Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 17.10.2020 av Anonym.
Trenger hjelp
...

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 17.10.2020 av Anonym
Du kjenner henne. Prøv å la henne forstå et du elsker henne.
Bønn er alltid rett, eventuelt bønn og faste.
Anonym
#2. Postet 17.10.2020 av Anonym
Om du elsker henne da forteller du sannheten! Og du har gjort riktig. Lær henne heller den sanne vei og om hun vil kan du kaste ut demonene. Jeg tror heller vi må bruke Jesus som vårt eksempel, om ikke du hater din bror, søster, mor, far, ja å ditt eget liv, kan du aldri bli min disipel (Jesus)
Anonym
#3. Postet 17.10.2020 av Anonym


Hun tok opp at hun elsker anime og mye av de figurene som jeg selv kaller for demoner


"Anime" er et japansk uttrykk for animasjonsfigurer. Er det dette saken dreier seg om, undrer jeg meg på hvordan animasjonsfigurer kan være ånder, for en demon er en ond ånd som kun tar bolig i det som er levende av kjøtt og blod, slik at denne da får overnaturlige krefter og en unormal oppførsel og blir besatt.

Å drive ut demoner av ikke-levende figurer blir vel da kanskje ikke så lett?
Inia
#4. Postet 17.10.2020 av Inia
Enig med deg at blir mange slike, kan de ta for mye oppmerksomhet og derfor kanskje din reaksjon.
I tillegg forbinder mange slike figurer med andre ting. For henne er det kanskje ikke slik.
Jeg har selv kastet ting hvor jeg har stoppet opp og tenkt om det kan forbindes med noe annet som i og for seg kan være uskyldig, men opptar likevel våre øyne.
Ser ikke noe galt i at du sier din mening, men det motparten ofte reagerer på er hvordan man sier ting som kan sette følelser igang. Små drypp over tid kan være en ide for noen, så ikke det blir for mye på en gang.
Det er ikke så mye du kan gjøre for det som er sagt og som du mente. Vi alle sier ting som kan misforstås, tas feil opp eller såre fordi vi er forskjellige og tenker ulikt, er på forskjelige stadier av livet osv. Mitt råd er bare fortsett med å være en god bror i livet så vil dette glemmes ganske snart.
Da kommer det nye positive elementer inn i bildet.
Du hadde rett å si noe du føler i hjertet er feil.
Anonym
#5. Postet 17.10.2020 av Anonym
Hei Kenny,

Jeg synes det var fint at du fortalte henne din bekymring. Etter å ha lest hennes reaksjon, rørte du nok ved "mørke". Jesus ble korsfestet for sine meninger. 11 av apostlene led også martyrdøden for sine meninger. Gled deg når du møter forfølgelse. Sånn er også de før deg blitt forfulgt.
Har de kalt Jesus for belsebub, hvor meget mer oss. Det koster å stå opp for Jesus, men det er så absolutt verd det.

Tror du har et sunt syn på livet. Jeg ville bedt for henne, og ikke la meg skremme av hennes reaksjoner. Vær deg selv. Og vask deg regelmessig i Ordet.

Alt er riktig med et riktig hjerte, og alt blir galt med et galt hjerte..

God bless!
Anonym
#6. Postet 17.10.2020 av Anonym
Hei Kenny,

Etter å ha lest hennes reaksjon, rørte du nok ved "mørke".
Å være "emosjonell og følelsesmessig" og "bli dypt såret" er "mørket"??????

Den kjente kristne professor i bl.a. psykiatri, forfatter og skribent Tollak B. Sirnes, internasjonalt anerkjent, som bl.a. skrev boken "Å sette de undertrykte fri", skrev i sin tid at de følsomme var ofte de med den fineste personligheten.
Anonym
#7. Postet 17.10.2020 av Anonym
Å være "emosjonell og følelsesmessig" og "bli dypt såret" er "mørket"??????

Den kjente kristne professor i bl.a. psykiatri, forfatter og skribent, internasjonalt anerkjent, som bl.a. skrev boken "Å sette de undertrykte fri", skrev i sin tid at de følsomme var ofte de med den fineste personligheten.
Om fleres mørke også kan bli eksponert ved denne tråden, er det bare positivt.
Jesus elsker deg!
Anonym
#8. Postet 17.10.2020 av Anonym
Om fleres mørke også kan bli eksponert ved denne tråden, er det bare positivt.
Du synes det er postitiv at flere er i "mørke"?

Boken, som jeg glemte å skrive forfatterens navn på (men har ordnet det nå, Tollak B. Sirnes), "Å sette de undertrykte fri" handler om kristne, spesielt menighetsledere, som i menighetssamenheng undertrykker og utnytter følsomme og "svake" mennesker, som oftest har de fineste personlighetene. Forøvrig uten relevans til denne trådens innlegg.

Boken er minst like høyaktuell som før, om ikke mer, og anbefales på det sterkeste.

Jeg antar den er å få kjøpt ennå, hvis ikke så finnes den muligens på nasjonalbibliotektet.no og kan kanskje leses der digitalt. Innen sitt fagområde regnes boken som en av de beste som er skrevet.
Den kjente forkynner og forfatter Edin Løvås har også skrevet en god bok om samme tema.
Anonym
#9. Postet 17.10.2020 av Anonym
Takker så mye for alt av svar dere har kommet med og har snakket en del med henne i dag og det ser ut til at det går mye bedre. Hun vet at jeg er glad i henne og ikke ønsker henne noe ondt. Men bare følte at jeg måtte si noe igår siden jeg alltid har holdt tett om mine meninger. Hele min familie vet at jeg har blitt kristen i dag, og selv om de selv ikke ønsker å gå den veien, så skal jeg uansett støtte og være der for de.

Tusen takk alle sammen, det hjelpet meg mye å få så mye støtte fra dere
Anonym
#10. Postet 17.10.2020 av Anonym
Så flott, Kenny!

Var jeg deg ville jeg ha slettet hele innlegget, skulle det komme din søster for øre at hun har blitt omtalt her på KD kan det kanskje bli vanskelig...privatlivets fred... selv om hensikten din var god.
Uansett...Lykke til videre!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16