Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 27.08.2021 av Anonym.
Hvordan bor dere?
ja, hvordan er bosituasjonen til medlemmene her inne?

Jeg bor i leilighet. Trives veldig godt, men kommer nok til å kjøpe noe større på sikt enten jeg forblir alene eller finner kjærligheten. Jeg er ikke handyman, og med begrenset energi så er det optimalt for meg. Eneste fordelen med enebolig slik jeg ser det er at enn kan bråke så mye enn vil og ta alle avgjørelser selv.

har turterreng i nærheten, nærbutikk, ett kjøpesenter i gang/sykkelavstand. Buss i nærheten som går noen ganger i timen, bortsett fra søndagen.

Svar på innlegg

Tangen
#1. Postet 27.08.2021 av Tangen
I ett av husa som vises i videoen bor jeg, men jeg sier ikke hvilket. Deilig, fredelig og veldig landlig

https://www.youtube.com/watch?v=YKVgGdJC4lk
Anonym
#2. Postet 27.08.2021 av Anonym
ja, hvordan er bosituasjonen til medlemmene her inne?
Bor selv i eget hus med 2 leiligheter, kanskje litt for stort for meg selv, så jeg håper jeg finner meg en frue med tiden, Har selv måttet være en handyman selv om jeg ikke er det da for å fikse til alt fra start til i dag, og mye gjenstår fortsatt, hehe...

Men her er det nok av skog og turer å ta, er vel en mening med at jeg sier at jeg aldri vil flytte til en by med konstant bråk, elsker stillhet... eller min lyd/musikk for å si det slik, hehe... Men må dessverre dra 4 km til nærmeste butikk da, men vi er nærme storbyen Trondheim da, for busser går det nok av ;)

Men jeg har sluttet med å lete etter en frue her i dag som sagt, ellers så har jeg fortsatt visst bilde og informasjon av meg i dag som jeg gjorde før, mye grunnet at jeg har lært at hun vil komme automatisk til meg, så lenge du følger Gud's ord.

1. Du må slutte å lete etter andre for å elske deg, og i stedet elske deg selv først
2. Slutt å bruke maske, vær deg selv
3. Slutt å forvente at noen skal være noe du ikke kan gi tilbake til
4. Slutt å gjemme deg.
5. Slutt å holde på komfortable vaner.
Anonym
#3. Postet 28.08.2021 av Anonym
Kjekt å høre hvordan dere bor, det har sine fordeler med å bo landlig til.
Inia
#4. Postet 28.08.2021 av Inia
Jeg bor i byen. Likevel har jeg en fantastisk vinkling mot månelyset på kvelden.
Jeg ser en enorm vakker gul måne langs tretoppene som virker være veldig nær. Et flottere vitnesbyrd om Skaperverket kan en ikke få, foruten Bibelen selv og Guds Ord på denne jord.
Det hele ser ut som et vakkert maleri.
Her flyr det også mange fugleflokker forbi vinduet.
Men de ca. 20.000 sparkesyklene i byen og rundt er blitt et stort problem. Det er ikke lenger greit og være fotgjenger. Når vi var små lærte vi på de første klassetrinnene og se til høyre og venstre for bilene.
I dag må en gjøre mere enn å se til høyre og venstre for sparkesyklene.
De kommer foran og bak og på siden i stor fart. Mange ulykker med disse, selv små barn har blitt påkjørt.
Hele tiden må en være observant for syklene, det er synd for å gå en spasertur på fortauet skulle ikke føre med seg stress. Dere som bor på landet har det sikkert veldig fint, mye fin vakker natur nesten på alle plasser på landet i landet. Selskap har en også av de ville dyrene, så ensom trenger en ikke være.
Det er beroligende for sjelen og høre fuglesangen en solrik sommerdag, mens katten leker i gresset og grønnsakshagen skyter friske skudd. Med en geit eller sau på beite er det virkelig idyll.




Svegul
#5. Postet 28.08.2021 av Svegul
Eg bur i eit rekkehus med sju leiligheter. Bur i A som er på enden av huset som er veldig godt lydisolert. Alle leilighetane er utleigeleiligheter. Alle dei seks andre naboane er hyggelege, og vi kan slå av ein prat når vi møtes. Det er eg takknemleg for. Eigaren er veldig grei og hjelpsom. Han er far til ein idrettsutøvar som sikkert nokon av dere huskar. Sonen var på landslaget og har deltatt i internasjonale mesterskap.

Eg var veldig bevisst på å kjøpe min eigen bustad, men ville vente til eg hadde gifta meg så vi kunne gjera det i lag. Var sikker på at Gud hadde talt om det, så eg venta. No er det kanskje for seint. Nokon eg kjenner trur det er Guds vilje at eg skal vera åleine, og at eg bomma. Hadde eg visst dette, hadde eg kjøpt for lenge sidan.
Inia
#6. Postet 28.08.2021 av Inia
Flotte 5 punkter kenny viser til her.
Litt usikker på punkt 4. Slutt og gjemme deg.
Tolker det som du mener vi må gå litt mere ut i verden, og ikke sitte for mye inne i leiligheten og vente på kjærligheten skal komme.

Er enig i alt det andre du skriver. Men, jeg har fortsatt oppe en profil.
Man kan også gå i tro i livet.
Anonym
#7. Postet 28.08.2021 av Anonym
Det gleder meg at du koser deg med slik du har det Inia, sparkesykkel er kanskje noe for de yngre enn oss. Men jeg er helt enig med deg at de utgjør en trafikkfare.

ellers er det trist å høre at noen får servert at det er meningen at de skal være alene. Jeg tror alltid det finnes håp, kjærligheten kan komme i både 70,80 og 90 årene. Når det gjelder å kjøpe noe eget så ville jeg forhørt meg med kommunen om de kan hjelpe, hvis enn ikke får lån i vanlig bank.
Anonym
#8. Postet 28.08.2021 av Anonym
Ikke under en stein ;)
Inia
#9. Postet 28.08.2021 av Inia
Boligprisene er veldig høye nå og vanskelig for den vanlige mann i gata med middels inntekt uten oppsparte midler.
Har man muligheten til å bo på landet og ikke er avhengig av jobb, butikker og off.kommunikasjon kan det kanskje være en mulighet, da det er mulig å finne et godt kjøp på slike plasser.
Bare være sikker på at kjøpet er trygt og godt, selv om huset kan være gammelt.
Jeg har selv en periode bodd på landet, det er et godt liv og leve i pakt med naturen selv om huset ikke skulle ha en moderne standard å se til.
Adam og Eva ble satt i en vakker hage, et naturlig element tilpasset den menneskelige natur og der dyr og mennesker lever i glede og harmoni side om side.




Anonym
#10. Postet 28.08.2021 av Anonym
Litt usikker på punkt 4. Slutt og gjemme deg.
Tolker det som du mener vi må gå litt mere ut i verden, og ikke sitte for mye inne i leiligheten og vente på kjærligheten skal komme.
Nettopp, man kommer ikke langt hvis man kun sitter foran en skjerm hjemme, men kom deg ut og utfør Gud's arbeid, og Han vil føre deg til den utvalgte hvis du følger Hans ord
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16