Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 16.09.2020 av Anonym.
Gud er en matchmaker!!
Her kommer et vitnesbyrd om at Gud er en matchmaker.

Innledning
Jeg har tidligere skrevet om dette her inne og jeg sa da at jeg tror Gud ønsker å danne par med en hensikt. Hensikten er en tjeneste i Guds rike. Tjenesten kan være hva som helst. Alle skal ikke på podiet.
Vilkåret for at Gud skal få mulighet til å danne disse parene er at den enkelte underlegger seg Guds vilje. Det betyr at hver enkelt må ta et av to valg;
A) Jeg vil finne en partner på egen hånd(uten Guds ledelse), noe som kan innebære feil valg, eller rett og slett at man ikke finner noen i det hele tatt. Og, det er kanskje bedre enn feil valg?
B) La Gud få bestemme slik at du blir kallet sammen med den Gud har utvalgt. Da vil du oppleve at Gud er med hele veien og hvem kjenner best hvem du passer sammen med?
Gods way, or your way?....

Vitnesbyrd
Da jeg ble kristen bestemte jeg meg relativt fort for at jeg ville la Gud få lede meg til den utvalgte.
Å vente betyr ikke at man gjør seg usynlig, bare så det er sagt. Poenget er at Gud er med der du er.
Har fått noen korte profetier (stikkord) som går på dette i de 5 årene siden jeg tok imot Jesus. Jeg har kjent at alle disse profetiene stemmer da de egentlig er bekreftelser på mine egne tanker om dette.
Jeg fikk et ord på at hun skulle bli presentert for meg, jeg skulle altså ikke "lete" etter henne. Jeg inntok derfor en veldig passiv tilnærming fordi det var rett for meg (oss). Ble ikke Eva presentert for Adam??
Det som skjedde i vår var at en kvinne ble "presentert" for meg her inne på KD. Hun stemmer med profetiene og vi opplevde begge at Guds hånd var med oss når vi startet på veien med å bli kjent i sommer.
På det personlige plan kan dere jo tenke dere selv om vi passer sammen.
Å la Gud få bestemme er egentlig bare helt fantastisk..)..

Til slutt
Nå sier du kanskje at; Jeg har jo underlagt meg Guds vilje i dette og jeg er fortsatt alene!!
Da anbefaler jeg at du tar en ny runde med Gud på dette. Kanskje tiden ikke er inne?
Du må selvsagt ha en relasjon (født på ny ja) med Gud for å kunne la deg lede...
Jeg kan ikke svare for andre, jeg kan bare bekrefte at Gud ER en matchmaker!!

Svar på innlegg

Inia
#1. Postet 16.09.2020 av Inia
Så flott.
Ønsker dere all lykke og ledelse på veien videre.
Oppbyggende og lærerikt og høre slike vitnesbyrd.
Takk for det du delte.

Anonym
#2. Postet 17.09.2020 av Anonym
Så flott å høre! Er helt enig..å la Herren lede en på veien,er den beste veien. Mange mener at om man vil ha partner, så må man gå egne veier. Da tror jeg mest sannsynlig man velger feil. Og derfor får man skilsmisser. Jeg er for å ta med Herren, når partner skal velges.Om man går på veien som Herren ønsker du skal gå på, så tror jeg at man også møter rett person,uansett til hvilke formål. Man går i ferdiggjorte gjerninger!
Tangen
#3. Postet 17.09.2020 av Tangen
Gud er en matchmaker.
Fantastisk! For en åpenbaring! Jeg er målløs...
Anonym
#4. Postet 18.09.2020 av Anonym
For en fantastisk historie å lese rett før helgen, det gir håp for andre også

Lykke til videre
Anonym
#5. Postet 18.09.2020 av Anonym
Har nå inntrykk av at mange blir her på KD i årevis! Så hvis Gud er en matchmaker så må han kanskje være temmelig treg! Men kanskje en "ny runde" med "seg selv" må til...og enda en...og enda en...og enda en...en må sannelig slite og streve for å bli et Guds barn...på "podiet"??? Lønn for STREVET? Og ikke nåde? Blir aldri bra nok for matchmakeren?
Ja, da blir visst kvinnfolka uoppnåelige for noen......kan det se ut til?
Inia
#6. Postet 18.09.2020 av Inia
Det stemmer at mange er single som ikke ønsker det, men er de klare.
Vi kan likevel ta del i gleden over alle de gode vitnesbyrdene som bla. her og vist på forsiden på KD.
Jeg syntes denne historien er rørende flott.
Det gir også håp til oss andre, har vi noe å lære av denne historien. Jeg tror det.
Et positivt hjerte, genuint klar for å vandre etter Guds ord kan aldri gå feil. Kraften og Sannheten ligger i Ordet. Om ikke akkurat nå en ektefelle så kanskje mange andre velsignelser i form av andre ting. Og en dag står en fantastisk gave rett foran dine øyne, og du bare vet.
Jeg tror også som trådstater sier at mange av oss ikke er klare for oppgaven. For vi skal jo ikke bare finne en ektefelle, men vandre sammen på den gode Guds vei og det som er for akkurat deg og meg.

