Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 13.09.2020 av Anonym.
"Vokt dere for de falske profeter" - Justin Peters
Anbefaler 2 videoer på YouTube:

"(227) Justin Peters: Vokt dere for de falske profeter (Del 1)"

og

"(228) Justin Peters: Vokte dere for de falske profeter (Del 2)"

Justin Peters er på besøk i Norge, videoene er tatt opp av Vaksvik Media, forkynneren Bjørn Storm Johanessen har kort innledning og oversetter til norsk.

Bjørn Storm Johannes, fra Oslo, har sittet tilsammen 10 år i fengsel, ut og inn, dømt for alvorlige volds- og vinningsforbrytelser, rus, narkotika og var en fryktet mann. Ble frelst, trodde han da, i en karsimatisk menighet og ble kvitt rusprobleme sine over natta.
Begynte etterpå som forkynner, ble meget populær, å høre en tidligere forbryter og rusmisbruker var spennede og samlet mye folk, morsom var han også. Trodde i flere år som forkynner at frelsen var at han var blitt kvitt rusen, at han var frelst som synder hadde han ikke begrep om. Etter 5 år som forkynner hørte han på en forkynner (Øyvind Andersen) på internett, hvor han ble gjort oppmerksom på at Jesus og kjent med ham, og at i Jesu blod har vi fått syndenes tilgivelse. Forsto da at han var en synder og fikk komme til Jesus med all sin syndeskyld og fikk tilgivelse, og at det er det som er forkynnelsens budskap og frelse. Dette første til at han endret totalt sin forkynnelse og begynte å forkynne kun ut fra Bibelen, hvor han oppdaget at ikke noe av det han hadde forkynt før fant han i Bibelen, samme hvor mye han søkte etter det. Fikk da all sin fokus på Kristus og nåden og hva han har gjort for oss syndere, bare av nåde uten gjerninger fra oss.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.09.2020 av Anonym
Justin Peters
Har sett på noen videoer av han. Han kommer med eksempler der han mener at han har klare bevis, men det var det ikke. Han har fremtoning av kritikk og mangel på Åndelig innsikt. Han har masse kunnskap men mangel på kjennskap.
Så her er vi inne på kjernen av det hensikten med denne tråden, nemlig vranglære.
Justin Peters hakker på DHÅ, ikke så veldig lurt å kaste ut barnet med badevannet.

Bjørn Storm Johansen
Har snakket med han og hatt mail kontakt med han, frem og tilbake. Det eneste jeg fikk ut av den kontakten er Fader, Sønn og den hellige skrift. Som er synonymt med Norsk Luthersk Misjonssamband, som jo er hyggelige folk.

Religiøse åndsmakter er det i alle menigheter, de får jobbe mer fritt i menigheter der det er personer som ikke kjenner DHÅ.
Der læren er bygget på erfaringer og opplevelser, eller retter sagt mangel på Guds erfaringer og mangel på Guds opplevelser.
Hva gjør du om du har en liten stygg en som sitter på skulderen din og gjentar "du har rett, du har rett"
Og du vet ikke at det sitter noen der, du tror at det er deg.

Greit å nevne at demoner også gir energi og kraft, de spiller på humanismen som noen kristne kan ha mye av.
Må bare velsigne Justin, Bjørn og pensjon.
Anonym
#2. Postet 14.09.2020 av Anonym
Greit å nevne at demoner også gir energi og kraft, de spiller på humanismen som noen kristne kan ha mye av.
Må bare velsigne Justin, Bjørn og pensjon.
Ja, er DU i stand til å velsigne, så har du altså gjort deg lik Gud, minst!...og satt deg over Guds ord. Det er greit du viser det selv så det blir synlig for oss andre.

Jeg trodde heller ikke at Gud velsignet noen som er fulle av demoner, men ifølge deg så gjør han visst det, ser det ut til. Det blir ikke særlig troverdig.

(Selv om jeg ikke deler Bjørn Storms Johanssens bibelsyn i ett og alt, så er han nå en sann kristen, hør gjerne på videoene hans på på YouTube.)
Anonym
#3. Postet 14.09.2020 av Anonym
Ja, er DU i stand til å velsigne, så har du altså gjort deg lik Gud, minst!...og satt deg over Guds ord. Det er greit du viser det selv så det blir synlig for oss andre.

Jeg trodde heller ikke at Gud velsignet noen som er fulle av demoner, men ifølge deg så gjør han visst det, ser det ut til. Det blir ikke særlig troverdig.

