Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 03.08.2021 av Anonym.
Er du klar for å bli 100 år?
NRK har en gladsak i dag om at antall 100 åringer har doblet seg de siste 10 årene.

Det er en av mine store drømmer her på jorden, å passere 100 år. Jeg har lyst til å reise, lese bøker, gå tur, synge så surt som jeg bare kan og være aktiv i menighet. Livet er så herlig, jeg har lyst til å leve så lenge som mulig med forbehold om at jeg ikke blir pleietrengende. Det finnes faktisk aldringseksperter som mener at vi i nærmeste fremtid kommer til å bli mellom 120 og 150 år.

https://www.nrk.no/nordland/antall-100-aringer-har-doblet-seg-pa-10-ar_-leirfjord-kommune-topper-statistikken-1.15594670

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet 03.08.2021 av Andor
NRK har en gladsak i dag om at antall 100 åringer har doblet seg de siste 10 årene.

Det er en av mine store drømmer her på jorden, å passere 100 år. Jeg har lyst til å reise, lese bøker, gå tur, synge så surt som jeg bare kan og være aktiv i menighet. Livet er så herlig, jeg har lyst til å leve så lenge som mulig med forbehold om at jeg ikke blir pleietrengende. Det finnes faktisk aldringseksperter som mener at vi i nærmeste fremtid kommer til å bli mellom 120 og 150 år.

https://www.nrk.no/nordland/antall-100-aringer-har-doblet-seg-pa-10-ar_-leirfjord-kommune-topper-statistikken-1.15594670
Helt klart ja,det er mye og hente ved og spise sundt og holde seg i form. Og jeg tror at det kommer med tiden kur for og leve lengre. Tar gledlig 1000 år om det var mulig jeg da.

https://www.aftenposten.no/viten/i/Wvl52/har-funnet-foryngelsesgen
August afternoon
#2. Postet 03.08.2021 av August afternoon
En flott artikkel det der og deler de samme tankene om å mulig bli 100 år.
det forskes en god del på dette med aldring og på hva som skjerhttps://veientilhelse.no/hva-telomerer-er-kromosomer-aldring-og-sykdom/.

Det som gjør at det er sunt å ta et glass vin ligger i vindruene i hovedsak i skallet og
rett under.
det er noe som heter Resveratrol som bringer det sunne fram..er godt i mot mye og er en kraftig antioksidant.
Anonym
#3. Postet 04.08.2021 av Anonym
En får legge seg oppi Medbed-en så blir du sikkert 100 år flere ganger..Men det er kun for uvaksinerte vist.Funker ikke om Genene har blitt tuklet med..

Trump er veldig for dette her og denne teknologien er noe som nå kommer til hele verden. Eliten har hatt den i 80år....så den er ikke akurat noe for de troende tror jeg da.

Det høres flott ut,men leser man om den så leker man Gud med denne maskinen...den renser gener,endrer gener, reiser i tid, de kan flytte din sjel til en annen kropp, i tilegg til å gjøre operasjoner,ta mr skanning og optimalisering av kroppen.Den bruker også gul og svart substans kalles her medisinsk gel, som man og finner i dagens c-injeksjon. Som er kunstig substans,nanoteknologi som reagerer på EMF.Magnetisk...og man finner det i stikket, også etterhvert i hele kroppen. Derfor kan man henge nøkkler på pannen.Tror ikke Trump vet hva dette er for noe....eller gjør han det?

https://www.cosmicnews.org/2020/09/22/med-beds-tech-healing-technology-of-the-ssp-james-rink-and-mike-emery/

Ja i denne kan man altså bli 100år tre ganger om man vil det, og det forventes å komme innen året er omme.
Hans1
#4. Postet 04.08.2021 av Hans1
Ja det hadde jo vært kult å blitt 150 år.
Hva skulle pensjonsalderen da vært tro?
130 år? Tror ikke jeg hadde holdt ut som tømrer så lenge.

Eller 70år, da hadde vi hatt 80 år som pensjonister, og si vi begynte arbeidskarrieren da vi var 20, så er vi yrkesaktive 1/3 av livet. Tror statskassen hadde blitt fort tom da XD
Anonym
#5. Postet 04.08.2021 av Anonym
100-150 år????

For de som går gjennom livet uten å ha fått seg en dame må jo det være en lidelse! For dem må det i tilfelle være mye bedre å komme tidlig på et omsorgsenter...der er jo flusst med damer som varter deg opp daglig, og en ny hver dag! Norske og utenlandske! Slipper å velge selv også, ingen spørsmål om profil, match, utseende og felles interesser!
DA kan de jo håpe på de får leve til de er minst hundre, eller mer! Vi må jo kunne være litt empatiske også!

Er man gift og oppgående, men ikke går så godt sammen, så spørs det om man kanskje skulle ønske å ikke bli så gammel?

