sofie777
Opprettet 22.09.2020 av sofie777, dame, 47 år, Telemark.
Menn og kommunikasjon

Hva er det med menn og samtale? I går kveld var det en som innledet samtale med meg på Kristendate og stilte spørsmål om hvordan jeg hadde det. Jeg svarte kort og greit. Neste melding fikk jeg i dag og han refererte ikke til min melding i det hele tatt! Kun nye spørsmål ut av det blå. Jeg ser for meg en samtale i det virkelige liv når vi har blitt kjent:

Han: Hvordan har du det i dag?
Jeg: Jeg har det bra, var på butikken og handlet [et eller annet] i dag

Flere timer senere:

Han: Har du hatt en bra dag?

Jeg: ??

Det var altså ikke samtale i mellomtiden. Dette ser jeg forsåvidt også hos folk som har vært gift lenge. Man kommuniserer ikke i det hele tatt. Men å begynne allerede før man blir kjent, da er det jo dømt til å mislykkes.

(Kopiert fra en gruppe på Facebook)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.09.2020 av Anonym
Kvinner og menn er ikke alltid på samme linje når det kommer til god kommunikasjon dessverre. Kanskje han er flinkere muntlig enn skriftlig. Det er i hvertfall positivt at han forsøker å oppnå kontakt med deg. Er du flink til å stille spørsmål tilbake, at det ikke bare går en vei? Tenker på når du skriver følgende, jeg svarte kort og greit. Kanskje han følte seg avvist, og dermed gjør et nytt forsøk uten å fortsette på den opprinnelige meldingen.

Lykke til i hvertfall, det kan jo være en ok fyr
Inia
#2. Postet 22.09.2020 av Inia
Enig med Karmøy her.
Jeg har forøvrig lest boken menn er fra mars-kvinner fra jupiter. Det er en veldig humorist bok, men lærerik.
Det er vel først når en møtes i virkeligheten inntrykket om hvem man er gir et riktig bilde.
Hvis da fortsatt kommunikasjonen går tregt når en møtes er det noe annet.
Damene med masse følelser savner nok dypere samtaler fra start, men som Karmøy skriver er ikke alle menn så opptatt av det i en startfase, men mere praktisk anlagt.
Profilteksten forteller også en del om tro, interesser osv. Man kan tro man har god kjemi, men så faller det fra likevel.
Her er det nok Han som kjenner alle hjerter som vet best hvem som er for hvem.
Det er når vi selv vil bestemme at vi må gå mange runder rundt for noe som fra start ikke fungerer.
Det var en fin tråd her om akkurat det.
Anbefaler å lese den.
sofie777
#3. Postet 22.09.2020 av sofie777
Enig med Karmøy her.
Jeg har forøvrig lest boken menn er fra mars-kvinner fra jupiter. Det er en veldig humorist bok, men lærerik.

Jeg har boken Hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart på mitt nattbord. Jeg kan lese kart, så da må menn kunne lytte også

Fra spøk til alvor. Han spurte hva jeg hadde gjort i helgen og jeg fortalte det, på en måte som inviterte til flere spørsmål. Det at han da igjen dagen etter kun spør etter hvordan jeg har det og ikke i det minste sier "interessant" eller lignende, det åpner ikke for noe kommunikasjon i det hele tatt. En av tingene handlet om en av mine interesser, lesing, så et naturlig spørsmål ville vært "hvilken bok leser du?"
Inia
#4. Postet 22.09.2020 av Inia
Stakkars mann han er kanskje her nå og leser innlegget.
Jeg skjønner hva du mener, men at han kunne spurt om hvilken bok du leser med glødende interesse er kanskje mere naturlig om dere hadde møtes og fattet interesse for hverandre. Tror da kanskje det er mere naturlig å engasjere seg på et dypere plan.
Men fra spøk til alvor, det som er betenkelig er de som etter 3 setninger spør om å få e-mailadressen din slik at dere kan utveksle bilder og bli bedere kjent på privaten.
Man rekker knapt si A før spørsmål B kommer.
Dette gjelder både kvinner og menn.
Ja boken er velldig fin, jeg lærte faktisk mye om mannen gjennom den boken. Og det stemmer.
Det som er bra er når ulikheter utfyller hverandre som hånd i hanske.
mvh
Inia
Anonym
#5. Postet 22.09.2020 av Anonym
Kommunikasjon er viktig, så veldig bra innlegg Sofie777

Her setter bibelen ting på hodet.
Mannen kan dette med respekt, for det er noe mannen trenger. Men når han forholder seg til kvinnen så må han gjøre noe han ikke kan "å elske kvinnen" Fordi det er det hun trenger. Han må da lære seg å elske.
Samme med kvinnen, hun må respektere mannen. Selv om det er lettest for kvinnen å elske. Respekt er ikke et språk kvinnen bruker, så det må læres.
Kanske han karen her trengte litt hjelp til å kommunisere(noe som vi alle trenger)

