"Så skal da Herrens ord bli dem bud på bud, regel på regel, litt her, litt der, så skal de gå og falle baklengs og bli knust og fanget." Jes. 28, 13
"Hvis dere elsker Meg, så hold Mine bud." - Joh 14:15
"Hvis dere holder Mine bud, blir dere i Min kjærlighet, på samme måte som Jeg har holdt Min Fars bud og blir i Hans kjærlighet." - John 15:10
"Og dragen ble rasende på kvinnen, og han gikk for å føre krig mot de andre av hennes slekt, dem som holder Guds bud og har Jesu Kristi vitnesbyrd." - Johannes Åpenbaring 12:17
"For dette er Guds kjærlighet, at vi holder Hans bud. Og Hans bud er ikke tunge å bære." 1. John 5:3
"Her er de helliges tålmodighet. Her er de som holder fast på Guds bud og troen på Jesus."
- Johannes Åpenbaring 14:12
"Den som har Mine bud og holder dem, han er den som elsker Meg. Og den som elsker Meg, skal bli elsket av Min Far, og Jeg skal elske ham og åpenbare Meg for ham." - John 14:21
"Omskjærelse er ingenting, og mangel på omskjærelse er ingenting. Men det som betyr noe,
er å holde Guds bud."- 1. Korinterne 7:19
"Den som sier: «Jeg har lært Ham å kjenne,» og ikke holder Hans bud, er en løgner,
og sannheten er ikke i ham." - 1. Johannes 2:4
"Hver den som lever i synd, gjør også lov-brudd, og synd er lovbrudd." 1. Johannes 3:4
"La oss høre avslutningen på hele dette budskapet: Frykt Gud og hold Hans bud, dette gjelder alle mennesker." - Forkynneren 12:13
"På dette vet vi at vi har lært Ham å kjenne, om vi holder Hans bud" -1. Johannes 2:3
"La det da stå fast at loven er hellig, og budet er hellig og rettferdig og godt." - Romerbrevet 7:12
"Min tunge skal gi gjensvar til Ditt Ord, for alle Dine bud er rettferdighet." - Salmene 119:172
Det er flere her :
What Does the Bible Say About Keep The Commandments? (openbible.info)