Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 22.05.2021 av Anonym.
Grand Prix finale
I kveld er det den store Grand Prix finalen. Den skal jeg iallefall se på. Håper Norge går en god plassering!!
Skal dere andre også se på Grand Prix??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.05.2021 av Anonym
Jeg er stor fan av Eurovision songcontest, og det er herlig å ha det tilbake etter at de måtte avlyse pga pandemien i fjor.

Min topp 5

1. Finland med en herlig rockelåt som får meg til å tenke på ungdomstiden min.
2. Malta. Jeg digger Destiny med sceneshowet, ansiktsutrykkene og det at kroppsstørrelse ikke har noe å si.
3. Belgia kan bli en dark horse med utradisjonell mgp låt.
4. Sverige er herlig selv om Tusse av og til bommer på tonene.
5. Portugal har en enkel låt som blir bedre og bedre.

Tror Norge ender på nedre halvdel, 20 til 15 plass. Flott historie fra Tix, men jeg er ikke så veldig fan av Fallen Angel. Helt ok liksom. Frykter mest Ukraina i kveld, de har mange fans selv om jeg synes det bare er støy de kommer med. Gleder meg som en unge til i kveld, har vært fan siden jeg var liten gutt og satt med masse stemmeskjemaer.
Anonym
#2. Postet 22.05.2021 av Anonym
Så flott at det er flere som ser på Grand Prix. Js det blir spennende m vinberen i kveld. Mange fine sanger.
??
compaq
#3. Postet 22.05.2021 av compaq
Fallen engel kommer å vinne eller tape?

Gud hadde satt det fullkomme menneskepar i Edens hage og det var åndeskapningen lusifers plikt å hjelpe dem til å oppfylle Jehova Guds krav og å undevise dem om deres rette forhold til skaperen. Det er grunnen til at det ble sagt om ham: I eden, Guds hage, bodde du. Lusifer hadde store planer. Lusifer ønsket at han selv måtte få denne hengivenhet og tilbedelse og så ble hans hjerte fylt av ondskap. Han gjorde opprør mot den teokratiske ordning.

Bibelen sier i Esaias 14: 12-14: Hvor er du ikke falt ned fra himmelen, du strålende stjerne( Lusifer eng.overs), du morgenrødens sønn. Hvor er du ikke felt til jorden, du som slo ned folkeslag. Det var du som sa i ditt hjerte: Til himmelen vil jeg stige opp, høyt over Guds stjerner vil jeg reise min trone og jeg vil ta sete på gudenes tingfjell i det ytterste nord, jeg vil stige opp over skyenes topper, jeg vil gjøre meg lik den høyeste.

bibelen sier: Ve jorden og havet for Djevelen er fart ned til eder i stor vrede fordi han vet at han bare har en liten tid. ( Åp 12:12. Vi er nettopp nå i det korte tidsrommet med veer over jorden. Satan slipper nå løs all med vrede for han vet at den tiden han har til å bevise sine påstander, er begrenset.
Anonym
#4. Postet 22.05.2021 av Anonym
Heier sjølv på Island i år.
Det er noko eige når tekst og melodiforfattaren også har produsert, syng og dansar til sin eigen låt. (Sterkt)
Liker også godt Sveits i år. (Nydeleg stemme)
Trur likevel Italia (oddsfavoritten)vinn.

Tar med meg ostepopen og stikk på MGPfest om ein time.
Anonym
#5. Postet 22.05.2021 av Anonym
Nope. Sjølv om musikk er kjekt å høyre på synast
eg det er eeeektremt kjedelig å sitte å sjå på slike musikk konkuranser..
Norske Talenter går bra for der er det litt av kvart som opptrer.

Men i dag går det nok i film. Har nettopp sett ein film som heter Sameblod
en grei film det.

Men MGP holder eg meg langt unna, husker tilbake til den gangen vi kun hadde NRK og det gjekk eg hata det som pesten. Takk og lov den gangen vi fikk oss data og kunne logge på internettet.
Det var litt meir spennande enn og lese ei pocket...
August afternoon
#6. Postet 22.05.2021 av August afternoon
I år ble det ikke noe Melodi Grand prix på meg men håper som vanlig at Norge får en bra plassering:-).
har før vært en ihuga Grand prix-tilhenger siden 1974 men jeg synes at de siste årene så har
det "tatt litt av" med dette med antall land og "sirkus"..så da ble det ikke så interesant lengre.

I årenes løp synes jeg det har vært en utrolig reise med musikken skapt i både i inn og
utland og gledelig at så mange forskjellige land har vunnet.

Ha en fortsatt flott Pinsekveld.
Anonym
#7. Postet 23.05.2021 av Anonym
Ser ut for at Grand Prix er sponset av illuminati. Lysende trekanterover alt...og Tix sin sang hvor han var den fallne engelen,altså,satan selv.... i kjettinger, med smådjevler dansende rundt seg. Det er god underholdning det...er man forblindet for hva man tar inn, og "koser seg med" på en lørdagsgskveld? Jeg så ikke finalen,men jeg har sett biter her og der,og det var nok for meg. Og jeg fikk med meg intervjuet av den fallne engelen tix,hvor han sa han hadde ett budskap som han brant for...tviler jo ikke på det,med den sangen han fremførte. Verden har i desse dager mere og mere råtten undderholdning med sataniske undertoner,lenket til den sataniske sekten illuminati. Vi som er kristne blir "tilsmussa" av å innta slik underholdning. Dette blir som å feste på lørdag,og gå i kirken på søndag...henger ikke sammen. (så kan du si,at åh..så negativt det var da!) Jeg setter bare lys på det...de luller inn satanisme inn i underholdning...Er man frelst så er det naturlig å skygge unna slik underholdning, for det skurrer i ånden. Våkne opp!
Dette er ikke en sangkonkuranse, og det var ikke tilfeldig at tix kom til finalen...med det i tankene så ser jeg heller ikke noe i underholdnings biten her, ingen spenning i det som er avtalt på forhånd. Og en kan vel med sikkerhet si at vedkommende som vant er valgt av illuminati, til å gjøre en "god jobb" videre med forførelsen av verden. Vi kan sammenligne dette med hollywood som er kjennt for å være en sterk satanisk sekt,hvor mange av de sternene vi kjenner fra filmer og den bransjen er sterkt inni det sataniske. Noen har sett det og kommet ut av det. Jim Carry er en av dem...nå kaller dem han for forstyrra, for han gjør gjør av dem på direkte tv..jepp,finnes maaasse bak den "røde gardina."

Inia
#8. Postet 23.05.2021 av Inia
Og den såkalte vinnerlåten.
Her ser man hva Europa liker av sang og musikk. Skikkelig hevy metall rock, og hvem vet hva teksten i melodien skulle symbolisere.
Da stilte både Norge og Italia med melodier som fikk meg til å syntes det hele bare er trist.
Lettkledde damer og menn som spiller på kropp og sensualitet for alt det er verdt.
Det var ikke slik da Norge stilte med -lykken er- i sin tid. Hanne med lang kjole og paraply. Da var det iallefall litt sømmelig og en hyggelig underholdning.
Jeg så også bare deler av "underholdningen" så fikk med meg litt.
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16