Det beste min bestefar visste var å få kaffe servert med kopp og tefat, og sukkerbiter til. Han slo kaffien over på tefatet så den fikk avkjøle seg litt, så slurpet han høylydt i seg kaffien fra tefatet med hele barten ned i, så et par sukkerbiter med en ny slurp kaffi med et velbehagelig sukk på utpust..."Detta va godt!" Ha ha...det festet seg for livet i et lite guttesinn. Små gleder er også gleder. Det er bare om å gjøre å nyte dem mens man kan!

Alt har to sider, sa kjerringa, hun serverte nybakte brødskiver med smør og sirup på begge sider!
Tangen
#6. Postet 04.08.2021 av Tangen
Jeg har ikke noe ønske om å bli 100 år under de rådende omstendighetene, for denne verden slik den er nå er jo faktisk en "jammerdal" på mange måter selv om vi som bor i Norge er blant verdens mest priviligerte. Et nåtidens menneske på 100 år er en svært skrøpelig skapning. Jeg er blant dem som tror at mennesket var i bedre form for mange tusen år siden av ulike årsaker. Ta Jakob (Israel) f.eks som levde for nesten 4000 år siden, han var hele 60 år da han endelig fikk sin Rakel. Han beskrives i Bibelen som svært sterk da han var i brytekamp med selveste Gud som hadde steget ned, og sistnevnte var imponert over hans standhaftighet. Enda levde han i mange år etterpå og fikk minst tolv sønner og ei datter.

Men skje det som skjer. Våre dager er allerede talte i det legemet vi nå er i. Angående trådstarters opplysning om at "aldringseksperter" mener vi snart blir 120-150 år vil jeg heller forholde meg til Bibelen. Profeten Jesaja sier i kap. 65 vers 20 at "der skal det ikke lenger finnes spedbarn som bare blir noen dager gamle, eller gamle som ikke når sine dagers fulle mål. Ung er den som dør hundre år gammel, den som ikke blir hundre må være forbannet".

Men dette gjelder neste tidsalder, neste epoke for menneskeheten som bare er å glede seg til.
Inia
#7. Postet 04.08.2021 av Inia
-og liksom det er menneskets lodd en gang og dø, og deretter dom- Hebreerne 9-27.
Forteller meg at det ikke er meningen vi skal prøve å bli udødelige for egen maskin.

At kunnskapen skal bli stor i den siste tid kan ha med slike ting og gjøre.
Vet ikke om dette bare er på film, men har der sett mennesker blir frosset ned for deretter bli tint opp igjen når teknologien er istand til å gi et menneske et lengere liv.
Dette blir helt feil. Det er bedere å søke de himmelske skatter mens vi lever nå, for deretter ha et håp om evig liv i all evighet. 100 år er som et pust i sivet uansett.
Våre dager er talte, liksom håret på hodene våre er talte.
Damen på pleiehjemmet som sa-alle disse dagene som kom og gikk, ikke viste jeg at de var selve livet. Og hun var nok gammel.
Andor
#8. Postet 04.08.2021 av Andor
Jeg har ikke noe ønske om å bli 100 år under de rådende omstendighetene, for denne verden slik den er nå er jo faktisk en "jammerdal" på mange måter selv om vi som bor i Norge er blant verdens mest priviligerte. Et nåtidens menneske på 100 år er en svært skrøpelig skapning. Jeg er blant dem som tror at mennesket var i bedre form for mange tusen år siden av ulike årsaker. Ta Jakob (Israel) f.eks som levde for nesten 4000 år siden, han var hele 60 år da han endelig fikk sin Rakel. Han beskrives i Bibelen som svært sterk da han var i brytekamp med selveste Gud som hadde steget ned, og sistnevnte var imponert over hans standhaftighet. Enda levde han i mange år etterpå og fikk minst tolv sønner og ei datter.

Men skje det som skjer. Våre dager er allerede talte i det legemet vi nå er i. Angående trådstarters opplysning om at "aldringseksperter" mener vi snart blir 120-150 år vil jeg heller forholde meg til Bibelen. Profeten Jesaja sier i kap. 65 vers 20 at "der skal det ikke lenger finnes spedbarn som bare blir noen dager gamle, eller gamle som ikke når sine dagers fulle mål. Ung er den som dør hundre år gammel, den som ikke blir hundre må være forbannet".

Men dette gjelder neste tidsalder, neste epoke for menneskeheten som bare er å glede seg til.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Når jeg tenker meg om så står det vel også i Bibelen at ingen kan leve lengre en den tilmåte tiden hver menneske har fått her på jorden.Mulig det er en anne ordlyd men er det noen flere som har lest dette el har skrift vers?
Andor
#9. Postet 04.08.2021 av Andor
Matteus 6.27. Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde?
Tangen
#10. Postet 04.08.2021 av Tangen
Lukas 12 (utdrag fra lignelsen om den rike bonden).

25 Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en alen til sin livslengde? 26 Når dere ikke engang makter så lite, hvorfor da bekymre seg for alt det andre? 27 Se på liljene, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke, men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. 28 Når Gud kler gresset så fint, det som gror på bakken i dag og kastes i ovnen i morgen, hvor mye mer skal han ikke da kle dere – dere lite troende!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16