Men, du verden så velsignet -jeg- blir imellomtiden av dette debattforumet. Og være alene og observere og lære kan kanskje også være en nødvendighet.
Mange som deler av godt hjerte sine erfaringer og synspunkter på Bibelsk grunn.
Kanskje den riktige for noen av oss heller ikke er her, men ute i verden et sted.
Alt er mulig.
Anonym
#7. Postet 19.09.2020 av Anonym
Godt sagt! Å vandre sammens med Herren kan ikke gå feil nei. Be så skal du få,bank på så skal det bli åpnet opp for deg, han gir bare gode gaver til sine barn, en fremtid og ett håp. Velsignelsen kommer fra Herren. Og alle gode gaver. Pesimisme,negativitet,og nedtryllende kommentarer kommer fra den vonde...humm...veldig greit å se hva som manifesterer seg når Guds herlighet og godhet deles, for å ære Herren. Ja,jeg sier ikke mere...
Anonym
#8. Postet 19.09.2020 av Anonym
Det stemmer at mange er single som ikke ønsker det, men er de klare?
Om ikke akkurat nå en ektefelle så kanskje mange andre velsignelser i form av andre ting. Og en dag står en fantastisk gave rett foran dine øyne, og du bare vet.


Men, du verden så velsignet -jeg- blir....
Det er, flott at par finner hverandre.

Men å påstpå at "mange er single som ikke ønsker det" fordi de ikke er klare, er bare tull! Det er det samme som å si "du er ikke bra nok for Herren"...noe slikt finner vi aldri i Bibelen! Dette er på godt norsk hersketeknikk! "Du vandrer ikke nok etter Guds vilje!" Gud er ikke slik mot oss kristne! Han kommer ikke med straff og belønning.

Det er var bare jødene i Den Gamle Pakt som ble velsignet med det jordiske.
Men da de fikk DHÅ på pinsedag, ble døpt og fikk åndsgavene i vanndåpen, slik Peter beskriver var en oppfyllese av Joels profeti 3, 1ff...så ble visst den jødiske menigheten etter pinsedag, med sine proselytter, alt annet enn velsignet med det jordiske! "For dagene er onde", sa Paulus, men la til at det var ikke noe mot den herlighet som en gang ventet dem, derfor oppmuntert han dem til å holde ut.

I Tusenårsriket vil de bli rikelig belønnet, mer enn alle andre, så mye at da vil alle folkeslag skjønne at Herren er Herren, når han helger seg på Israel, og alle folkelslag vil bli frelst, og det skal bli en fredstid og en paradisisk tilstand på jord for alle.

Vi troende hedninger i dag, som er frelst bare av nåde ved tro (Ef. 2, 8), og satt i himmelen (v.8)...har ingen løfter om jordisk velsignelser i form av velstand, god helse, at Gud finner en vi vil dele fremtiden med m.m. Vi har all vår åndelige velsignelse i himmelen i Kristus, Ef. 1, 3, han som er vårt håp!

Kristne i dag må visst gjennom de samme prøvelser med sykdom og andre ting som alle andre mennesker, men sannsynligvis takler mange kristne det bedre enn andre, på grunn at det håp vi har i Kristus, og at vi en dag skal få møte ham i herlighet. Samme hvor vanskelig livet da kan bli for noen, så kan man likevel få være glad i sitt hjerte, selv om det ikke vises utenpå og i alt det ytre. Det er en stor velsignelse.

Vil man finne seg en å dele livet med så må man nok gjøre det selv, enten man er kristen eller ikke. Herlighetsteologien om at "Herren ordner alt" i dag for oss, er ikke bibelsk.
Anonym
#9. Postet 19.09.2020 av Anonym
Jeg har nød for deg pensjon, for jeg vet at du ikke skjønner hva du holder på med.
Jeg ber om Guds nåde og velsignelse over deg...
Anonym
#10. Postet 19.09.2020 av Anonym
Kristne i dag må visst gjennom de samme prøvelser med sykdom og andre ting som alle andre mennesker, men sannsynligvis takler mange kristne det bedre enn andre, på grunn at det håp vi har i Kristus, og at vi en dag skal få møte ham i herlighet. Samme hvor vanskelig livet da kan bli for noen, så kan man likevel få være glad i sitt hjerte, selv om det ikke vises utenpå og i alt det ytre. Det er en stor velsignelse.

Vil man finne seg en å dele livet med så må man nok gjøre det selv, enten man er kristen eller ikke. Herlighetsteologien om at "Herren ordner alt" i dag for oss, er ikke bibelsk.
Det stemmer at vi som kristne må gjennom sykdom og kriser som alle andre mennesker.

Men å trekke Gud og Guds barn ned i den gjørma du står i, er ikke rett av deg. Der Gud ikke kan virke andre plasser enn i "boka".
At du ikke kan kjenne Guds nærvær. Og at du ikke kan høre Hans stemme. Og i tillegg nekter at Gud virker slik Hans eiendomsfolk har fått erfare. Forteller at du har veket bort fra sannheten. Du har sluppet inn et annet evangelium. Du har overgitt deg til en lære som ligger tettere opp mot humaismen og som stemmer bedre med kjødets vilje.

Min Gud leder sine, Han snakker til dem. Min Gud er en Gud som helbreder, leger og gjennoppretter det som er ødelagt.

Gud er en machmaker
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16