Nå sier bibelen at ekteskapet er et mysterium.
Får håpe at alle her inne får oppleve dette mysteriumet
Anonym
#6. Postet 23.09.2020 av Anonym
Kommunikasjon er viktig, så veldig bra innlegg Sofie777

Her setter bibelen ting på hodet.
Mannen kan dette med respekt, for det er noe mannen trenger. Men når han forholder seg til kvinnen så må han gjøre noe han ikke kan "å elske kvinnen" Fordi det er det hun trenger. Han må da lære seg å elske.
Samme med kvinnen, hun må respektere mannen. Selv om det er lettest for kvinnen å elske. Respekt er ikke et språk kvinnen bruker, så det må læres.
Kanske han karen her trengte litt hjelp til å kommunisere(noe som vi alle trenger)

Nå sier bibelen at ekteskapet er et mysterium.
Får håpe at alle her inne får oppleve dette mysteriumet
Jeg visste virkelig ikke at "Bibelen setter ting på hodet"!

Heller ikke at "Mannen kan dette med respekt, for det er noe mannen trenger"!

Enda mindre at "han må gjøre noe han ikke kan "å elske kvinnen"!

Og ikke visste jeg "Nå sier bibelen at ekteskapet er et mysterium"!

Ja, slik må det bli når man klarer å få ut av seg at "BIBELEN SETTER TING PÅ HODET"!
Man skal høre mye før ørene faller av!
Anonym
#7. Postet 23.09.2020 av Anonym

Hva er det med menn og samtale? I går kveld var det en som innledet samtale med meg på Kristendate og stilte spørsmål om hvordan jeg hadde det. Jeg svarte kort og greit. Neste melding fikk jeg i dag og han refererte ikke til min melding i det hele tatt! Kun nye spørsmål ut av det blå. Jeg ser for meg en samtale i det virkelige liv når vi har blitt kjent:

Han: Hvordan har du det i dag?
Jeg: Jeg har det bra, var på butikken og handlet [et eller annet] i dag

Flere timer senere:

Han: Har du hatt en bra dag?

Jeg: ??

Det var altså ikke samtale i mellomtiden. Dette ser jeg forsåvidt også hos folk som har vært gift lenge. Man kommuniserer ikke i det hele tatt. Men å begynne allerede før man blir kjent, da er det jo dømt til å mislykkes.

(Kopiert fra en gruppe på Facebook)
Er en mann oppriktig interessert, så ville han nok bedt deg på kino på en film du liker, for "da er jeg din for evig:))" står det i profilen!

Et godt tips til dere menn som er unge nok til det!

Les alltid profilen først, så slår dere hull på alle myter om mannen!
sofie777
#8. Postet 23.09.2020 av sofie777
Er en mann oppriktig interessert, så ville han nok bedt deg på kino på en film du liker, for "da er jeg din for evig:))" står det i profilen!

Et godt tips til dere menn som er unge nok til det!

Les alltid profilen først, så slår dere hull på alle myter om mannen!
Der traff du spikeren på hodet!! Det er så mange ganger de som snakker med meg ikke har sett på profilen en gang. Det gjelder ikke bare her, men alle andre steder der det søkes etter kjæreste. Det er så tydelig og så irriterende. Selv om akkurat den setningen ble skrevet halvt på fleip, for jeg vil ikke på kino på første date, så er det en test på om profilen blir lest
Anonym
#9. Postet 23.09.2020 av Anonym
Der traff du spikeren på hodet!! Det er så mange ganger de som snakker med meg ikke har sett på profilen en gang. Det gjelder ikke bare her, men alle andre steder der det søkes etter kjæreste. Det er så tydelig og så irriterende. Selv om akkurat den setningen ble skrevet halvt på fleip, for jeg vil ikke på kino på første date, så er det en test på om profilen blir lest
Å be deg på kino kunne jo være en fin innledning til en samtale...f.eks. om hvilke filmer du liker å se...selv om du mente det "halvt på fleip"? Mange veier til Roma.
Anonym
#10. Postet 24.09.2020 av Anonym
Jeg visste virkelig ikke at "Bibelen setter ting på hodet"!

Heller ikke at "Mannen kan dette med respekt, for det er noe mannen trenger"!

Enda mindre at "han må gjøre noe han ikke kan "å elske kvinnen"!

Og ikke visste jeg "Nå sier bibelen at ekteskapet er et mysterium"!

Ja, slik må det bli når man klarer å få ut av seg at "BIBELEN SETTER TING PÅ HODET"!
Man skal høre mye før ørene faller av!
Takk for hyggelige kommentarer på mitt innlegg.
Fantastisk
annonseRadio 3:16