Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 19.05.2021 av Anonym.
Den perfekte profilen
Hvordan ser den perfekte profilen ut for deg? Profilen som gir deg lyst til å ta kontakt med et menneske. Hva ønsker du å vite om personen? Hva er det viktigst for deg å få informasjon om? Interesser, personlighet, tro, framtidsdrømmer, andre ting? Er det noe som er en dealbreaker som gjør at du mister interesse?

Tekst: Mye tekst? Lite tekst? Punktvis oppramsing? En sammenhengende tekst? En humoristisk vri? Når blir det for mye tekst? Hva tenker du om den har mye skrivefeil?

Bilder: Er det positivt med mange bilder? Bilder bare av personen, eller også bilder av ting personen interesserer seg for (eks natur, gjenstander)? Hva synes du om profiler uten bilder? Memes og sitater? Selfier? Liker du best portretter, eller situasjonsfoto av personen? Hva synes du om bilder tatt i speilet eller lettkledde bilder? Hva tenker du når du ser uklare bilder, eller bilder som ikke er rotert.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 19.05.2021 av Anonym
Tja eit sikkelig profilbiilde av personen er no eit lite must for meg vertfall.
kanskje eit bilde eller to til av personen i galleriet. Med bilde eller to til av noko man
intresserer seg for.

Av teksten er det nok øye som ser. men skriv gjerne litt personlig. :)

lukke til.. Følger spent med for dette er vel noko alle lurer på..

God bless
Anonym
#2. Postet 20.05.2021 av Anonym
Godt spørsmål

Jeg synes det er flott når jenter skriver en del i profilen sin, det gir meg muligheten til å få ett inntrykk av om vi kan passe sammen. Verste jeg ser er når det bare står snill jente, ta kontakt hvis du har spørsmål.

Profil uten bilde er kjipt. Personlighet er det viktigste for meg, men jeg vil gjerne ha en viss peiling på hvordan jentene ser ut. Jeg er veldig lei av masse naturbilder som enkelte har fordi det gjør meg usikker. Er bildene tatt på den ene turen hun er på i året? Eller er det ei jente som bruker nesten all tiden sin ute? Jeg liker å gå tur, men har ikke helse til fjellturer og kuperte turer. Er nok på jakt etter ei mer rolig jente.

Liker godt når jentene skriver med glimt i øyet, men humor er ikke nødvendig for meg. Jeg ble veldig hypp på en profil for 2-3 måneder siden fordi hun skrev så avslappet, men avstanden ødela.

Profilen kan godt ha noen sitater som er viktig for personen, F.eks fra ett idol. Men bare sitater og lite annet er turnoff siden jeg ønsker å få ett inntrykk av jenta.

Blir litt skeptisk til lettkledde bilder, ikke at jeg kan huske å sett noen her inne. Unntaket er hvis det er en naturlig setting, at hun er på stranden i vannet eller bygger sandslott.

ellers ønsker jeg å vite hvor sosial jenta er, gjerne om hun ønsker seg eller er åpen for en liten familie. Er hun aktiv kristen? Liberal eller konservativ i forhold til tro. Jeg synes det er flott om hun våger å være åpen om eventuelle helsebegrensinger. Trenger ikke å være åpen om diagnoser med en gang, men jeg synes det er en fordel å vite om aktivitetsnivå og helse.

dealbreakere for meg er hvis jenta hele tiden må være aktiv siden jeg trenger å leve ett rolig liv. Vaksinemotstander er turnoff eller politiske meninger som skiller oss veldig. Turnoff hvis vi skal gjøre ting sammen hele tiden, jeg liker å ha tid til å lese litt eller se en fotball/håndballkamp på tv-en.
Anonym
#3. Postet 20.05.2021 av Anonym
Det fins jo forskning på korleis ein perfekt profil skal være. Speielt i utlandet kan ein få hjelp av datingcoacher til å lage ein bra profil. Eg veit at det også fins fotografar som spesialserer seg på å ta bilete til datingprofiler (for å skape variasjon og unngå å ha selfies).

Nokre nøkkelfaktorar er:
Profilbilete. Her gjerne eit som viser ansiktet til personen framifrå. Gjerne ha 2-3 bilete til. Helst eit i heilfigur, og 1-2 der ein er med på ein aktivitet. Unngå andre folk på bileta, sjølv om ein sladdar ansikta deira. Unngå helst selfies.

Profiltekst: Vær ærleg, men positiv og bruk gjerne humor. Balansen mellom for kort og for lang tekst er hårfin. Lurt å fokusere på kven ein er og kva ein ser etter, ikkje kva ein ikkje er og kva ein ikkje vil ha i ein partner då dette som regel blir tolka som negativitet frå lesaren.

