kosenkvens av vaksinen.

Vet ikke folk hva de selv opplever i sin egen kropp? Arrogansen er på topp.

kan gjenta meg selv til det kjedsommelige.

Du må gjerne la vær.

Har en symptomer etter hvilken som helst vaksine, ta kontakt med legen din eller Legemiddelverket slik at de kan ta en vurdering av saken.

Hva har du med det å gjøre? Kan ikke folk få ytre seg om hva de vil - sine egne erfaringer? Hva er dette for slags overstyring av hva andre folk kan og ikke kan?

Hvem vet, kanskje du får erstatning hvis bivirkningene er store.

Hva hvis folk heller burde ha helse enn penger? Hva hvis folk føler ansvar for å si fra, så andre kan skånes. Du kan gjøre hva du vil, men du har ikke noe med å diktere hva andre gjør utfra deres egne erfaringer.

Og ja, jeg mener at å slenge ut masse påstander om vaksiner er å slenge dritt. Gjør ting på en ordentlig måte.

Å ha andre erfaringer enn deg og fortelle om det er ikke å slenge dritt, men å fortelle hva folk selv har opplevd. Du er ingen blue print på hva som er riktig måte å fortelle om sine egne erfaringer.
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16