Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 21.05.2021 av Anonym.
Å bli kjent med folk på Kristendate
Erfarer at det nesten er umulig å bli kjent med folk på KD, og ønsker å presentere noen av mine opplevelser:

Omtrent de eneste som tar kontakt er menn med utenlandsk opprinnelse. Kan være det er de eneste som finner profilen min interessant, men tradisjonelt er de vel også kjent for å ha litt mer gøts enn norske menn.

Har også tatt kontakt med menn selv, og det er trist når man har brukt lang tid på å formulere en melding til noen, ser at personen har logget inn og besøkt profilen min like etterpå (så tyder da på at vedkommende er betalende medlem), men at meldingen blir liggende uåpnet. At man ikke har lyst til å svare på en melding er en ting, men å ikke en gang åpne en melding fra noen som fatter interesse for deg synes jeg er direkte ufint. Det er utrolig vanskelig å lage en god profil, og det er trist om noen ut fra en profiltekst bestemmer seg for at personen som melder deg ikke en gang er verdig å bli lest meldingen til.

Opplever som sagt at det er utrolig vanskelig å bli kjent med folk her. Når jeg melder med noen og gang på gang ikke får et oppfølgingsspørsmål tilbake, tolker jeg dette som et forsøk fra den andre personen på å avslutte samtalen. Jeg er snar til å ta hintet når jeg er den som initierer til kontakt. Men når menn tar kontakt med meg, og ikke viser initiativ til å holde samtalen i gang blir jeg veldig forvirret. Hvorfor har han tatt kontakt i utgangspunktet når det eneste jeg får tilbake er korte svar som "ja", "nei" og "bra". Et eksempel, jeg spør: "har du hatt en fin helg?" Jeg opplever ofte å få til svar: "har hatt en fin helg". Det er forsåvidt svar på det jeg spør om, men det hjelper meg på ingen måte til å bli kjent med personen. Noen ord om hva du har gjort, slappet av, sett film, møtt venner eller familie, eller gått på tur gir meg et så utrolig mye bedre bilde av hvem som befinner seg bak denne profilen. Gutter: tolker jeg dette helt feil når jeg tolker slike svar som et tegn på avvisning, eller er dere bare så ordknappe? Synd om jeg avslutter om det egentlig er gjensidig interesse.

Jeg har opplevd å bli invitert på date av folk som kjører denne stilen. Jeg er enig i at man ikke bør hale det ut med meldinger før man møtes. Men for meg føles utrygt og er helt uaktuelt å skulle møte en jeg ikke har fått vite noe særlig om.

Vil gjerne høre om andres opplevelser og tanker! Har hørt flere si at det er vanskelig å komme i kontakt med folk her.

Skal vi lykkes her inne må vi tørre å gi av oss selv, folkens!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.05.2021 av Anonym
God kveld, du stiller noen gode spørsmål

Jeg har aldri opplevd at meldinger ikke har blitt åpnet, men det å ikke få svar når enn sender noen ord er ikke noe nytt. Kan godt forstå at du blir litt sår når du skriver brev og de ikke gidder å lese det.

Du beskriver at du har brukt frasen har du hatt en fin helg. Ikke for å kritisere men jeg ville kanskje heller ha stilt spørsmålet på en annen måte slik at det ikke blir ja/nei. F.eks hva liker du å gjøre når det er helg eller du har fri? Du kan risikere å få et kort svar av typen slappe av. Men det innbyr ofte til et lengre svar.

Jeg synes KristenDate er en utrolig flott side/konsept, men kjenner at det å finne potensielle kandidater her inne er ikke lett. Kommer nok til å fortsette her inne en stund til, men så fårjeg ta en vurdering på om det er verdt det.

Ønsker deg og alle andre lykke til med kjærligheten
Anonym
#2. Postet 21.05.2021 av Anonym
No er eg ei som svarer alle som skriv til meg (i alle fall fyrste melding). Og så skriv eg som regel siste melding i ein dialog eller ei klår avsluttande melding der det blir utfallet.

Eg har også opplevd mange samtalar som ebbar ut i ingenting. Likevel føler eg at det er riktig å investere lik mengde initiativ dersom nokon tek kontakt.
Mottar eg: hei korleis går det?
Svarer eg: Går bra her, kva med deg?
Skriv han då: Hatt ei fin helg?
Eg: Heilt topp. Du?