Når eg kjem i prat med nokon kjem det som regel fram veldig tydelege føringar på kva dei ser etter i ein partner som dei ikkje har skreve eit pip om på profilen sin. Her kaster ein kanskje bort mykje tid på å prøve å halde kontakt med nokon som det viser seg at er heilt uaktuelle etter ei viss tid.

(Eg veit at eg sjølv ikkje har lykkast med å ha ein perfekt profil på alle desse områda, men eg har gjort justeringar ut i frå kva respons eg får, og vel difor å være litt over i den andre grøfta.)

Når det gjeld dei personlegdomstrekka og interessene som kristendate her ber oss rangere på ein skala frå 1-5 så ser eg ikkje heilt vitsen med å ha det med på profilen. Dei treng i alle fall ein justering for å fevne om eit breiare og ikkje minst meir relevante kategoriar dersom eg skal byrje å bruke tid på å legge merke til kva folk har merka av.
Anonym
#4. Postet 20.05.2021 av Anonym

Den perfekte profil er den prrofilen som treffer deg når du leser den.
Det er et pluss at vedkommende har et bilde. hvis bildet er feil vei,
så tenker jeg...det er flere enn meg som ikke er helt sikre i dette..:)

Jeg syns ikke lettkledde bilder gir noe særlig godt inntrykk.


Anonym
#5. Postet 20.05.2021 av Anonym

En god profil er en profil som gir innsyn i hvem personen er og dennes interesser. Unngå gjerne klisjéer som å betone at du elsker turgåing og reising, da så å si alle elsker dette i dag. Ha en positiv tone om deg selv - selvtillit er noe bra -, gjerne selvironisk. Siden det er en kristen side oppgi gjerne din posisjon i kirkelandskapet, Bibelen og teologisk kunnen. Den som skriver må ha noe å spørre om. Det er litt vanskelig å stille spørsmål, hvis profilteksten er bar.


Lengde på tekst er irrelevant, men bør være mer enn et par linjer. Målet bør være at den er lett leselig og har en god struktur, noe som gjøres gjennom bruken av eksempelvis avsnitt. Sammenhengende, men rotede tekster oppgir jeg sedvanligvis å lese.. Vær klar og tydelig. Hvis noen skriver til deg og blir fornærmet over dine meninger, var de ikke verdt din tid allikevel.


To ting som automatisk har fått meg til å miste interesse, da jeg har brukt desslike sider til å finne kjæreste, er følgende: (1) ønske om et vennskap først; (2) negativ omtale. De som skriver (1) i sin profil fremstår for meg som folk som ikke vet hva de vil; det er naturlig at et vennskap skulle komme før et forhold. (2) omhandler ofte folk som nedsnakker seg selv eller som sier at de ønsker en mann/kvinne som vil elske dem tross sine problemer. Det siste impliserer at det her handler om en person med store problemer, en som det er best å sky seg unna. Igjen: Selvtillit er bra. En positiv tone likeså.


Bilder er viktige, men ikke altavgjørende. Hvis du ønsker gode bilder av deg selv, så finnes det teknikker for dette online. Lettpåkledde bilder tyder for meg om liberal kristendom; det kan avskrekke en del. Memes tyder på useriøsitet. Uklare bilder og uroterte bilder tyder på manglende tekniske ferdigheter; jeg bryr meg sjeldent om dette. Sitater kjeder meg. Jeg har titt og ofte skrevet til folk uten bilder av seg selv, bare fordi jeg likte deres profiltekst. Av prinsipp nekter jeg å skrive til folk med fine bilder, men uten noen form for profiltekst.

Inia
#6. Postet 20.05.2021 av Inia
Det er bedere å vise hvem man er selv, og legge litt mindre vekt på alle kvalitetene andre må ha.
For uansett vil dine ord tiltrekke seg den som kjenner seg igjen i deg.
Det legger grunnlag for at kjemien stemmer og at man trives sammen.
Ord er også et bilde, men et bilde er fint og selvfølgelig best.
Jeg har hørt om par som traff hverandre der begge ikke hadde bilde. Det var inngangsporten til dialogen.

Ingen vet hvor eller når kjærligheten treffer deg. Det kan være i situasjoner du minst tenker, og når du minst venter det. Man må bare vite at man er klar for oppgaven.
Tangen
#7. Postet 21.05.2021 av Tangen
Vaksinemotstander er turnoff eller politiske meninger som skiller oss veldig.
Vaksinemotstander "turnoff", der fikk jeg meg en god latter

Utrolig hva denne såkalte "pandemien" har gjort med folk, dvs. skapt splittelse. Skal man liksom si i profilen sin "ønsker ikke kontakt med vaksinemotstandere"? Men greit nok, ærlig sagt i det minste.
annonseRadio 3:16