(Selv om jeg ikke deler Bjørn Storms Johanssens bibelsyn i ett og alt, så er han nå en sann kristen, hør gjerne på videoene hans på på YouTube.)
Takk at du har reaksjoner på mitt innlegg, det forteller at det er noe som rører seg(men ikke hva).

Som kristne er vi kalt til å velsigne
Anonym
#4. Postet 14.09.2020 av Anonym
Som kristne er vi kalt til å velsigne
Og hva skjer med en person når du velsigner ham/henne?
Anonym
#5. Postet 14.09.2020 av Anonym
Og hva skjer med en person når du velsigner ham/henne?
Ja hva skjer? Godt spørsmål.
Det er stor forskjell på å velsigne det folk gjør, og velsigne dem som person.
Ved å velsigne, så gir vi Gud tilgang til å handle.

Vi var to som bad(velsignet) for en ung mann, som ønsket forbønn etter et møte. Jeg oppmerksom på at DHÅ jobbet veldig med mannen. DHÅ var sterkt over mannen, han begynte å svinge han rundt før han plutselig datt i bakken av Guds kraft. Jeg og pastoren nikket til hverandre, vi visste hva som nå skjedde. Han ble liggende rolig en stund, men våknet opp og ville stikke av. Det ble tatt autoritet over åndskreftene, og de ble kastet ut. Resultatet var en ny ung mann som elsker Jesus og er takknemlig for hva sønnen har gjort for han.

Vi er alle kalt til å sette fanger i frihet. Pastorer og ledere kan også trenge utfrielse, de kan også bli plaget av demoner. Jesus kom ikke for de friske, men Han kom for de syke. Så om det ikke er en synlig falsk profet i menigheten din, så kan det dukke opp ødeleggende krefter som kontroll eller doktriner fra mennesker.

Og hvis læren ikke går i takt med bibelen, det vil si at om det ikke forkynnes om nådegåvene. Da vil ikke hyrdene være i stand til å vokte fårene som Jesu befalingen til Peter var. Og da er jeg usikker på hva slags mat lammene vil få. Kanskje de ikke vil vokse og dermed forbli umodne kristne.

Men størst av alt er kjærligheten.
Anonym
#6. Postet 14.09.2020 av Anonym

Matteus 5:43-48 NB

Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende! Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør vel imot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, for at dere kan være barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode, og lar det regne over rettferdige og urettferdige. Om dere nå elsker dem som elsker dere, hva lønn har dere da? Gjør ikke også tollerne det samme? Og om dere hilser bare på deres brødre, hva stort gjør dere da? Gjør ikke også tollerne det samme? Vær da fullkomne, likesom deres himmelske Far er fullkommen.

Forfatteren av Ordspråkene tilråder: "Et menneskes klokskap gjør ham langmodig, og det er en ære at han overser krenkelser." (Ord 19:11). Med andre ord, vi skal ikke gjøre noe før sinnet har avtatt. Vi skal aldri gjøre en beslutning eller gjennomføre noen form for handling mens vi fremdeles er sinte.

Videre så bringer vi ære til vår himmelske Far når vi overser sår og tilgir syndene gjort mot oss. Å gjøre dette bygger karakter inn i oss. Vi har allerede lest, at dersom vi reagerer slik Jesus gjorde: "skal Herren gjengjelde deg det." (Ord. 25:22). Når vi tilgir slik Gud tilgir, fører han oss inn i en åpenbaring av velvilje og velsignelse vi aldri har kjent til.

https://worldchallenge.org/nb/newsletter/viktigheten-av-%C3%A5-elske-dine-fiender

Anonym
#7. Postet 14.09.2020 av Anonym
Ja hva skjer? Godt spørsmål.
Det er stor forskjell på å velsigne det folk gjør, og velsigne dem som person.
Ved å velsigne, så gir vi Gud tilgang til å handle.

Vi var to som bad(velsignet) for en ung mann, som ønsket forbønn etter et møte. Jeg oppmerksom på at DHÅ jobbet veldig med mannen. DHÅ var sterkt over mannen, han begynte å svinge han rundt før han plutselig datt i bakken av Guds kraft. Jeg og pastoren nikket til hverandre, vi visste hva som nå skjedde. Han ble liggende rolig en stund, men våknet opp og ville stikke av. Det ble tatt autoritet over åndskreftene, og de ble kastet ut. Resultatet var en ny ung mann som elsker Jesus og er takknemlig for hva sønnen har gjort for han.