Om nokon er kreativ og ber meg fortelle om mine ambisjonar, draumar eller den største flausa eg har opplevd så får dei litt meir kjøt på beinet og som oftast litt meir spenstige spørsmål i retur. Denne typen korrespondanse bruker eg både til dei som er interessante, og dei som er heilt uinteressante med mindre dei blir ufine om eg avviser ein invitasjon om ein date. Ein kan jo møte spanande folk på denne måten som det kan være verdt å bli kjent med sjølv der det ikkje er aktuelt med eit forhold. Kanksje dukker det opp ein annan starwars-nerd eller ein brukar som faktisk snakkar same tredjespråk som deg?
Inia
#3. Postet 21.05.2021 av Inia
Kanskje det er bra og ha et litt avslappet forhold til det å finne noen her på KD.
Det er sikkert fullt mulig, men om forventningene er høye og ingenting skjer blir skuffelsen vond og bære med seg. Når du minst venter det kan ting skje.
Vi får bare fortsette og være tålmodige.
En knust tallerken som falt fra veggen var inngangsporten for meg en gang for mange år siden.
Jenta hadde akkurat flyttet inn på en hybel, pyntet i fellesgangen med blomster og bilder på veggen. Gutten som dagen etter flyttet inn med et stor flyttelass kom borti den ene tallerkenen som falt på gulvet og knuste.
Dagen etter fikk jeg blomster på døren og kjæreste.
Som riktignok ikke varte så lenge, men ble et bekjentskap en tid.
Poenget mitt er at jeg har sett at livet kan komme oss i møte på så mange måter. Da kan det være underfult og se den røde tråden gjennom de ulike prosessene livet gir som vi ikke tenker over.
Når brikkene legger seg på plass er puslespillet snart ferdig og bildet ferdig og klart.




Anonym
#4. Postet 22.05.2021 av Anonym
Vel,noen er her inne bare for å glo,andre er dønn seriøse,og andre igjen tar det som det kommer. Som for eks de som ikke har bilde på sin siden,mener jeg er useriøst. Selvfølgelig vil man jo se hvem man skriver med på en daitingside! Og de som kommer med Hei! og bare det i en melding...og neste, går det bra...ja,det har jeg bare ikke tolmodighet for altså. Chatting per mail,funker dårlig! Så skriv brev og fortell hvem du er, orker bare ikke slike brev som går rundt grøten. Så slike Hei brev,vil jeg si er useriøse.Særlig viss man er 23 år.. jeg er jo 41 hehe. Og jeg sier gjerne fra at jeg ikke har tolmodighet til ett ord i hvær mail. og får tilbake -ok...Det har vel hent at jeg ikke har åpnet noen brev,fra folk man har avvist for lenge siden,som ikke tar hintet. Eller som er vulgære.Og det er vel noen ytters få som ikke har åpnet ett avvisningsbrev...det er jo forståelig...er ikke alle som takler det så bra. Men jeg mener at om man er ordknapp,så tolket ivertfall jeg det som om vedkommende ikke er interessert..eller ikke ønsker kotakt. Og man bør ikke ta seg nær av å verken bli avvist eller at man føler man gjør noe fryktelig om man avviser. Slik er nå bare dette daitinglivet, det skal kanskje litt til før det klaffer for begge. Respektere ett svar,og gå videre. Eller ta hintet og gå videre. De fleste er glade for å få ett ærlig svar, om man bare svarer ærlig og respektfult,og vennlig.
Anonym
#5. Postet 30.08.2021 av Anonym
Hei! Dette blir 3 gangen som jeg opprettet profil her. Jeg har hittil ikke fått noe særlig respons. Selv om jeg skriver at jeg ønsker meg en kjæreste så betyr det ikke at jeg ikke kan få venner på veien til å finne den rette. Det er vertfall kjedelig når en ikke for noe svar. Jeg er ganske stor pga en sykdom som jeg har. Jeg ønsker ikke å legge ut bilde her pga vet at det er bekjente av meg her inne og jeg ønsker at dette skal en privat sak inntil jeg finner den rette.??
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16