Vi er alle kalt til å sette fanger i frihet. Pastorer og ledere kan også trenge utfrielse, de kan også bli plaget av demoner. Jesus kom ikke for de friske, men Han kom for de syke. Så om det ikke er en synlig falsk profet i menigheten din, så kan det dukke opp ødeleggende krefter som kontroll eller doktriner fra mennesker.

Og hvis læren ikke går i takt med bibelen, det vil si at om det ikke forkynnes om nådegåvene. Da vil ikke hyrdene være i stand til å vokte fårene som Jesu befalingen til Peter var. Og da er jeg usikker på hva slags mat lammene vil få. Kanskje de ikke vil vokse og dermed forbli umodne kristne.

Men størst av alt er kjærligheten.
Bortsett fra siste setningen, KJENNER JEG IKKE IGJEN NOE AV DETTE I BIBELEN, slik du skriver det her. Om jeg leiter aldri så mye, finner jeg det ikke slik du skriver det her.
Mitt syn på nådegavene har jeg grunngitt ut fra Guds ord på flere tråder her, det gjentar jeg ikke, se bl.a. på tråden "Profteier og Åpenbaringer", kommentar 99...Bibelen gir også kunnskap, selv om du har imot det, slik du gir uttrykk for.
Anonym
#8. Postet 14.09.2020 av Anonym
Bortsett fra siste setningen, KJENNER JEG IKKE IGJEN NOE AV DETTE I BIBELEN, slik du skriver det her. Om jeg leiter aldri så mye, finner jeg det ikke slik du skriver det her.
Mitt syn på nådegavene har jeg grunngitt ut fra Guds ord på flere tråder her, det gjentar jeg ikke, se bl.a. på tråden "Profteier og Åpenbaringer", kommentar 99...Bibelen gir også kunnskap, selv om du har imot det, slik du gir uttrykk for.
Jeg tror deg pensjon, men det står likevel i bibelen.
Det blir som han som skulle vitne, det eneste han kunne vitne om var fra det han hadde lest i bibelen.
Kunnskap er viktig, men uten åpenbaring så er kunnskapen forgjeves. Åpenbaring uten kunnskap er heller ikke noe.
Jeg er for kunnskap og jeg er for åpenbaring. Men jeg vil ikke se disse to adskilt for da går det filleveien.

Ønsker det beste for deg pensjon. Det vil si at alt det Gud har for deg i dag(og i morgen), det vil jeg at du skal få del i. Og at ingen velsignelser forblir i himmelen, men kommer til deg slik som Faderen har ønsket lenge.
Jesus sa at Hans mat var å gjøre Faderens vilje. Jesus fylte alt tomromm med Faderens vilje, Han ble lesket av Faderen.
Anonym
#9. Postet 15.09.2020 av Anonym
Jeg tror deg pensjon, men det står likevel i bibelen.
Det blir som han som skulle vitne, det eneste han kunne vitne om var fra det han hadde lest i bibelen.
Kunnskap er viktig, men uten åpenbaring så er kunnskapen forgjeves. Åpenbaring uten kunnskap er heller ikke noe.
Jeg er for kunnskap og jeg er for åpenbaring. Men jeg vil ikke se disse to adskilt for da går det filleveien.
Kan heller ikke se at dette står i Bibelen, slik du fremstiller det, det er jo nettopp det som er poenget.
Men ingen hensikt å debattere med den som ikke vil debbatere ut fra Guds ord.

Du bør nok heller høre på Justin Peters, slik jeg har anbefalt i mitt innlegg. Er det noe du er uenig med ham i, så står du fritt til å debattere her og vise ut fra ditt trosssyn og trosforvar at han tar feil. Kan du ikke det, bør du la være å debatter her på denne tråden, hvor temaet er "Vokt dere for de falske profeter" slik Justin Peters framstiller det.
Anonym
#10. Postet 15.09.2020 av Anonym
Kan heller ikke se at dette står i Bibelen, slik du fremstiller det, det er jo nettopp det som er poenget.
Men ingen hensikt å debattere med den som ikke vil debbatere ut fra Guds ord.
Jeg forstår at det finnes mennesker som bruker skriften til å bortforklare skriften. Da vil det bli ikke hensiktmessig å dele fra skriften.

At du ikke har lest at Jesus satte fanger i frihet, det må du nok ta ansvar for selv. Og at du heller ikke har lest at våre våpen er mektige, forteller litt om hvor du er i det kristne landskapet.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16